Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2789842
Ik ga Tom weer groentemix geven. Ik vind zijn vacht net niet optimaal en zijn geur ook niet.
Wat ik er lastig aan vind is dat hij maar 10 gr per dag eet en ik het niet te lang in de vriezer wil laten zitten, dus ik dacht aan 3 of 4 soorten groente...maar welke zou ik dan het best kunnen combineren?

Omdat zijn ontlasting ook wel wat steviger mag wilde ik in elk geval pompoen doen.

Ik dacht iets van:
Pompoen, broccoli, tauge en wortel?

Knoflook vind ik ook wel wat om er doorheen te doen...

Hiernaast krijgt hij tegenwoordig Omega3, chondroine en glucosamine, dagelijks.
Ei eet hij zo rauw niet dus dat wilde ik als vocht gebruiken met het pureren of verliest het veel voedingswaarde bij invriezen?

Verder nog dingen die ik erin zou kunnen doen, ontlasting mag wat steviger, vacht mag wat glanzender en hij mag iets minder honds ruiken  :P
Door Annemarie Rijnveld
#2789851
Als je maar zo weinig groenten per keer nodig hebt, is het dan niet handiger om een beetje van je eigen groenten te nemen, (dagelijks)? ff door de staafmixer, en je bent klaar..
Ik doe het vaak zo, en vind het eigenlijk wel zo gemakkelijk.
Door Martine-Tom
#2789855
Ik eet meestal roerbak en daar zit vaak prei en andere koolsoorten doorheen (gaat gemixt de vriezer in zeg maar) dus dat is geen optie  ;)
Door hannabelgje
#2789860
Ik heb ook vorige week weer gtoentenmix gemaakt voor de Zoë vanwege haar vacht. Ze krijgt ook maar heel weinig en ik wilde wel veel soorten groenten gebruiken. Ik heb daarom gewoon van alles heel weinig genomen.  Dat ging heel goed. Ik had een paar cm courgette, stukje bataat, handje spinazie, stukje komkommer, stukje bleekselderij,  stukje wortel en een stukje biet.  Was precies genoeg voor 2 weken. In een ijsblokbakje ingevroren en nu krijgt ze iedere dag 2 blokjes. En ze eet het nog op ook. Wel door haar orgaanmix geroerd.
Door Lizzy
#2790139
[quote="Martine-Tom"]
Ik ga Tom weer groentemix geven. Ik vind zijn vacht net niet optimaal en zijn geur ook niet.
Wat ik er lastig aan vind is dat hij maar 10 gr per dag eet en ik het niet te lang in de vriezer wil laten zitten, dus ik dacht aan 3 of 4 soorten groente...maar welke zou ik dan het best kunnen combineren?

Omdat zijn ontlasting ook wel wat steviger mag wilde ik in elk geval pompoen doen.

Ik dacht iets van:
Pompoen, broccoli, tauge en wortel?

Knoflook vind ik ook wel wat om er doorheen te doen...

Hiernaast krijgt hij tegenwoordig Omega3, chondroine en glucosamine, dagelijks.
Ei eet hij zo rauw niet dus dat wilde ik als vocht gebruiken met het pureren of verliest het veel voedingswaarde bij invriezen?

Verder nog dingen die ik erin zou kunnen doen, ontlasting mag wat steviger, vacht mag wat glanzender en hij mag iets minder honds ruiken  :P
[/quote]

Ik zou er ook iets van bladgroenten doorheen doen. Waterkers bijv. Hartstikke gezond. Tauge..., ik weet niet, ik koos eerder alfalfa. Dat is erg rijk aan voedingsstoffen, volgens mij veel rijker dan tauge.

Wat ik zou doen is het wel iedere keer afwisselen. Dus de keer erop bijv. pompoen, witlof, courgette, andijvie. En de keer erop pompoen, bietje, peterselie, sperzieboontjes. Zoiets. Dan is het toch ook goed? Geef je ook wel eens een rauw eitje? Dat is ook erg goed voor de vacht. Chlorella, helpt ook goed tegen hondenluchtjes, even ter ondersteuning, daarna moet de groenten het overnemen.
Door Martine-Tom
#2790176
[quote="Lizzy"]
Ik zou er ook iets van bladgroenten doorheen doen. Waterkers bijv. Hartstikke gezond. Tauge..., ik weet niet, ik koos eerder alfalfa. Dat is erg rijk aan voedingsstoffen, volgens mij veel rijker dan tauge.

Wat ik zou doen is het wel iedere keer afwisselen. Dus de keer erop bijv. pompoen, witlof, courgette, andijvie. En de keer erop pompoen, bietje, peterselie, sperzieboontjes. Zoiets. Dan is het toch ook goed? Geef je ook wel eens een rauw eitje? Dat is ook erg goed voor de vacht. Chlorella, helpt ook goed tegen hondenluchtjes, even ter ondersteuning, daarna moet de groenten het overnemen.
[/quote]Ja dat was ook idd het idee, elke keer afwisselen  :)
Ok dan gaan we voor alfalfa, spinazie kan dat ook?
En rauw ei krijgt hij elke week...en hij laat het elke week braaf liggen  ::)

Kan dat door de mix en dan invriezen of niet?
Door Lizzy
#2790184
[quote="Martine-Tom"]
Ja dat was ook idd het idee, elke keer afwisselen  :)
Ok dan gaan we voor alfalfa, spinazie kan dat ook?
En rauw ei krijgt hij elke week...en hij laat het elke week braaf liggen  ::)

Kan dat door de mix en dan invriezen of niet?
[/quote]

Ei invriezen.... Ik zou het vers geven. Dus ook niet als je het ei kapot maakt en door wat pens mengt?

Spinazie kan ook.
Door Martine-Tom
#2790190
[quote="Lizzy"]
Ei invriezen.... Ik zou het vers geven. Dus ook niet als je het ei kapot maakt en door wat pens mengt?

Spinazie kan ook.
[/quote]Nee, ook dan niet, ei is heel leuk om te slopen maar daarna doe je er behalve met je poten doorheen lopen niks meer mee  ::)
Ik ga gewoon eens proberen om een eetlepel vers ei door de groente te mengen vlak voor ik het geef...eet ik wel een hele week omeletten  :biggrin2:
Door smulpaap
#2790204
[quote="Martine-Tom"]
Ik eet meestal roerbak en daar zit vaak prei en andere koolsoorten doorheen (gaat gemixt de vriezer in zeg maar) dus dat is geen optie  ;)
[/quote]

Of eens een roerbak mix zelf maken en daar voor Tom kleine beetjes vanaf halen ? Dan zit je ook niet met de prei en koolsoorten
Door Martine-Tom
#2790207
[quote="smulpaap"]


Of eens een roerbak mix zelf maken en daar voor Tom kleine beetjes vanaf halen ? Dan zit je ook niet met de prei en koolsoorten
[/quote]Die maak ook ook zelf  :biggrin2:
Maar het is vooral prei, kool, bonen enzo
Gebruikersavatar
Door kiara
#2790208
wat is alfalfa?? nooit van gehoord, waterkers trouwens ook niet, en waar kan je dat kopen? bv nooit gezien bij de dirk van den broek
Door Martine-Tom
#2790211
[quote="kiara"]
wat is alfalfa?? nooit van gehoord, waterkers trouwens ook niet, en waar kan je dat kopen? bv nooit gezien bij de dirk van den broek
[/quote]alfalfa:
Afbeelding :biggrin2:
Door smulpaap
#2790212
[quote="Martine-Tom"]
Die maak ook ook zelf  :biggrin2:
Maar het is vooral prei, kool, bonen enzo
[/quote]

Oke , gesnapt  :biggrin2:
Door Greece
#2790314
[quote="kiara"]
wat is alfalfa?? nooit van gehoord, waterkers trouwens ook niet, en waar kan je dat kopen? bv nooit gezien bij de dirk van den broek
[/quote]
Alfalfa zijn gekiemde.... waarvan weet ik niet.
Waterkers staat iig bij Appie bij de sla in de koeling.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door