Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Muffin
#2488865
Ik ben helemaal nieuw in het barfen, heb er wel al een hoop over gelezen maar omdat het toch voor het eerst is dat ik
een groentenmix ga maken en wel geprobeerd heb uit verschillende groentengroepen wat groenten tehalen.
Ben ik toch benieuwd wat jullie van deze mix vinden en wat jullie mischien anders zouden doen?


Witlof
Broccoli
Bloemkool
Pompoen
Wortel
Komkommer
Knolselderij
Sperciebonen
Bleekselderij
Knoflook
Laatst gewijzigd door Muffin op za 20 okt 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2489095
[quote="Muffin"]
Ik ben helemaal nieuw in het barfen, heb er wel al een hoop over gelezen maar omdat het toch voor het eerst is dat ik
een groentenmix ga maken en wel geprobeerd heb uit verschillende groentengroepen wat groenten tehalen.
Ben ik toch benieuwd wat jullie van deze mix vinden en wat jullie mischien anders zouden doen?


Witlof
Broccoli
Bloemkool
Pompoen
Wortel
Komkommer
Knolselderij
Sperciebonen
Bleekselderij
Knoflook
[/quote]

Ik vind het een prima mixje, maar ik zou bij de volgende mix kiezen voor meer bladgroenten. Dus waterkers, andijvie, winterpostelijn, dat soort dingen. En bijv. komkommer afwisselen met courgette. Of er beide in doen, kan ook. Ik zou zelf ook kiezen om er maar 1 koolsoort in te doen, per mix.
Door Muffin
#2489164
dankjewel voor je antwoordt, heb idd helemaal de bladgroenten over het hoofd gezien  :-\
ik zal idd volgende keer dan meer bladgroenten toevoegen en volgende keer ook een courgette toevoegen.

gelijk nog een vraagje, is het beter om fruit los erbij tegeven of kan je dit ook gelijk door de groentenmix vermengen?
#2489559
Fruit en vlees is, vanwege het effect op de vertering, niet zo'n goede combi. Ligt er aan hoe je het voert. Hier krijgen ze sinds een week 's morgens alleen groenten met yoghurt of ei en nu doe ik wel verschillende soorten fruit in de mix.
Alleen appel kun je toevoegen, dat schijnt geen problemen te geven. Daar heb ik een artikel over gelezen maar ik kan het nergens meer terug vinden ???
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door