Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mirdj
#2027560
Even een kleine update. Het gaat hartstikke goed en hij legt echt mega drollen op de bak. Bij sommige zie ook nog duidelijk haar zitten. Ze moeten nu wel gescheiden eten want anders eet Snoepie de bak van Max leeg en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als Snoepie klaar is met eten en hij heeft nog iets over gelaten mag Max dat wel opeten. De tractonorm en de vezels kunnen bij hem geen kwaad.

Ik heb ondertussen een andere borstel (eigenlijk een kam) gekocht, eentje die speciaal is geschikt voor het verwijderen van dode haren in de ondervacht. Deze heb ik al een paar keer gebruik en het verschil met de slickerborstel is echt heel groot. Bij de slickerborstel had ik bij Max 2 a 3 borstels vol en bij Snoepie 1 hooguit 2. Met deze kam komt er bij beide zo ontzettend veel haar af dat het me wel heel duidelijk is geworden dat de slickerborstel alleen niet genoeg is. Max is ook helemaal verliefd op de nieuwe borstel en als hij al ziet dat ik hem uit de kast haal staat hij al klaar. Ik moet deze borstel alleen niet al te vaak gebruiken want de vachten dunnen aardig uit.
Door mirdj
#2028131
Nee, die is het niet, maar hij heeft er wel veel van weg zag ik gisteren op de website. De kop is precies hetzelfde, ik kan de kop alleen kantelen en dan zit er een 2e kop op met hele grove metalen pinnen. Die kan je gebruiken om al het haar dat je met de andere kop los hebt gehaald eruit te kammen (en de furminator is 3x zo duur)
Door Emytje
#2028352
Ik heb vorig jaar 15 euro inclusief verzendkosten betaald voor de furminator, maar ik zie ze inderdaad veel duurder dan dat. Super ding vind ik het. Haal je nu ook een hele trui van de kat af?
Door mirdj
#2028443
Deze was €12,50 (eigenlijk €14,95 maar ik krijg cattery korting) en inderdaad je haalt de hele trui er mee af. Helaas laten ze borstelen niet zo goed toe dus alleen de rug en soms de flanken kan ik aanpakken, maar het is beter als niets. Max vindt deze borstel wel fijner als de oude, na de oude gingen  ze toch altijd weer even flink wassen en dat heb ik ze met deze nog niet zien doen.
Door mirdj
#2030220
Ze zijn ondertussen 3x met de nieuwe kam geborsteld en de vachten zijn met sprongen vooruit gegaan. Er komt nog steeds wel veel haar af, maar de vachten zijn duidelijk de dode haren kwijt, glazen weer fantastisch (ze waren wat dof geworden) en lijken ook niet meer zo dik. Max vindt het heerlijk als hij wordt gekamd en likt dan ook m'n hele hand waarmee ik hem tegen hou. Snoepie vindt het goed dat hij wordt gekamd maar is het best snel zat en probeert dan de benen te nemen, maar goed dat doet hij met de oude borstel ook. Al met al een goede investering waar de mannen duidelijk profijt van hebben.
Door *Yvje*
#2030648
Aaaaah.. Furminator heb ik ook ! Geweldig ding en de prijs dubbel en dwars waard!
Ik gebruik hem in de rui iedere week en bij Izzy om de week, en verder eigenlijk niet zo veel. Belangrijk is dat
je de Furminator niet tè vaak gaat gebruiken, je kunt op die manier ook juist het haarverlies stimuleren
waardoor je kat of hond nog meer begint te verharen !
Door *Flip*
#2030782
ik denk dat ik ook maar eens zo'n ding aan ga schaffen. Ze zijn goed voor katten zonder ondervacht hè? Ik heb nu ook zon borsteltje met die pinnetjes & een vlooienkam. Flip vind ze alle 2 geweldig, maar krijg er amper haar vanaf. Als ik hem vervolgens de huid van zijn romp tussen 2 handen 'shake' (vindt hij fijn  ???) vliegen de haartjes wel in het rond. Klitten heeft hij eigenlijk nooit, gaat ook niet als je elke dag geborsteld wil worden :biggrin2: Maar begrijp dat ik dat niet met een Furminator mag doen
Door mirdj
#2030817
Ik heb geen officiele furminator, maar de kop is hetzelfde. Ik heb ze nu een paar keer kort achter elkaar onder handen genomen omdat er iedere keer van die vrachten haar afkwamen dat het echt even nodig was. Nu ga ik ook naar ongeveer 1x in de 2 weken en 1x in de week als ze in de rui zijn. Misschien dat ik Max wel standaard op 1x in de week ga houden want die heeft heel fijn en heel veel haar. Ze zijn er in ieder geval allebei heel erg van op geknapt.
Door *Yvje*
#2030879
Ja, ze zijn voor alle dieren met vachten behalve dieren met hele korte vachten ! Dan kan je de huid beschadigen.
Ik heb zelf Birmanen, dus zonder of met heel weinig ondervacht en een Labrador, bij alle drie werkt ie geweldig !
Het is werkelijk te gek voor woorden wat ik uit haal ! Ik zou een foto willen plaatsen van al het haar maar
ik weet niet hoe je dit doet dus helaas ! Maar het is een enorme aanrader en ik heb zelfs al
enkele van mijn kennissen over gehaald die versteld vonden van de enorme haarbal die je eruit komt terwijl
het ze totaal niet pijn doet, integendeel de katten vinden het absoluut heerlijk. De hond ook, maar is wat ongeduldig
en bij de hond doe ik het èen keer in de maand, en ben dan wel ruim een kwartier bezig !
Maakt denk ik niet heel veel uit of je de originele koopt of een nepper hoor, zolang het idee en de werking hetzelfde is.
Door mirdj
#2030940
Ja daarom heb ik ook de goedkope versie genomen ;) Hier is er ook echt een berg haar afgekomen niet normaal meer. Ik zie nu ook echt dat de vachten uitgedund zijn en ze glanzen weer heel mooi. Voorlopig is het dus even genoeg met de "furminator" en terug naar de gewone borstel. Max vindt het echt heerlijk, maar die heeft niet heel veel geduld. Snoepie vindt het ook heerlijk en blijft best een tijdje staan, ook helemaal tegen mij aan geleund, maar als ik dan de andere zijkant wil doen is het genoeg en wil hij de benen nemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door