Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2886613
Hoi allemaal,

Ik heb nog voor zeker een maand Lotgering en dat bevalt Appie tot nu toe prima..... Ik heb totaal voer en totaalvoer met wild en pens op dit moment. Maar ik wil graag wat meer variëren en een x bij Degomeat bestellen (wil sowieso ook vis erbij). Alleen ik zag dat als je per kilo wat goedkoper uit bent; wordt alleen moeilijk om in 4 stukken te hakken, maar goed, zal dat even moeten uitzoeken...

Na het één en ander te hebben gelezen, zou ik het op deze manier willen doen:

Maandag: 250 gr kip nrv;
Dinsdag: 250 gr rund grof;
Woensdag: 250 gr pens;
Donderdag: 250 gr kalkoen;
Vrijdag: 250 gr zalm nrv;
Zaterdag: 250 gr eenden/kippennek of vleugels, en
Zondag: orgaanvlees, zoals levertjes, maagjes en hartjes.
En elke Ondag een rauw ei en af en toe een beetje yoghurt (plus wat Appie af en toe extra krijgt van onze aardappels en groente).

Van elke vleessoort, per kilo, kan ik samen 18 dagen eten doen voor ong €15,- wat betaalbaar is voor ons, qua prijs rond de Smuldier (doe ik nog extra vlees of groenteprak) bij om aan 250 gr pd te komen) en Lotgering.
Is dit een goed idee of niet? Wil anders gewoon bij Lotgering blijven geven, als Appie goed blijft reageren. Ook hebben we weinig vriezerruimte over en het is geen optie om voor 1 hond een extra vriezer aan te schaffen.....

Alvast bedankt!
Door TMG1961
#2886696
Ik zou persoonlijk niet alleen maar pens voeren op de woensdag maar er ook iets van bot bij doen. Bij alleen pens is de kans groot op diarree de dag erna, zeker als de hond het niet gewend is.

Zou ook niet alleen maar bot geven op de zaterdag, kans dat ie zondag heel harde ontlasting heeft. En als je vleugels geeft zou ik die inknippen. Zeker bij beginner zou ik eerder kiezen voor kippennek.
En op de zondag alleen maar orgaan kan leiden tot hele dunne ontlasting op de maandag.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2886769
Begrijpbare uitleg!
Pens is geen probleem, Appie kreeg, voor we hem mee namen naar huis, al pens en hij krijgt 2 dg (achter elkaar, is 1 pakje van 400 gr) pens, enkelvoudig of pens/vlees compleet...

Wat betreft de dag dat ik alleen kip heb ingeroosterd of orgaan..... Kan daar gewoon vlees compleet bij? Of iets anders waar ik evt 'teveel' van heb....... Appie heeft al vaker een kippennek of eendennek gehad, als tussendoortje (wist toen niet dat ik het bij zn dagelijkse portie moest mee tellen), hij vindt het heerlijk. Op zich geen probleem, hij kan het hebben, we lopen minimaal 2 uur per dag met hem, weekends meestal langer, vandaar dat ik nu overstap naar 250 gr per dag ipv 200.....).
Hij zou omgerekend 160 gr per dag maar mogen hebben (8 kg weegt ie), maar omdat we zo lang/veel wandelen, ben ik het wat gaan opvoeren naar 200 gr, maar da's nog steeds net iets te weinig..... Als Appie dikker wordt, gaat er iets af, is geen probleem...... Het enig, waar wij nog steeds een beetje tegenaan lopen, is, dat hij na bijna 2 jaar alles naar binnen schrokt... Alhoewel..... Een eendennek, daar kauwt ie wel goed op. Hij was degene die het laatst werd geboren en het kleinst...... Het gaat beter, naar nog is zn bak is nog steeds erg snel leeg:-p......

Maar goed, ben blij te horen dat mn menu toch redelijk goed is... Nu kijken of in een lijntje iemand samen wil en kan bestellen bij Degomeat, en anders blijf ik bij Lotgering... Moet alleen kijken hoe ik aan de kippennekjes kom (is hier niet meer te krijgen)... Is kipfilet van een groothandel (halal geslacht) ook goed? Ze verkopen daar ook andere vleessoorten, goedkoper dan de supermarkt en mooier, zoals geit, lam, rund... Kan vragen of ze daar ook 'afval' vlees hebben tegen een klein prijsje :-).....

Thanks!
Door TMG1961
#2886893
Ik geef zelf op de dag dat ik pens geef ook vleesbot erbij, gaat hier prima. Of anders gewoon wat kipfilet, rund, geit of lam bij de kippennek geven. Kun je geen kippennekjes op de markt krijgen?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2886902
Nee, opde markt niet en zelfs niet bij de Turkse supermarkten..... Heeft met regels te maken, is slachtafval, bloed etc.... Zag het bij degomeat staan, wil het erg graag weer hebben...... Heb nog 1 halal kippenboer hier om de hoek (heb al mail gestuurd), heeft ook geit en lam, heb mail gestuurd..... Zelfs hij kon niet meer aan kipnekjes komen, terwijl een half jaar geleden nog wel :-(.....
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door