Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Charmaine
#2492440
Hallo mensen!
Ik ben vrij nieuw in barf, en wil dus me eigen menu gaan samen stellen!
Mijn hond heet Mowgli en is een grote voormaat hond en weeg 30 kilo, en krijg van mij dan 600 gram perdag.
willen jullie misschien jullie menu delen voor inspiratie en me advies geven wat een goedde menu is

Groetjesssss :biggrin2:
Door Limpy
#2492454
:hi: op barfplaats!

Had je deze al gezien?  http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf
Kom je ook al een eind mee als je het goed doorleest, met de barfrekenhulp kun je dan de % uitrekenen.
Zelf nadenken waarom je iets voert en in welke % en hoeveelheden werkt veel beter dan een standaard menuutje.
Daarbij, geen enkele hond of kat is hetzelfde....

Succes ermee.
Door Lizzy
#2494025
[quote="Charmaine"]
Hallo mensen!
Ik ben vrij nieuw in barf, en wil dus me eigen menu gaan samen stellen!
Mijn hond heet Mowgli en is een grote voormaat hond en weeg 30 kilo, en krijg van mij dan 600 gram perdag.
willen jullie misschien jullie menu delen voor inspiratie en me advies geven wat een goedde menu is

Groetjesssss :biggrin2:
[/quote]

Beste Charmaine,
Heeeeel vervelend maar wij doen hier niet aan menu's. We delen onze menu's wel, je ziet hier 1 hele grote categorie voor je waar iedereen zijn menu in deelt en wat wordt 'beoordeelt' door ons. Maar een menu maken voor een ander...? Dat doen we hier niet.... En dat is niet gemeen bedoeld of pesterij, het is gewoon omdat ik vind dat jij zelf dusdanig veel kennis van het zelf samenstellen moet hebben dat jij zelf een menu kan maken. Kijk, als je je hond een fabrieksmatig voer geeft, leg je de verantwoordelijkheid voor het voer van je hond in handen van de fabrikant. Het hele idee achter het zelf samenstellen is dat jij zelf de verantwoordelijkheid neemt voor wat jouw hond eet. En om daar de verantwoordelijkheid voor de kunnen nemen en deze ook te kunnen dragen, dien je op de hoogte te zijn van wat je hond nodig heeft, wat ie moet eten en in welke hoeveelheden. En als je daar goed van op de hoogte bent, is het zelf maken van een menu echt niet moeilijk.
Door Kemi
#2494456
:hi:
Hoi

Het is een kwestie van heeeeeel veel topics lezen, en het Barf-rekenprogramma is een geweldige leidraad.
In de bibliotheek kun je ook veel info vinden en verder is het uitproberen hoe jouw Mowgli erop reageert en hoe hij het erop doet.
Succes ermee!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door