Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2871093
vanaf de 13e ga ik pien mijn friese stabij eend geven, en hopen dus dat ze klachten vrij word.

Nu krijgt ze kvv (carnibest of naturis 500/600 gr. deze hoeveelheid hou ik voor het barfen ook even aan aangezien ze mag aankomen word ze moddervet (wat ik me niet kan voorstellen maar wij springen in de lucht als ze een speklaag krijgt) dan gaat het lekker omlaag.

Ik weet niet helemaal hoe de verhouding bot/vlees is dus dat moet ik even zien als ik alles binnen heb, de eend is van vse.

ik heb:

eend rugkarkas
eend vleugel 1e lid (dus die met vlees)
eend nekken
eend loopvoetjes

Nu kan ik via degomeat aan eendenhart en lever komen qua orgaan. Naast de gemalen groente missen jullie nog iets? en is hart/lever goed genoeg om als orgaan te geven?

Loopvoetjes en gedeelte van de nekken ga ik als snacks geven

Graag hoor ik reacties! Het moet natuurlijk wel goed zijn voor m'n meisje!
#2871136
Hoi!

Bij een eliminatiedieet geef je geen groenten. Je geeft eerst 6 tot 8 weken 1 diersoort om daarna 1 voor 1 telkens een diersoort of een groente bij te gaan geven. Dat houd je weer een tijd vol, en als je hond echt goed blijft reageren ga je weer verder.

Eendennekken kunnen graan bevatten, en dat kan de klachten al beinvloeden. Ik zou dat dus niet snel doen.
Wat zijn de klachten van je hond?

Hoe ga je de verhouding vleesbot/ spiervlees maken?
Ik zie nu alleen vleesbot op je lijstje staan.
#2871649
Haar klachten zijn rood/roze huidje en vooral goed zichtbaar op buik en oksels. ook verkleuring tussen de tenen, en vooral jeuken/bijten op die plekken. Al is ze goed te stoppen als we zeggen pien stoppen of een had op haar leggen.

ik had gehoopt dat de verhouding vleesbot/vlees goed genoeg zou zijn want aan spiervlees kan ik niet komen
#2871652
Alleen hart en lever als orgaan kan tijdelijk wel.
Maar zonder spiervlees gaat dat niet lekker lopen... als je per see met eend zou willen beginnen kun je ook hele eenden kopen, daar zit natuurlijk alles nog aan.
Ik weet niet waar je woont, maar met het lijntje van 15 maart van Orinake kun je eendenborst meebestellen.

Waarom heb je voor eend gekozen?
#2871855
Ik heb voor eend gekozen omdat het volledige konijn menu pas 16 maart komt. Eend kon ik nu (de 13e ) dus aan komen op spiervlees na. De karkassen en de vleugels zijn wel heel rijkelijk bevleesd (heb ik me laten vertellen) dus daarom dacht ik da het wel zou gaan. En ik wil gewoon beginnen, eend is ook een soort wat ze echt nog nooit gegeten heeft
#2871857
[quote="ingridcoevert"]
Ik heb voor eend gekozen omdat het volledige konijn menu pas 16 maart komt. Eend kon ik nu (de 13e ) dus aan komen op spiervlees na. De karkassen en de vleugels zijn wel heel rijkelijk bevleesd (heb ik me laten vertellen) dus daarom dacht ik da het wel zou gaan. En ik wil gewoon beginnen, eend is ook een soort wat ze echt nog nooit gegeten heeft
[/quote]

Dan zou ik denk ik nu toch eerst beginnen met kvv, zodat je compleet voert. Carnibest eend diabetes is ook alleen eend (wet wat olieën) en dat merk is ook vrij gemakkelijk overal verkrijgbaar.
Bij elimineren geldt helaas wel dat je een goede voorbereiding moet treffen en het daardoor wel even kan duren eer je echt kunt starten...

Vse eend is inderdaad goed bevleesd, maar echt geen 75%vlees en 25% bot verhouding wat je voor je barfmenu wel nodig hebt.
#2871862
Zelf denk ik dat je beter wat later kan beginnen en dan goed, dan snel beginnen en dingen overslaan.

Elimineren is echt een gedoe. Ik wil je geen schrik aanpraten hoor, maar het vergt gewoon een goede voorbereiding. Je kan niet wisselen met wasmiddel en schoonmaakspullen, je moet snacks hebben die je hond mag eten, je moet je omgeving opvoeden (of nouja, dat moest ik dan, haha, want iedereen vond het zo zielig dat hij geen lekkere dingen meer mocht), je moet iets bedenken voor als je gaat wandelen etc etc.

Het is gewoon jammer als je nu met eend begint en er na een paar dagen achter komt dat zijn ontlasting niet goed gaat. Dat had ik bij Hope. Ik was begonnen met de halve konijnen van Lupa. Die zijn op zich redelijk bevleesd maar Hope kreeg krijtpoep, begon te piepen en kreeg het er na een tijdje gewoon echt niet meer uit. Ik kon er niet onderuit spiervlees bij te gaan geven en tjonge wat was ik blij dat ik voor konijn had gekozen en niet voor eend! Eendenspiervlees is peperduur en ontzettend moeilijk aan te komen.

Je zal net drie weken op weg zijn en de percentages moeten veranderen... Dan kan je echt opnieuw beginnen, en het is al niet echt een pretje.
#2873891
Hopelijk gaat het Pientje van de jeuk en plekjes af helpen!  ;)

Zelf zou ik ook nog even wachten met starten tot je helemaal ben voorbereid. Wij hebben bijna geen diersoorten meer waarop we nog kunnen elimineren (Julius heeft bijna alles al gehad :( ). Wij moeten straks elimineren op kangaroe of struisvogel  :-\ (en das alleen maar verkrijgbaar als KVV!)
Dus wees ook zuinig met het geven van nieuwe diersoorten! Straks heb je niks over ;).
Kan je niet tot je konijn bestelling binnen is, konijn KVV geven van Tinlo o.i.d?

De samenstelling van het menu dat je nu heb, lijkt mij ook niet ideaal... Je zou bij degomeat nog eendenbillen kunnen bestellen (weet niet of ze die nog hebben). Dat zou vooral spiervlees zijn. Maar mijn advies zou dus zijn om nu sowieso geen eend te gaan geven. Ben benieuwd wat anderen nog te zeggen hebben  :). Daar leer ik ook weer van met Juul.
#2874845
[quote="ingridcoevert"]
Ik ben dus hard bezig om aan eend spiervlees te komen. diegene die het heeft woont in puth :( Ik geef dus nog even niets (nou ja kvv dus ;) ) en hoop zo snel mogelijk spiervlees te hebben
[/quote]

Misschien iemand heel lief aankijken voor opslag. Nadia levert de 22ste en komt dan tot Eindhoven..Of het moet in Limburg blijven.Geen idee of iemand in die regio vriesruimte heeft...Het moet toch mogelijk zijn dat het beetje jouw kant opkomt..
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door