Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2838597
Oh ja als je zalmkoppen geeft zou ik op die dag spiervlees erbij geven maar geef je zalmlijf zou ik op die dag bot erbij geven. Kop is vaak meer bot als vlees en lijf is vaak meer vlees als graat.
Door Kooiker
#2838704
Geef je ook groente?
Ik hou aan:
50% vleesbot, 25% spiervlees, 15% orgaan (de helft pens, de andere helft hart, nier, lever) en 10% groente. Als extra voer ik vis (2x per week), een eitje en zo nu en dan een konijnenoor of wat smuldier
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2838959
dat kan .....
je kunt dan de orgaan dan verdelen bij de vleesbot dagen .
maar wanneer geef je dan wat vis ? evt bij de spiervlees ?

hier eten ze bv geen rauwe vis , dit krijgen ze als gedroogde snack en olie over het eten ...
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2838961
het gaat erom dat ze het menuutje van een week ook in een week binnen krijgen .
je moet dus wel opletten hoe de hond reageert met de ontlasting , bv als ik hier alleen pens met orgaan of alleen orgaan zou voeren dan zouden ze aan de race gaan , dat gaat het niet worden  ;)
dus ga het uitproberen, leer je hond kennen,  kijk naar je hond en de ontlasting .... 
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2838968
[quote="lauraV"]
het gaat erom dat ze het menuutje van een week ook in een week binnen krijgen .
je moet dus wel opletten hoe de hond reageert met de ontlasting , bv als ik hier alleen pens met orgaan of alleen orgaan zou voeren dan zouden ze aan de race gaan , dat gaat het niet worden  ;)
dus ga het uitproberen, leer je hond kennen,  kijk naar je hond en de ontlasting .... 
[/quote]
je kunt nog zoveel menuutjes maken /krijgen , maar iedere hond reageert er anders op ....
het is een richtlijn , geen vaste regel .
niet te veel twijfelen , over een jaar denk je er met een lach aanterug

edit , toevoeging , geen quote
Door yentl
#2838981
ah lief jullie reacties. Ik heb het nu zo:

3 dagen 370 gram bot
3 dagen 186 gram spiervlees
2 dagen bij spiervlees orgaan 170 gram
1 dag vis

Maar mijn honden vinden een penslap zo lekker maar die is te groot nu voor dit menu
en hakken jullie zo'n kip bijvoorbeeld af dan?
Door Kooiker
#2839028
Je loopt zo wel risico dat je honden op de dagen met alleen vleesbot hun ontlasting niet kwijt kunnen omdat het veel te hard is, en op de pensdag het omgekeerde het geval is... Je kan het natuurlijk uitproberen of je honden het er goed op doen of niet. Mocht dit het geval zijn is het natuurlijk prima. Mocht het toch niet zo goed gaan, zou een andere mogelijkheid kunnen zijn om bijv. 6 dagen vleesbot te geven, 3x spiervlees, 2x orgaan, 1x vis en 1 pensdag. Scheelt ook al een hoop proportioneren, maar voor de honden misschien aangenamer. Is er een reden waarom je geen groente wil voeren? Naar mijn weten is dit wel een belangrijk onderdeel van het menu.
Door Kooiker
#2839031
Penslap kan je prima in stukken knippen voor een pensdag. Ik maak het mezelf makkelijke en kies voor wat 'kleinere' producten als vleugeltjes, nekjes (niet te veel), ruggetjes en karkassen van kleinere diersoorten (konijn, patrijs, kip, eend, parelhoen, bosduif, kwartel ed), zodat ik niet te veel hoef te hakken. Karkassen die te zwaar zijn voor één maaltijd kan je inderdaad in stukken van de gewenste grote hakken
Door yentl
#2839042
Nu zo:

Ma: 160 gr bot en 80 gr spiervlees
di  : idem plus 110 gram orgaan
Woe idem
don: idem plus 110 gram orgaan
vrij: idem
Zat: idem plus 110 gram orgaan
zon: idem
Vinden jullie dit wat?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door