Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#2230923
Hou m gewoon in t snotje de smiezen , wij [ik tenminste wel] hebben ook wel s een paar daagjes de snottebel die vanzelf over gaat
In principe is t iets waar ie zelf mee aan de slag 'moet'
Door *Yvje*
#2230935
Ik kan je ook zilverwater ofwel colloidaal zilver aan raden, krijgen ze hier ook zodra er èen wat niest
of toen Liam keelontsteking had, ik zelf ook als ik een griepje heb .. is een alternatief voor ab en
werkt net ze goed of zelfs beter !
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2230936
Ik denk inderdaad dat een kitten het gerust een paar keer kan hebben en er overheen groeien zoals ze dat noemen.  Maar als het na de leeftijd van een jaar nog steeds om de zoveel tijd terugkomt, dan vrees ik dat het chronisch is.
Maar je moet dus bij Fynn nog wel even afwachten om iets met zekerheid te kunnen zeggen, het kan ook toeval zijn.

Verder merkte ik hier een duidelijke link tussen het naar buiten gaan van Kleintje, en dan vooral op tochtige of koude dagen, en het opspelen van haar nies. De eerste koudere dag in de herfst had ze gegarandeerd 2 dagen later niezen. Dat duurde dan een weekje als ik ze binnen hield. 
Dat hoeft natuurlijk niet bij elke kat zo te zijn, maar hier was de link heel erg duidelijk.  Ook de mate waarin haar oogjes lopen, kon je zo het weer buiten mee volgen.
Ook een paar dagen niet naar buiten geweest zijn en dan in de winter buiten => niezen.  Ik probeerde het dus stillaan op te bouwen bij haar (nu kunnen ze niet meer buiten, maar vroeger dus wel). Eens ze de koude gewend was en elke dag wat buiten ging, was er geen probleem meer. 
Door Migudu
#2231111
Dit is nu de derde keer en niesziekte is het niet.
Het is een infectie aan de luchtwegen, zoals de da zei. En dat denk ik ook, want bij niesziekte
zijn ze toch een stuk beroerder af, wat ik heb begrepen. Dan doen de ogen ook mee en dat heeft hij niet, tot nu toe.
Hij heeft nu 2 keer een ab kuur gehad en daarvan is hij toen wel opgeknapt.
Of het chronisch is, tja, weet ik niet, ik denk dat hij gewoon ook heel gevoelige luchtwegen heeft.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2231163
Is het dan alleen niesen of ook hoesten (lijkt in de verte op haarbal op proberen te geven, maar is als je goed oplet toch wezenlijk anders...) Simba heeft dat regelmatig, volgens mij dankzij de entingen die ik hem toen nog braaf heb laten geven  ::) Die heeft een hele lichte vorm van katten astma volgens mij (en de dierenarts was het daar wel mee eens) en ik heb gemerkt dat da took zeker stress gerelateerd heeft. Hij heeft er een stuk minder last van sinds we hier wonen en hij lekker naar buiten kan (het was voor hij bij mij kwam een buitenkat en toen heeft hij 5 jaar lang op een flatje gewoond...) en af en toe een keertje wat snotterig vind ik dan niet zo'n drama, dat heeft de gemiddelde mens ook regelmatig tenslotte, zolang hij niet echt gaat piepen of snotteren laat ik het gewoon zo... (en dan bedoel ik dat hij hooguit eens in de zoveel maanden een keer een hoestbui heeft dat ik zie, want die hoestbuien zijn best zielig!!)
Door Migudu
#2231166
Nee, hij hoest deze keer niet. Nogmaals, NOG niet. Hoop dat het zo blijft.
Ja, ik ken de hoestbuien, zo zielig om te zien. :-[

Gerda
Door Migudu
#2232050
Nou, ik heb het gevoel dat hij aan het opknappen is!
Ik heb hem sinds gistermiddag laat niet meer horen niezen en hij is nu weer beneden lekker vervelend aan het doen!

Groetjes,
Gerda
Door denise1968
#2232873
Heb veel baat gehad met groene os toen mijn katten kittens waren. Met name de poes nieste veel en uiteindelijk met een paar flesjes (gaat niet snel) is ze eroverheen gegroeid. Ik heb wel het inenten uitgesteld. Moet ze nog steeds inenten, maar tsja het zijn binnenkatten dus maak mij er niet zo druk om. Al die troep die ze binnenkrijgen zit ik niet op te wachten. Mocht het nodig zijn bijvoorbeeld om ergens te logeren dan doe ik het wel!
Door denise1968
#2232927
Het merk is groene os en daar heb je dan allemaal verschillende soorten in. Bijvoorbeeld voor weerstand verhoging of blaas en nieren. Er zijn verschillende soorten. Ik heb toen die voor de luchtwegen gebruikt en afgewisseld met weerstand verhoging. Let op dat je dit maar een paar weken gebruikt en dan stopt anders werkt het niet. Vervolgens na een bepaalde periode bijvoorbeeld twee maanden weer twee weken gebruiken. Zie hier http://www.groene-os.nl/de-groene-os-voor-hond-en-kat
Door Migudu
#2232951
Ok, dus luchtwegcompositum en weerstandcompositum? En herhaal je dat dan steeds. Paar weken geven, tijdje niet, paar weken geven, tijdje niet?

Groetjes,
Gerda
Door denise1968
#2237058
Wat ik deed was twee weken geven dan is het flesje ook wel leeg en dan even aankijken. Meestal ging daar wel een maand overheen. Vervolgens bestelde ik het weer. In totaal drie flesjes verbruikt dat meisje een kitten was. Deed het door het voer met wat water erbij. Ik combineerde dit met all septicum. Ik rommelde maar wat aan met die flesjes en uiteindelijk is ze er vanaf gekomen rond de acht maanden. Ik had het volgende en wisselde deze twee af, weet dus ook niet welke heeft gewerkt;

Luchtweg compositum http://www.gezonddier.nl/winkel/groene- ... situm-hond kat
All septicum http://gezonddier.nl/winkel/groene-os-all-septicum-hond kat

AB werkte niet dus daar ben ik na de tweede keer mee gestopt. Denk de groeten ga niet in dat beestje iedere keer AB wurmen als het toch niet werkt. Verder ben ik toen overgegaan op KVV voer.
Laatst gewijzigd door denise1968 op do 26 jan 2012, 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Krullebol
#2240425
*Yvje* schreef: Ik kan je ook zilverwater ofwel colloidaal zilver aan raden, krijgen ze hier ook zodra er èen wat niest
of toen Liam keelontsteking had, ik zelf ook als ik een griepje heb .. is een alternatief voor ab en
werkt net ze goed of zelfs beter !
+1

Cas is als kitten veel ziek geweest. Reageerde ook niet echt op AB.
Ik heb hem gedurende zijn hele leven [hij wordt alweer 4, 10 feb], diverse keren door verschillende praktijken en diverse DA's laten nakijken op chronische nies. Dat heeft ie niet. [ik trek dat altijd nog in twijfel, maar goed zoveel experts zouden het toch beter moeten weten..] Zijn neusgaten zijn prima. Alles is oke. Maar hij heeft soms gewoon last van een soepoog, snotter en soms ruik ik aan hem dat hij verkouden is.
Zilverwater doet echt wonderen. Soepoog ging weg. De snotter ook.

Ik zou dat dus echt proberen. Gebruik het voor alles wat niet goed zit bij de katten. En ook bij mijzelf :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door