Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#2217308
Ik heb de topics over PICA gelezen, en ik heb nu het vermoeden dat onze goedzakkige Eddie daar wel eens last van zou kunnen hebben.
Graag jullie mening.
Natuurlijk heeft de dierenarts hem van top tot teen nagekeken, en kerngezond bevonden. Behalve dat het vreemd is dat een (ex) kater van net twee jaar al veel tandsteen heeft, ondanks dat hij buiten de kvv dagelijks ook wat te knagen krijgt (kwartel, kippennek, konijnenbout) en we ook elke dag zijn tanden poetsen.
Maar hij heeft de vreemde gewoonte om alles wat van dun plastic is op te eten. Dus boterhamzakjes, plastic wat vaak om tijdschriften heen zit, en zijn grote favoriet; het knisperende cellofaan van bijvoorbeeld een bloemenboeket.
Afleiding hebben ze hier ruim genoeg, we spelen erg veel met onze katten, en de groep is zeer hecht en stabiel dus stress/verveling lijkt me uitgesloten.
Als hij weer eens ongezien aan het plastic heeft gezeten volgt er een periode van een aantal dagen frequent braken (gal, vloeistof) waarna de rust wederkeert.
Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Nikki heeft ook vreemde eetgewoontes, maar die zijn minder gevaarlijk. Zij is gek op gekookte sperziebonen, brood, parmesaanse kaas, pasta, bloemkool, spaanse peper (...) en drop (dat laatste lijkt me nu wel gevaarlijk dus dat verstoppen we).

groetjes,
Elise
Gebruikersavatar
Door koekje
#2217519
Ik zie daar niet direct pica in.
Hij schijnt vooral bepaalde dingen van doorzichtig dun plastic te eten. Het schijnt dat hier iets inzit op basis van vissen of vismeel. Dat is ook zo met bv lijm van de enveloppen (ruik er maar eens aan). Katten hebben een hele gevoelige neus, dus ruiken dat beter en zien het dan als eten en willen het opeten.

Barfplaats wordt gesponsord door