Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2236497
Even een update

Vanaf het bezoek aan de DA had Mika niet meer gesproeid. Wel was hij ontzettend "lui" van de Clomicalm maar toch ook weer relaxter. Erg dubbel voor mij dus. Daarom heb ik hem eergisteren een halve Clomicalm 5 mg gegeven wat resulteerde in een keer sproeien. Gisteren dus weer een hele Clomicalm gegeven en nu is hij dus weer duf (lui).
Mogelijkheid van zijn sproeien gisteren kan ook zijn omdat de kattenbak verschoont moest worden. Hij was eerst aan het ruiken bij de kattenbak en liep toen weg om tegen de muur te sproeien. Het is dus even uitzoeken van hoe en wat!

Ik ga de kattenbakken nu maar dagelijks verschonen en hem toch op een halve Clomicalm zetten en dan even het resultaat afwachten. O ja zijn urine is mooi helder en van een normale hoeveelheid.
#2236957
Kefraya schreef: Een hele Clomicalm is wel heel erg veel voor een kat. Gebruikelijk is 1/4, bi hele grote katten kun je soms een halve geven.
Ik moet er dagelijks 1 van 5mg geven dit staat ook op de bijsluiter. Van de bijsluiter uitgaande mag hij zelfs meer want hij weegt 6,6kg. Op de bijsluiter staat wel alleen dat het voor honden is.

Kijk ik op het internet dan staat er 0,3-0,5mg/kg per dag, dan kom ik dus op een half uit!!!
#2237699
Dat is een hondendosis en veel te sterk voor een kat. Een da zou een aangepaste dosis  moeten voorstellen.
Standaard is beginnen met een kwart en als dat niet werkt is een halve goed.
Clomicalm breekt bij katten veel langzamer af dan bij honden, dus je moet er voorzichtig mee zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door