Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#2651841
Hoi :)

Ik wil vandaag voor het eerst groentemix gaan maken. Mijn hond eet al kvv van lotgering en wil er graag groente bij voeren.
Nou heb ik allemaal groente gekocht maar weet alleen niet hoeveel ik per groente erin moet doen. Ik heb het volgende:
Sperziebonen
Brocoli
witlof
wortels
en wil er een appeltje doorheen doen ik kan er eventueel ook wat paprika doorheen doen.

Ik weet alleen niet of het zo goed doe :-\

alvast bedankt  :biggrin2:
Door Kim en Casper
#2652073
Ik zou kijken of je iets meer soorten erin kan verwerken. Komkommer, een koolsoort, alfalfa, sla, etc. Paprika en tomaat sou ik niet doen. Hier kunnen honden allergisch op reageren.
Door MirandaS
#2652194
Hier op BP stond ook dat sommige honden last kunnen krijgen van de combinatie fruit met vlees. Je kunt de groentes dan apart geven van het vlees. Dit doe ik zelf ook en geef het als een apart hapje 's morgens met wat yoghurt of ei. Ook een redelijke verdeling maken tussen groentes die van boven de grond komen en die van onder de grond. Maar dat staat ook ergens op BP. Vergeet ook de noten niet ;).
Paprika, tomaat, aardappel en aubergine behoren tot de nachtschadefamilie en er wordt geadviseerd deze niet te geven. Kijk ook uit met te veel kool in verband met darmgassen en de schildklier.
Succes met het maken van je groentemix!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door