Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2003671
hoi lieve allemaal.

Vandaag naar de DA. Met een brede grijns, die later helaas snel van mijn gezicht was. ik kon en mocht eindelijk Alice laten enten. Ze heeft ooit alleen haar kittenenting gehad, en 19 mei word ze 2. Veel ellende achter de rug, geen weestand, volledig ontstoken bek, veel AB, Atopica en uiteindelijk al haar tanden eruit.

Ze kwam bij ons al een krielkippie van 2,5kg. Groeide op zelfgemalen BARF al naar 4,5 kg zodat ze de Atopica mocht hebben. Maar het mocht niet baten. Ze viel weer af naar 3,5 kg. En toen hebben we al haar tanden eruit moeten laten halen.

Alice knapte heel erg goed op. 4 weken na de operatie was ze op de zelfgemalen BARF naar de 6kg gegroeit!  :) Dus ze begon meer het juiste postuur te krijgen bij haar ras en grootte. 11 april is de DA hier geweest die haar geopereert heeft om de pups te enten. En ook Alice is toen nagekeken. Niets meer te zien van de ontsteking. Heel fijn voor ons en zeer zeker nog fijner voor Alice!

Vandaag in de praktijk voor de enting. De DA keek in haar bekkie en zag nu achterin weer een beetje rood. Toen ze de lippen opzij trok begon daar ook weer een ontsteking  :( WEER een ontsteking. betekend WEER pijn voor Alice. Jemig WAT moet ik doen. ik ben radeloos en heel erg verdrietig.  :'(

Alice is niet geent vandaag. Dit haalt haar weerstand gelijk naar beneden naar mijn idee. omdat het vandaag een andere DA was dan die haar geopereerd heeft, gaan we morgen terug naar de praktijk. Maar ik weet neit wat ik nu moet doen.

Is er iemand die ervaring heeft met dit soort kwalen? hoe lang kan een kat hiermee leven? wat is nog liefdevol naar Alice toe. En wat is onnodig lijden? ik wil niet dat ze onnodig lijd omdat wij haar perse bij ons willen houden.  :'( o ik moet er niet aan denken nu. tjhemig wat hou ik van Alice. Maar ik wil voor haar het beste. Maar wil alleen behandelen als het nog nut heeft voor haar. Als het onnodig lijden word dan mag ze van mij gaan rusten. Alhoewel ikzelf dat laaste niet ziet zitten. Jeetje wat is dit moeilijk.

ik hoop echt dat iemand me zou kunnen helpen met een goude tip.
Laatst gewijzigd door Nathascha op di 03 mei 2011, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#2003674
Ik zit hier met kippenvel, maar helaas zonder de goude tip. Ik wil je wel heeeeeel veel sterkte en wijsheid wensen en voor Alice heel veel beterschap!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2003679
Heel naar, ik zou het ook zo snel niet weten.
Zijn alle gebitselementen getrokken en geen resten (wortels, ontstekingshaarden,etc) achtergebleven?
Geeft ze zelf veel pijn of ongemak of veel vermindering van levenskwaliteit aan?

Dat je haar nu niet hebt laten vaccineren is heel goed. Dat moet je namelijk nooit doen bij zieke of niet-fitte katten. Forl is een auto-immuunziekte en daarmee ook een contra-indicatie bij vaccinatie, dacht ik.

Ik zou geneigd zijn een pro-vers holistisch DA te zoeken, Tannetje ofzo. En als die het niet meer weten, je dan goed laten doorsturen. Inslapen lijkt mij nu nog te vroeg.
Door flin
#2003709
ohw bah!

waar zou de ontsteking vandaan kunnen komen? restjes wortel?

misschien kun je een foto laten maken?

eerst weten wat er mankeert, dan kun je gericht gaan helpen

er zijn helaas nogal wat katze aandoeningen waar moeilijk de vinger op te leggen is,

  heel veel succes!
Door Nathascha
#2003712
[quote="koekje"]
Heel naar, ik zou het ook zo snel niet weten.
Zijn alle gebitselementen getrokken en geen resten (wortels, ontstekingshaarden,etc) achtergebleven?
Geeft ze zelf veel pijn of ongemak of veel vermindering van levenskwaliteit aan?

Dat je haar nu niet hebt laten vaccineren is heel goed. Dat moet je namelijk nooit doen bij zieke of niet-fitte katten. Forl is een auto-immuunziekte en daarmee ook een contra-indicatie bij vaccinatie, dacht ik.

Ik zou geneigd zijn een pro-vers holistisch DA te zoeken, Tannetje ofzo. En als die het niet meer weten, je dan goed laten doorsturen. Inslapen lijkt mij nu nog te vroeg.
[/quote]

Ja inslapen lijt me ook nog te vroeg. Maar das altijd te vroeg.  :(
Alle gebits ellementen zijn eruit. Alle tanden en kiezen zijn er in zijn geheel uitgekomen. Het is geen FORL. maar ginginvitus...hupeldupup nogwat.

ik zie Tannetje volgende week vrijdag. Dus zal het gelijk aan haar vragen.

pff wat een ellende. Ik dacht Alice een gouden mandje te geven toen we haar 1 november kregen. Maar ik bedoelde zeg maar neit een letterlijk goude mandje. Maar een mandje voor minstens te komende 20 jaar zeg maar. Ze heeft van begin aan mijn hart gestolen. En ze is SUPER met de kinderen en de pups. En ze heeft zelf voor elkaar dat Buffy haar ook leuk vind ( en buffy is niet makkelijk). Ze was geen honden gewent, maar de Ridgebacks vind ze ook helemaal goed! Ze moet gewoon nog minstens 20 jaar mee als het zou kunnen.
Door Nathascha
#2003731
[quote="flin"]
Gingivitis-Stomatitis-Pharyngitis complex

http://www.dierengebit.nl/kat-slijmvliesproblemen.html
[/quote]

dank je.
ik kende dit artikel al. maar altijd even goed om weer door te lezen.

We hebben haar in Februari op Felv en Fiv getest. Ze is vrij daarvan. Ze komt niet in aanraking met andere katten die we niet kennen. Dus besmettingsgevaar is er eigelijk niet.

Morgen gaan we naar de DA. Dan weten we hopenlijk meer.
Door Lizzy
#2003746
Zou je er wat voor voelen om het homeopathisch aan te pakken? Want er zijn wel diverse middelen die geschikt zijn voor de behandeling hiervan. Daarvoor kun je dan wel het best contact opnemen met een homeopaat. Borke (Astrid) weet een goeie. Oh, ik ben al op haar naam gekomen : Sita van der Munnik (ik ken haar ook, zij heeft diverse van dezelfde opleidingen gevolgd die ik ook heb gevolgd en we hebben daarna nog wel contact met elkaar gehad, heeeeel lang geleden. Ze is erg serieus).
Door Nathascha
#2003754
Hoi Lizzy
ik ben absoluut niet tegen hom. aanpak. Dank je voor de naam, zal er zo even op google.
Een vriendin van me doet de opleiding aan de Silverlinde. En ben daar vorig jaar ook nog geweest met Luca. is hier 20 min. vandaan. Mijn DA kent de DA-en vd Silverlinde ook. En hij is ook voorstander van versvoer en Hom.middelen. TOP DA he?! Dus ik ga morgen in ernstig overleg.

Door alle reacties van iedereen voel ik me wel iets beter. pff ik zag het net erg somber in. Maar het zonnetje begint weer een beetje te schijnen. Ben blij dat er in de Hom. hoek ook het eea te doen is nog.

groetjes
Nathas
Door rovianne
#2003759
Wat je bij deze aandoening precies kunt doen weet ik ook niet.
Ik kan alleen mijn ervaring met mijn coontje delen. Zij heeft vanuit het nest Herpes meegekregen helaas. Dit uit zich bij haar in ontstoken tandvlees. Wij hebben ook alles geprobeerd maar het enige wat bij haar helpt is een stootkuur prednison. Gelukkig is het bij haar niet zo heel ernstig (ze heeft wel altijd een rood randje, dus ja onsteking) maar hier heeft ze niet zo heel veel last van. Als de rand vuriger wordt en ze gaat ruiken uit haar bekje dan krijgt ze een paar dagen prednison, is 3-4 x per jaar. En dan kan ze er weer tegen.
Ik weet niet of dit ook bij Alice helpt?
Interferon heeft bij Otje niet geholpen.
Door Borke
#2003760
Ik zou contact opnemen met Sita v/d Munnik, homeopate.
Die vrouw is werkelijk geweldig.
Een Maine Coon kater die wij zelf gefokt hebben leeft al 10 jaar dankzij haar homeopathie zonder problemen, terwijl hij volgens de DA direct aan de pred zou moeten en dan nog max 5 jaar te leven zou hebben.

Hier vind je haar gegevens, ze werkt met telefonische consulten van ma t/m do in de ochtenduren:
http://www.homeo-natura.nl/
Door Nathascha
#2003761
[quote="rovianne"]
Wat je bij deze aandoening precies kunt doen weet ik ook niet.
Ik kan alleen mijn ervaring met mijn coontje delen. Zij heeft vanuit het nest Herpes meegekregen helaas. Dit uit zich bij haar in ontstoken tandvlees. Wij hebben ook alles geprobeerd maar het enige wat bij haar helpt is een stootkuur prednison. Gelukkig is het bij haar niet zo heel ernstig (ze heeft wel altijd een rood randje, dus ja onsteking) maar hier heeft ze niet zo heel veel last van. Als de rand vuriger wordt en ze gaat ruiken uit haar bekje dan krijgt ze een paar dagen prednison, is 3-4 x per jaar. En dan kan ze er weer tegen.
Ik weet niet of dit ook bij Alice helpt?
Interferon heeft bij Otje niet geholpen.
[/quote]

dank je voor je antwoord.
Alice heeft geen tanden meer. die zijn er inmiddels uit. Ik zal even een foto opzoeken van toen ze nog wel tanden had. Maar denk dat jou kat zo te lezen, er niet zo uitziet als zij. Alice had het echt heel erg.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door