Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Edwin
#2392276
Hoi

Op dit moment heb ik een bordeaux van 5 maand oud. Zij krijgt zo rond 1,5 kilo per dag. Ik geef haar 2 keer per dag eten. Als ik de maaltijden optel zit ik zo op 8 botmaaltijden (zoals kip eend etc) 3 orgaanmaaltijden (waarvan 2 pens) en 2 vleesmaaltijden.  De botmaaltijden bestaan uit 70% kip en 30% anders vleesbot. Echter ze hebben de kip nu gemalen en het blijkt dat het bot dus uit 70% bot bestaat en 30% vlees.

Ik maak me nu een beetje zorgen of ik wel goed voer, of dat ze veel te veel bot krijgt?

Kan iemand mij helpen

Groet, Edwin
Door Kim en Casper
#2392388
Misschien is t makkelijker als je je menu even per dag beschrijft en welke diersoorten en welke percentages je aanhoud ( barf of nrv )
Door Edwin
#2392405
Ik ga uit van 50% vleesbot,rond 25% orgaan, 20% vlees en 5% groente/fruit. Echter van het vleesbot krijgt ze zo'n 60% kip en de rest is eend, konijn, gans, etc. Maar goed zoals gezegd het vleesbot van de kip bestaat uit 70% bot en 30% vlees, dus niet 50-50..
Door Kim en Casper
#2392414
25% orgaan vindt ik zelf wat veel. Zou dan zelf liever watextra spiervlees geven of wat meer groente. Tsja zelf geef ik geen kip of gevogelte wegens een allergie... Maar je hebt nu een mix met kip erin? Is deze mix compleet ook met orgaan in de juiste verhoudingen? Dan kun je deze buiten je brf berekening laten. Is dit 70% 30% vlees zonder orgaan zou je hier wat orgaan bij kunnen doen om dit compleet te maken. Dan je andere barf dagen los berekenen.
Door Edwin
#2392440
Hoi

Nee het is geen kipmix, het zijn gewoon kipperuggen/of soms kippeborsten. De slager heeft het ook in gemalen vorm zeg maar (maar dat haal ik nooit) en is berekend dan op 70% bot en 30% vlees. Het ideaal beeld zou natuurlijk 50-50 moeten zijn maar dat is het dus helaas niet. Is het een optie om dan wat extra vlees er bij doen zodat het dan ongeveer op 50-50 komt? Of zoals je aangeeft wat orgaan?
Door Edwin
#2392444
oh og een vraag...als je je bv kipborts met wat orgaan geeft dan wordt het dus een complete maaltijd? Deze maaltijden haal je dan uit de berekening van een week?Dus voor de duidelijkheid :D je geeft bv 4 dagen een complete maaltijd en de andere 3 dagen bereken je dan?
Door Kim en Casper
#2392515
Oke nu snap ik bat j e bedoeld. Je hebt vleesbot wat meer bot dan vlees is. Sorry hoor begreep je verkeerd :o

Dan zou ik t gewoon aanvullen met spiervlees tot je 50-50 hebt.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door