Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Krullebol
#2238743
Is ze beide geen fan van. Maar kan het nog eens proberen.
Ik neem aan het het enkel bedoelt is om haar meer vocht te geven? Normaal krijgt ze BARF. Enkele keer KVV [en dan flikker ik er extra water over]
Door Krullebol
#2238913
Dat wilde ik ook doen. Maar tis een miep. Ze is ontzettend lastig daarmee. Vandaar dat ik ook geen pillen wilde maar om Convenia had gevraagd.

Ik vraag me dus af wat voor haar handig is. Ze MOET altijd bij mij zijn. Haar alleen opsluiten geeft haar stress. Alleen eten ook al. Dus dan blijf ik er maar bij. Haar pillen/zilverwater is eveneens stress. DA idem. Ze wilt normaal ook niet opgepakt worden. Athena bepaalt wat er gebeurd in huis..

Ik ben morgen bij jou en rijd dan even door naar de DA. Denk dat het mss nog teveel pijn doet en ze heeft geen pijnstiller gehad, enkel AB..
Haar blaas is te leeg om te prikken.
Door Nadia
#2239733
Medicatie door het voer? Of trapt ze daar niet in? Of in een vies stinkbakje 'vlees' leverworst oid. Zilverwater is vloestof, dus daar zou ze weinig van moeten merken toch?
Door Krullebol
#2240424
Mijn katten trappen niet in pillen of dingen door het eten mengen. Zelfs niet bij stinkblik. Ze eten er niet eens om heen, ze eten het helemaal niet! Ettersss...

Weet niet of je zelf welles zilverwater hebt geproefd, maar dat smaakt heel metalig. Dus dat proeven ze zeer zeker. Daarbij ik ook nog sterkte 50..

Ik heb Metacam meegekregen en zag al een iets grotere plas. Ze komt nu de hele tijd weer op schoot purren en me zelfs kusjes geven op de mond. Dus ik heb het gevoel dat ze zich beter voelt. Ik had gisteren het gevoel dat ze wat warm was, maar ze was net wakker. Nu ligt ze op schoot en ik krijg het er zelf erg warm van. Oren zijn koel, pootjes ook, neus ook. Tandvlees voelt wat warmer, maar weet haar normale temp niet. Is dan denk haar buik. Ze is verder heel levendig. Ben dus in elk geval blij met de Metacam, als ze koorts heeft dan wordt dat nu ook aangepakt.

Tis trouwens een ramp om haar dat te geven.
INgewikkeld in 1 grote fleecedeken. De ander als een cape erom heen. Voor de zekerheid zeg maar. Tussen mijn benen klemmen [en dat doe ik vrij hard, ik ben niet genadig], de cape nog strakker trekken [half killen], kop in de hand en dan goed vasthouden om het spuitje met vloeistof in dr bek te stoppen. Mijn god... Weet niet hoe ze het keer op keer goed, maar ze spartelt echt zó tegen. Zucht.
Maar goed, het komt er wel in :)
Door *Flip*
#2240686
Krullebol schreef: Mijn katten trappen niet in pillen of dingen door het eten mengen. Zelfs niet bij stinkblik. Ze eten er niet eens om heen, ze eten het helemaal niet! Ettersss...

Weet niet of je zelf welles zilverwater hebt geproefd, maar dat smaakt heel metalig. Dus dat proeven ze zeer zeker. Daarbij ik ook nog sterkte 50..

Ik heb Metacam meegekregen en zag al een iets grotere plas. Ze komt nu de hele tijd weer op schoot purren en me zelfs kusjes geven op de mond. Dus ik heb het gevoel dat ze zich beter voelt. Ik had gisteren het gevoel dat ze wat warm was, maar ze was net wakker. Nu ligt ze op schoot en ik krijg het er zelf erg warm van. Oren zijn koel, pootjes ook, neus ook. Tandvlees voelt wat warmer, maar weet haar normale temp niet. Is dan denk haar buik. Ze is verder heel levendig. Ben dus in elk geval blij met de Metacam, als ze koorts heeft dan wordt dat nu ook aangepakt.

Tis trouwens een ramp om haar dat te geven.
INgewikkeld in 1 grote fleecedeken. De ander als een cape erom heen. Voor de zekerheid zeg maar. Tussen mijn benen klemmen [en dat doe ik vrij hard, ik ben niet genadig], de cape nog strakker trekken [half killen], kop in de hand en dan goed vasthouden om het spuitje met vloeistof in dr bek te stoppen. Mijn god... Weet niet hoe ze het keer op keer goed, maar ze spartelt echt zó tegen. Zucht.
Maar goed, het komt er wel in :)
Fijn dat de metcam haar werk doet :) Heb je geprobeerd het zo te geven? Metacam is namelijk lekker gemaakt voor katten, dat voorkomt stress bij het toedienen. De meeste eten het echt voor hun plezier...
Door flin
#2240779
Krullebol schreef: Ik voer het haar zo. En nog geen succes. Als Athena iets niet wil..
succes!
we zitten met z'n allen te modderen met de Metacam  :P
#2245647
Omdat ik door ziekte en het schipperen tussen uitkeringen, een tijd zonder geld heb gezeten en dus ook geen compleet menu kon voeren [grote bedragen met bestellingen, kon ik niet doen. huurachterstand..] Daarbij heb ik een polsblessure, dus kan heel moeilijk vlees sjouwen, hakken etc.
Ik las dat je tot 10 weken incompleet kon voeren en in de tussentijd hebben ze her en der ook carnibest gehad, dus ik probeerde dat wat op te vangen wanneer ik weer centjes had.

Weet dus niet in hoeverre ze korten hebben en hoe zich dat zou uiten.
De dierenarts vond haar nog altijd in goede conditie en was verbaasd over haar fluffy vachtje. Begrijp dus niet waarom ze nog steeds miniplasjes doet :S
#2246250
Misschien heeft ze jouw stress meegekregen en heeft ze daar last van?

Ik ben in oktober geopereerd en heb me daarna lang ziek gevoeld en het is lang onduidelijk geweest of ik door complicaties niet juist erop zou achteruit gaan. Mijn katten leken in die periode vrij relaxt, maar toen ik me beter ging voelen, gingen ze opeens weer synchroonspinnen (dan aai ik er een en spinnen de anderen voor de gezelligheid mee) en weer melktrappelen in hun slaap als ik hun naam zei. Ik vermoed dat ze dat die 3 maanden niet gedaan hebben omdat ze toch iets van stress ervaarden, ook al was ik meer thuis dan normaal.
#2249362
Kan. Maar zou ik raar vinden. Mijn hele leven van de afgelopen 10 jaar stond in het teken van stress. Dan zou ze er eerder last van moeten hebben gehad..?

Na 1 week metacam, nog steeds geen verbetering: miniplasjes mét bloed..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door