Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door inouk46
#2489270
Hallo,

Na een hoop gepuzzel heb ik mijn eerste menu samengesteld. En ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden! Het is voor een volwassen Malamute van ruim 4 jaar, en hij weegt 30 kilo. Omdat dit het eerste menu is, heb ik ervoor gekozen om rustig aan te beginnen. Met wat zachtere botsoorten.

Percentages: 50% vleesbot
                    10% groente
                    15% orgaan/pens
                    25% spier

Maandag:
300gr eendennekken
265gr geitenvlees
60gr groente

Dinsdag:
300gr kippennekken
160 gr orgaan (rund hart, long, niertjes)
60gr groente
extra sardientje

Woensdag:
300gr. zalmkop
265gr paardmix
60gr groente

Donderdag:
300gr kippennekken
160gr orgaan (rund hart, long, niertjes)
60gr groente
extra ei

Vrijdag:
300gr eendennekken
265gr hertenmix
60 gr groente

Zaterdag:
300gr kippennekken
265gr wild assortiment
60 gr groente
extra ei

Zondag:
300gr parelhoenkarkas
320gr pens
60gr groente

En dan wil ik in de loop der weken de nekken langzaam vervangen voor karkasjes e.d.
Ik hoop dat ik zo een beetje op de goede weg zit! Graag hoor ik jullie tips!

Groetjes Renee
#2489272
Heeeeeeeeeeeeeeeeee Renee  ;D
Wat leuk dat je hier ook bent beland.
Alles goed met Inouk?
Wordt tijd dat ik weer eens langs kom tijdens de les.
Het narekenen van je menu laat ik aan anderen over  ;), maar zie in ieder geval diersoorten genoeg.
Weet zeker dat je grote man gaat genieten van zijn vleesjes.
#2489413
[quote="lauraV"]
als ik hier een eitje samen met orgaan doe gaan ze aan de race , maar goed dat is ff uitproberen .... ze zijn hier dus ook heeel wat kilo`s minder zwaar  :)
[/quote]

Dat is ook hier het geval hoor , hier zijn er twee van 24 kg en eentje van 7 kg . Zou ik de combinatie eendennekken met geitenvlees voeren idem .
Maar dat hoeft natuurlijk niet met elke hond zo te zijn . Dat is in het begin uitproberen .
#2490193
Mocht het zo zijn dat je hond van dit menu wat losse ontlasting krijgt, zou ik 't botpercentage iets verhogen en het orgaanpercentage wat minderen. ;-)

Ik weet niet hoe ervaren Inouk al is met barfhapjes? Je vertelde dat hij al wel eens nekken kreeg e.d. Maar zalmkop is wel een gevorderd hapje. ;-)

Hier levert de combi groente met ei en orgaan geen problemen op, mits ik wel voldoende vleesbot in dezelfde maaltijd geef.

Mijn ervaring is wel dat mijn honden wat slechter tegen heel vet vlees kunnen (geit of lam bijv.). Dat is natuurlijk voor elke hond anders en dat is een questie van uitproberen... Maar om die reden zou ik zelf nooit een combi in één maaltijd maken van geitenvlees en eendennek... Ik zou bij 't geitenvlees bijv. dan kippennekken geven en magerder spiervlees bij de eendennekken.

Verder ziet 't er prima uit volgens mij.
Leuk dat je ook gaat barfen met Inouk!  8)
#2490199
Dankjewel voor alle info!
Zalmkoppen heeft tie al vaker op, vind tie heerlijk!! Leeft tie zich helemaal mee uit.

Ik ga vanavond nog maar 's even goed kijken naar de verschillen tussen de diersoorten, vooral qua vetheid. Merk dat ik daar nog niet zoveel kaas van heb gegeten!
#2490204
Vet is ook heel makkelijk te herkennen. Vaak wittig qua kleur.  ;) Vis is vaak vet, maar ook geit, lam en eend. Hert, rund, paard, haas, zijn vaak wat magerder. Alhoewel het ook afhangt van de kwaliteit van het vlees.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door