Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2790622
ja luzerne ken ik wel is dat hetzelfde dan? en dat zijn dan giga zakken
En zal is op letten waterkers bij appie , moet je de waterkers ook koken ja toch?
Wat ik trouwens ook niet meer zie is de postelein.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2790654
vergeet nog wat moet ook binnen kort nieuwe groentemix maken .
maar welke zou ik er dan nu in doen en ook de hoeveelheden?
Ik had nu bloemkool, brocolie, doperwt, en spercibonen, allemaal zakjes van iglo en even gekookt en toen door elkaar gemixt en in porties verdeeld van ongeveer 150 gram, dus per hond 50 gram per dag, sla ook wel is dagje over, is dat te weinig wat ik geef? ze eten het wel.
Ik dacht zelf weer een 3 kilo te maken maar wat voor soorten nu dan?
Door hannabelgje
#2790691
De bedoeling is dat je de groenten rauw geeft en dus niet kookt. In de bibliotheek staat welke groenten wel geschikt zijn en welke niet. Rauwe bonen mag volgens mij niet, maar ik weet het niet meer zeker. 
Gebruikersavatar
Door kiara
#2790993
ik heb altijd begrepen lichtjes koken, rauw kunnen ze niet verwerken in de darmen.
In de natuur eet een wolf ook geen gekookte groente dat snap ik maar wel dat het nog in de maag zit van een beest en dat is ook niet helemaal rauw
Door Martine-Tom
#2790995
[quote="kiara"]
ik heb altijd begrepen lichtjes koken, rauw kunnen ze niet verwerken in de darmen.
In de natuur eet een wolf ook geen gekookte groente dat snap ik maar wel dat het nog in de maag zit van een beest en dat is ook niet helemaal rauw
[/quote]Koken of rauw malen.
Beste is nog door de sapcentrifuge en dan pulp en sap bij elkaar.
Je moet de cellen kapot maken en dat doe je of door het compleet te malen of het goed te koken, niet door het te blancheren  ;)
Door kathleen en Dennis
#2793779
[quote="Martine-Tom"]
Ik eet meestal roerbak en daar zit vaak prei en andere koolsoorten doorheen (gaat gemixt de vriezer in zeg maar) dus dat is geen optie  ;)
[/quote]

Is prei niet giftig voor de hond? ik had dat al vaak gelezen in boeken en dergelijke dermee da ik het hier nu nog is vraag....
Door Martine-Tom
#2793869
[quote="kathleen en Dennis"]
Is prei niet giftig voor de hond? ik had dat al vaak gelezen in boeken en dergelijke dermee da ik het hier nu nog is vraag....
[/quote]Ja daarom zeg ik ook dat het geen optie is om mijn eigen groente aan de hond te geven.
Door kathleen en Dennis
#2795060
[quote="Martine-Tom"]
Ja daarom zeg ik ook dat het geen optie is om mijn eigen groente aan de hond te geven.
[/quote]

Ah oke :) ja sorry verkeerd begrepen dan :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door