Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ayra
#19434
Dit is het menu van mijn hondjes, hoeveel ze van wat eten over een periode van 4 weken. Bot en vlees zijn aparte hoeveelheden. een kippenkarkas is 80% bot en 20% vlees en een kipcarbo is 20% bot en 80% vlees. Herkomst van vlees en botten is als volgt;

Kip: karkassen, carbo's en levertjes
rund: spiervlees, recreatiebotten, hart, nier, pens
schaap/lam: vlees, hart, pens

G/F mix bestaat vooral uit groene bladgroente; hollandse spinazie, andijvie, sla en verder worteltjes, tomaat, paprika, banaan, appel, kiwi...

Ayra:
orgaanvlees - 2250 gr (1000 gr pens) = 14,5%
vlees - 6150 gr (waarvan 3100 gr aan = 39, 5%
kippenkarkassen en kipcarbo's)
bot - 3400 gr = 21,9%
G/F mix - 2250 gr = 14,5%

Overig: = 9,6%
Havermout - 500 gr
vis - 500 gr
Suplementen (yoghurt, ei, olie etc...) - 500 gr

Totaal - 15550 gr = 100%

Voor Diesel in principe hetzelfde alleen hij krijgt overal wat meer van, totaal 23 kilo per 4 weken

Dit verdeel ik over 29 maaltijden. Ze krijgen alleen 's avonds eten behalve de trainingsdagen, dan krijgen ze een havermout met yoghurt en honing (plus nog een aantal varierende suplementen) ontbijt.
Laatst gewijzigd door Ayra op do 30 okt 2003, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#19436
Hoi Jolanda, ik heb even een vraagje. Je schrijft vlees: 6150 gram (waarvan 3100 gram aan kippenkarkassen). Reken je dan alleen het vlees of is die 3100 gram het vlees inclusief de botten?
Groetjes, Lizzy
Door Ayra
#19438
[quote="Lizzy"]
Hoi Jolanda, ik heb even een vraagje. Je schrijft vlees: 6150 gram (waarvan 3100 gram aan kippenkarkassen). Reken je dan alleen het vlees of is die 3100 gram het vlees inclusief de botten?
Groetjes, Lizzy
[/quote]

Da's alleen het vlees van de karkassen :)
Door Lizzy
#19444
Hoi Jolanda, ik vind de verhoudingen er ERG goed uit zien! Daar is duidelijk over nagedacht :D. Het enige wat je misschien nog kunt overdenken is om nog wat variatie aan te brengen in de vleessoorten. Valt niet mee (weet ik uit ervaring ;D), maar misschien iets van kalkoen (uit Nederland is geloof ik het veiligst) of konijn of zo.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 30 okt 2003, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#19448
En als je dan toch gaat husselen in de vleesvariatie ...
Van kip heb je ook nog de maagjes en hartjes. Van lam onder meer de lever en de nieren.
En die botten zitten me een beetje in de weg ... feitelijk is dat alleen bot van kippen? Want runderbotten zijn vaak te hard om er iets zinnigs vanaf te knagen. Zijn er nog botjes van kalf en lam te scoren?
Vis mag je volgens mij bij vlees tellen.
Ziet er goed uit! Ik begin trouwens steeds meer te denken dat ik maar hond word in een volgend leven. Krijg ik tenminste fatsoenlijk te eten. Mitssss het uiteraard bij een lid van dit forum is. Anders word ik wel weer mens.
Door Ayra
#19494
Ja, Lizzy ik ben er ook best lang mee bezig geweest :P :P ;D gelukkig vinden jullie het ook wel wat dat stelt met wel gerust ;)

Ik zou ook heeeel graag wat meer variatie in vlees en bot hebben, maar het is hier erg moeilijk te krijgen allemaal. Ik kan wel kippenhart en maagjes krijgen, da's een goed idee! Laatst had ik ook hier al een vraagje over waar ik konijn zou kunnen krijgen als extra variatie, ik ben er nog wel steeds mee bezig om dingen te bedenken dus wie weet waar ik nog aan kan komen :)

Rene zegt ook weleens tegen me als we patat eten ofzo, haha die honden zijn nog veeel gezonder dan wij ;D
Laatst gewijzigd door Ayra op vr 31 okt 2003, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door