Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2063964
Ok...HELP...

Wie heeft er nog ideeen?
Mijn kat heeft een auto-immuun probleem na het verwijderen van 1 meter dunne darm is er het ene na het andere probleem, op dit moment heeft hij weer een heftige "vlooienallergie" zoals het genoemd word, klopt niet want vlooien heeft hij niet, de da gokt dat het iets van pollen of gras is oid, hij heeft kale achterpoten en zijn rug begint ook weer te kalen...
Rode plekke, bulten...

En nu is het nieuwste een nagelnedontsteking aan 2 tenen (de middelste) van zijn achterpoot.
Ik ben al weken aan het sukkelen (en dokteren) maar weet het niet meer.
Ik heb al 2 ab kuren gehad (meer soorten kunnen niet omdat hij daar slecht op reageerd) hij heeft injecties gehad met anti-jeuk, een ab injectie, een vitamine booster, een pro-biotica kuur, vlooienpipetjes is hij allergisch voor, ontwormen kan niet vanwege die operatie (hij werd er doodziek van de laatste keer), ik heb honingcompressen op zijn tenen gedaan, gespoeld met peroxide, in een biotex badje gezet, in een sodabadje...
Al met al ben ik een maand verder en geen sik opgeschoten...

Morgen moet hij op controle en als er nog geen verbetering is (nee dus) wil de da de tenen verwijderen.

Joris is een echte buitenkat en ik wil het hem graag besparen maar ik zie er geen heil meer in...
Ik zat net goed te kijken en zijn buitenste teen begint ook al te smetten dus ik vrees dat ik het echt niet meer kan rekken.
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op zo 31 jul 2011, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2064125
Dat is het ook...
Ik begin aan het einde van mijn latijn te raken :(

Zoveel ernstige crisissen achter elkaar, zoveel zorgen (Youp 2 keer insuline, 4 keer voeren, 4 keer preparaten, 2 keer meten...per dag/Joris 2 keer ab, 2 keer spoelen, 4 keer zwachtelen...per dag).
En het houd maar niet op. Youp klimt nu langzaam omhoog maar Joris die blijft maar zakken.

Hoever moet je gaan, dit is gewoon iets wat nooit meer ophoud en elke keer nét wat erger terug komt...

Ik wilde hem op vers zetten, hij weigerde te eten, vlak erna de 1e crisis, eerst dat maar overleven. Goed en wel hersteld, weer proberen, hij weigerde weer te eten, even aangekeken en toen kwam crisis 2.
Nog niet eens hersteld en nu dit weer...

Ik probeer hem nog steeds op vers te krijgen omdat ik denk dat dat op zijn allergie mss wel eens een goed effect kan hebben, begonnen met rund dat ging goed maar geit en schaap reageerde hij weer heftig op, terug naar rund en nu heeft hij weer uitslag dus kan er verder niks aan toevoegen omdat ik niet kan zien wáár hij zo op reageerd.
Rund alleen deed hij het niet goed op dus toch maar weer blik/brok...

Als ik ooit nog aan katten begin pak ik het anders aan dat weet ik wel...
Door Martine-Tom
#2064670
Ik heb besloten te stoppen met reguliere behandelingen...

Nader onderzoek aan zijn poot wees uit dat 2 tenen (de middelste 2 rechtsachter) compleet verwijderd moeten worden (vanaf de "pols" zeg maar), de huid is behoorlijk beschadigd dus het risico op wondinfectie is groot. AB mag hij niet hebben, de kuren die hij nog wel zou mogen slaan allemaal niet aan.
Naast zijn tenen is zijn lip weer opgezwollen en rood/warm en zijn pollen/gras allergie speelt hem weer parten.

Allemaal het gevolg van een zwak immuunsysteem.
Ik kan de tenen wel weg laten halen maar dan komt het gewoon ergens anders weer terug.
Vanaf november ben ik al aan het dokteren, zeker 1000 euro ligt er al bij de dierenartsen en nog is Joris er geen haar beter van geworden.
Het is genoeg, ik merk het aan mijn kleine man ook dat hij het gewoon zat is.

Ik heb nu Heel Traumeel besteld en Groene Os All septicum in de hoop dat hij daar nog wat van opknapt...

Maar de regulieren geneeskunde stop ik vanaf nu, 2 keer in crisis gelegen, 1 opname van 2 dagen, een operatie aan zijn tanden, tandsteen verwijderd en nog veel en veel meer...het is klaar...
Door Loeka
#2067170
Ach wat een verhaal  :'(

En ik wilde je nog wel een tip geven voor de nagelbedontsteking. Ik doe het toch maar ondanks dat in jouw geval de oorzaak heel anders is dan bij mijn kat.

Mijn kat is 17 en is ook heel gevoelig op nagelbedontsteking. Wat bij haar werkt om het onder controle te houden was 's morgens reinigen met het ontsmettingsmiddel verdunt met water waar de da zijn handen mee wast voor een operatie: Hibiscrub. 's Avonds oordruppels erop: Otiderm

Hoe is het nu met Joris? En met jou?
Door Martine-Tom
#2067279
Ah tnx, tips zijn altijd welkom :)

Ik spoel nu nog regelmatig met peroxide, die oordruppels vind ik wel een idee...
Ik zoek idd nog iets wat een beschermlaagje brengt en wat verzacht, ga eens kijken of ik ze kan vinden!
Door Martine-Tom
#2067479
Hmm dat zal de mijne niet doen, hij vind dat ik onverantwoord bezig ben en wil alleen meewerken aan amputatie ???
Door Limpy
#2067720
martine-tom schreef: Hmm dat zal de mijne niet doen, hij vind dat ik onverantwoord bezig ben en wil alleen meewerken aan amputatie ???
Hier zakt mijn broek een beetje van af, wat een knurft zeg!
Heb je al eens overwogen een holistische da te consulteren? Moet je er natuurlijk wel een in de buurt hebben.
Door Martine-Tom
#2067726
Limpy schreef: Hier zakt mijn broek een beetje van af, wat een knurft zeg!
Heb je al eens overwogen een holistische da te consulteren? Moet je er natuurlijk wel een in de buurt hebben.
Ohja dat heb ik zeker overwogen, die hebben we hier alleen niet in de buurt, alleen reguliere artsen.
In de tussentijd heb ik me wel goed in gelezen en het 1 en ander besteld, hij slikt het allemaal met gemak in dus dat is alvast 1 ding, nu nog afwachten of het effect gaat hebben.
Door Limpy
#2067739
Das dan balen ja (mn zusje heeft hetzelfde probleem in nrd-limburg, ben zelf verwend hier in a´dam met genoeg mogelijkheden)
Door Martine-Tom
#2069127
FORL?

Ik ga ze eens mailen, je weet maar nooit.
Ik heb sinds sfgelopen vrijdag iig al prebiotica gegeven daarnaast traumeel en probiotica en all septum...
Door Martine-Tom
#2069306
Moest even googlen...kwam plaatjes tegen ziet er erg pijnlijk uit :-\
Dat heeft Joris gelukkig niet...

Ik ga ze nu gelijk even mailen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door