Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sonja
#269964
sylvia schreef: Nee dat kan inderdaad niet, maar je vriendin kan de bellers wel naar een reu toe l*llen .
Vaak hebben mensen namelijk het verkeerde idee dat je geen reu moet nemen omdat die overal tegen aan plassen
Haar kennende zal ze dat echt wel proberen, maar tot nu toe zonder succes. Er schijnt op dit moment sowieso niet zo veel belangstelling voor Boefjes te zijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#270035
Sonja schreef: Haar kennende zal ze dat echt wel proberen, maar tot nu toe zonder succes. Er schijnt op dit moment sowieso niet zo veel belangstelling voor Boefjes te zijn.
Gaan ze ook via de pupinfo van de rasvereniging?
Door Borke
#270091
9 maanden is wel erg jong, maar ik ken meerdere Maine Coon poezen die op die leeftijd het prima aan konden en Maine Coons zijn erg laat volwassen.

Het is nu gewoon afwachten of ze zwanger is, als over 18-21 dagen haar tepels rose kleuren dan is ze hoogstwaarschijnlijk zwanger. Ik zou haar nu maar binnenhouden, want stel dat die kater gecastreerd was (zal wel niet) dan kan ze ook snel weer krols worden.

Tjee, wij fokten altijd met katten die minimaal leukemie en kattenaids getest waren, ik hoop maar dat die kater gezond is...

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#270102
AstridStraver schreef: 9 maanden is wel erg jong, maar ik ken meerdere Maine Coon poezen die op die leeftijd het prima aan konden en Maine Coons zijn erg laat volwassen.

Het is nu gewoon afwachten of ze zwanger is, als over 18-21 dagen haar tepels rose kleuren dan is ze hoogstwaarschijnlijk zwanger. Ik zou haar nu maar binnenhouden, want stel dat die kater gecastreerd was (zal wel niet) dan kan ze ook snel weer krols worden.

Tjee, wij fokten altijd met katten die minimaal leukemie en kattenaids getest waren, ik hoop maar dat die kater gezond is...

Groetjes,
Tja binnen houden is met fiebs niet echt een optie, mijn kattenvervullen hier de functie van muizen ruimer en leven hoofdzakelijk in de schuur, ze komen ook wel binnen , maar als ze niet meer naar buiten mogen gaan ze overal zitten poepen en piesen.
Het zijn gewoon buiten katten net zoals 99% van de katten hier op het platteland.
Gelukkig ben ik verder overal van op de hoogte daar mijn moeder al meer dan 30 jaar perzen fokt.
Ik ben zo'n beetje tussen de bevallende poezen opgegroeid om het zo te zeggen.
Door Borke
#270191
sylvia schreef:Het zijn gewoon buiten katten net zoals 99% van de katten hier op het platteland.
Je hebt dus katten die van kitten af aan al opgroeien tot echte BARF-ers :-)

Grappig dat kinderen van fokkers zelf ook gaan fokken, ik zie het vaker gebeuren!

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#270193
AstridStraver schreef: Je hebt dus katten die van kitten af aan al opgroeien tot echte BARF-ers :-)

Grappig dat kinderen van fokkers zelf ook gaan fokken, ik zie het vaker gebeuren!

Groetjes,
Ja het zijn echte barfers, ik doe ook wel eens samen met Boris muizen vangen, dat deed ik ook met onze Bengaal ;D Is wel leuk hoor. dan gaat hij ergens op een vluchtroute zitten en dan laat ik de muis schrikken, kat in het bakkie......of is het muis ;D

Maar ik ben meer het type hondenmens, ik fok dus dan ook honden. Mijn jongste heeft meer het katten gen van haar oma ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#270267
sylvia schreef: Gaan ze ook via de pupinfo van de rasvereniging?
Ik neem aan van wel. De vader is internationaal kampioen en luxemburgs kampioen en de moeder heeft zowel op show- als op werkgebied goede prestaties laten zien. Dus komen de pups zonder meer in aanmerking voor de pupbemiddeling.
Dus als je iemand weet die een boefje wil?
Door Francisca
#270269
Helemaal OT maar ik snap dat niet, waarom willen mensen altijd een teefje? ???
Door gonny
#270273
Sunshine schreef: Helemaal OT maar ik snap dat niet, waarom willen mensen altijd een teefje? ???
zei het reutjes-mens... ;D ;D
ik weet niet beter dan dat teefjes aanhankelijker zijn, en reuen zefstandiger...Mientje bleef (en soms nog) toen ze pas bij ons was mij KONSTANT achterna lopen..Boris bleef slapen..maar of het echt zo is.. :-\
en er zullen nog wel meer dingen zijn..
Door Francisca
#270278
gonny schreef: zei het reutjes-mens... ;D ;D
ik weet niet beter dan dat teefjes aanhankelijker zijn, en reuen zefstandiger...Mientje bleef (en soms nog) toen ze pas bij ons was mij KONSTANT achterna lopen..Boris bleef slapen..maar of het echt zo is.. :-\
en er zullen nog wel meer dingen zijn..
muts ;D ;D
tja ik heb nu mn derde reu en van de Cairns weet ik dat reuen aanhankelijker zijn dan de teefjes.
Trouwens onze DH was ook een reu :D die was ook heel lief en aanhankelijk.
Ik vind het gewoon zo zonde. Reuen zijn ook leuk. :D
Door Ine
#270287
Hier ook een reuenmens hoor!
Die hebben veel minder last van allerlei hormonen. Het is, dat reuen geen pups kunnen krijgen, maar anders ...............!!! ;D ;D ;D
Door Francisca
#270291
ine schreef: Hier ook een reuenmens hoor!
Die hebben veel minder last van allerlei hormonen. Het is, dat reuen geen pups kunnen krijgen, maar anders ...............!!! ;D ;D ;D
Je mot wat hè?? ;D ;D ;D
Door gonny
#270294
ine schreef: Hier ook een reuenmens hoor!
Die hebben veel minder last van allerlei hormonen. Het is, dat reuen geen pups kunnen krijgen, maar anders ...............!!! ;D ;D ;D
Boris is "mijn" eerste reu...ik merk verder weinig verschil, alleen van dat achterna lopen toen ze allebei kleiner waren.. :-\
ja, en dan nu met depri Mientje... :-X ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#270317
Ik heb eigenlijk ook een voorkeur voor een reu. Zeker bij de bouviers vind ik reuen gewoon mooier en ze hebben voor het werk ook wat meer 'power' dan een teef. De reden waarom ik na een reu er twee teven heb bijgenomen was omdat Stan niet zo goed overweg kan met andere reuen. Anders had ik misschien wel liever nog meer reuen erbij genomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door