Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2053846
Hoi, ik heb even een vraagje, mijn kater Axl eet eigenlijk heel veel gras,
ik heb het ook altijd staan maar ik dacht dat katten gras aten om te helpen over te geven
of als ze iets tekort komen wat wel in het gras zit, houdt dit dan in dat Axl iets te kort komt ?
Hij is namelijk dol op gras en eet bijna iedere dag wel wat terwijl hij dan geen haarballen heeft ..
Door Tamomi
#2054006
Hangt ervan af wat je met 'heel veel' bedoelt. Als ik de tuindeur openzet rent Tatja ook altijd naar haar 'vaste' graspol en gaat eraan zitten knagen. Eén keer heeft ze zich overdadig tegoed gedaan en kotste het een uurtje later weer uit in de woonkamer. ::)

Overigens heb ik weleens gelezen dat het niet echt duidelijk is waarom katten graag gras eten.
Door flin
#2054365
int tekort komen geloof 'k niet,

hier knagen ze ook elke ochtend gras , als dus de achterdeur opengaat, vòòr hun maaltijd,

dan wordt er meestal gras gespuugd (jawel ;zonder haar, maar vocht  met wat gras), (nu ist hier ook een ras wat bijna geen haar heeft, en/of verliest, maar volgens mij maakt dat weinig uit in de evolutie-theorie)

en dan pas gaan ze (eten) eten, soms komt er nog wat gras mee in de poëp  ::)

de nieuweling hier (ondertussen niet-meer-zo-nieuweling) had de neiging de hele dag door overal aan te knagen;
vooral gras,  of plantjes, omdat hij 't niet gewoon was dat dit bijna altijd  'voorhanden' was,
maar hij heeft nu 't gedrag van de anderen overgenomen;

eerst gras eten (alleen smorgens eenmalig), dan wat spugen, dan gewoon eten...

en bij de nieuweling ist geknaag aan plantjes in elk geval afgenomen (en ook niet meer de hele dag door de neiging)  :-[
Door *Yvje*
#2055670
Hmmmmm.. 'k  geloof dat ik de oorzak al heb achterhaald, het regent hier namelijk ineens haarballen van beide katten ..
Ze krijgen ze alleen niet in èen keer eruit, dus blijven ze net zo lang gras eten tot alles weg is ..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door