Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door MMariaL
#2216558
Ik vraag me af of katten die kvv/barf eten hierdoor ook ouder worden? is hier wat over bekend?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2217184
Er loopt ergens een enquête hier op BP, maar waar weet ik niet. Over honden dan.  En er kunnen eigenlijk geen conclusies getrokken worden omdat mensen nog niet lang genoeg voeren en er maar heel erg weinig honden volledig op vers geleefd hebben.

Je moet voor dit soort onderzoeken echt een heel veel individuen hebben omdat er zoveel verschillende factoren meespelen in de leeftijd die een hond of kat bereikt. Eer je daar tussenuit het effect van het voer kan filteren, heb je echt heel erg veel data nodig. En dan nog... Dan kan je het nog vaak op verschillende factoren schuiven.
En echt een experimenteel onderzoek doen naar de leeftijd van overlijden is ook niet echt haalbaar en vind ik ethisch ook niet verantwoord.
Door flin
#2217233
kijkend naar veel voorkomende hedendaagse kattenziektes,
zoals oa voergerelateerde mankementen; obesitas en suikerziekte, nierproblemen, tandproblemen,
dan denk ik dat de gemiddelde kat er wel z'n voordeel mee doet om vers te eten, en dus langer zal leven

cijfers betreft ouder worden op bepaald voer?
lijkt me een heel moeilijke opgaaf om alle 'mankementen' op n rijtje te krijgen
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door