Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Simone V
#2363813
hoi,
sinds 2 weken krijgt Sita volledig barf, 50% bot, 25% spier, 15% orgaan, 10% groenten. Alhoewel de groenten nog niet echt lekker loopt (ze krijgt daar te weinig van omdat wij zelf ook zo slecht groenten eten en ik van plan was haar van onze groenten wat te laten mee-eten).

Nu merk ik de laatste 2 dagen dat de ontlasting net iets te hard is. Vandaag een mooie harde drol uit elkaar gepeuterd en ik zag ook zelfs nog wat botstukjes zitten...niet goed he? :(
Wat zal ik omhoog schroeven: orgaan of spiervlees? En dan met 5 of 10%? Of heeft het toch met te weinig groenten te maken??

groetjes, simone
Door Lizzy
#2363821
Oh nou, ook geen drama hoor. En het is normaal dat er in een drol botstukjes zitten. Het lijf van jouw hond heeft precies gedaan wat het moet doen, namelijk stukjes onverteerd bot inpakken. Ik zou zeker groenten erbij geven. Dat levert vezels. En je kunt 5% minder vleesbot gaan geven, zonodig 10% minder vleesbot gaan geven en dan 5% meer orgaanvlees en eventueel 5% meer spiervlees.
Door Simone V
#2364080
ha lizzy,
Dus als ik jou goed begrijp, en ik zou moeten kiezen, geef ik liefst orgaan (die 5%) erbij?
aangezien alles al netjes in porties in de vriezer ligt, kan ik dan wat orgaan extra erbij geven ipv vleesbot minderen? Dat zou dan voor de komende 2 weken zijn want daarna koop ik nieuwe voorraad en dan ga ik alles opnieuw verdelen volgens 45, 25, 20, 10.
Ik lees wel vaker dat het niet allemaal zo nauw komt, maar k vraag het toch nog maar even voor de zekerheid.
Door Lizzy
#2364134
[quote="Simone V"]
ha lizzy,
Dus als ik jou goed begrijp, en ik zou moeten kiezen, geef ik liefst orgaan (die 5%) erbij?
aangezien alles al netjes in porties in de vriezer ligt, kan ik dan wat orgaan extra erbij geven ipv vleesbot minderen? Dat zou dan voor de komende 2 weken zijn want daarna koop ik nieuwe voorraad en dan ga ik alles opnieuw verdelen volgens 45, 25, 20, 10.
Ik lees wel vaker dat het niet allemaal zo nauw komt, maar k vraag het toch nog maar even voor de zekerheid.
[/quote]

Ik was niet erg duidelijk. Ik bedoelde dat als je 5% minder vleesbot gaat geven, je 5% meer orgaanvlees mag geven. Want 15% orgaanvlees (inclusief pens) is niet heel veel en dat mag iets meer zijn. Mocht je 10% minder vleesbot willen gaan voeren, zou ik 5% orgaanvlees en 5% spiervlees meer gaan voeren. Als je hond niet te dik is, mag je ook best 5% meer orgaanvlees gaan geven. En wat extra groenten.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door