Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#1987486
@ Pammie, ik voer nu Bandit, Bibi en Cb, dit zijn de enige Kvv's waar ik hier aan kan komen.
Ze krijgen allerlei verschillende smaken, iedere dag een andere smaak..
Door *Flip*
#1987553
van CB weet ik dat er rijst en oliën in zitten, wilde ik ooit mee beginnen voor rustige over stap naar Barf, maar werd niet gebliefd ;D
Wat er precies in Bandit en Bibi weet ik niet.

Op de website van Haaksbarf staan duidelijke lijsten, daar zit enkel vlees in. Zij hebben ook veel smaken. Zo zullen er wel meer KVVs zijn.
Je kan de ingredientenlijsten eens naast elkaar leggen om te zien welke de minste toevoegingen hebben.

Er zijn ook botmixen die jezelf kan mengen met vlees- & orgaanmixen. Die gaan allemaal per kilo, als je dan 45% botmix, 40% vlees en 15% orgaanmix, dan is het resp. 1kg, 90gr en 35gr. In een goede orgaanmix zit zeker hart, lever en liefst ook nier. Zo zijn de percentages ook niet zo ingewikkeld, nadat je alles gemengd heb kan je dag porties los invriezen.

Het ligt aan je vriesruimte, maar KVVs kan je ook laten bezorgen. Voor kleinere bestellingen kan je op verzamelplaats zoeken naar iemand met wie je mee kan bestellen.
Door Loeka
#1997333
Limpy schreef: Oeps, late reaktie, sorry. Tis de chicken d´light v/d antos, verpakkinkje van 100 gram.
Geeft niks hoor, heb ondertussen ook niet meer gekeken hier. Gisteren was ik bij de Intratuin voor oa de Antos. Ik het uit het assortiment! >:( Ik heb nu boxby meegenomen en nog een ander merk. Die Boxby is best hard. Maar 3 bontvrienden hier lusten het wel.
Door frankp
#2079248
Ook hier een poezel met tandplak/-steen, waarvoor ze 2 weken geleden naar de DA is geweest.
Wil nu toch wel wat meer knaagvoer gaan geven, naast hetgeen ze al kreeg (1x pw kippenek, 1x pw kwartelkarkas, 1x pw kuikens).
Heb nu ook lamshart en kippemaagjes gehaald om wat meer te scheuren. Ze kreeg verder al 2 à 3 keer pw een stuk rund- of paardevlees
waar ze flink d'r tanden in moet zetten.

Is het met dit assortiment nog nodig om andere knabbelitems toe te voegen? (haar normale maaltijden bestaan uit KVV's)
Door *Yvje*
#2079270
Tsjaaaah... at Axl dat ook maar. Hij wil nog wel eens stukje runderhart of rundspiervlees.
Denk dat ik een heel runderhart ga kopen, dan snijdt ik het zelf wel in stukjes want de stukjes
van de AH zijn zo klein dat ie ze zo doorslikt.. heb ook al geprobeert of ie gedroogt lust
maar das blijkbaar alleen aan Izzy besteed, die vind het heerlijk om op een stukje gedrooft rundvlees te knagen.
Verder blijf ik Axl's tanden maar poetsen denk ik, dit hielp goed, alleen vind ie het vreselijk en moet
je een hoop geduld hebben .. het hielp wel, ik heb nu een week of 4 niks gedaan en zie dat
er nu weer veel meer bruin bij zijn kiezen zit dus ik ga maar weer om de dag eff poetsen !
Door Lil
#2080129
soms is poetsen inderdaad het enige dat helpt. volgens mij heb je ook speciale tandpasta's voor katten of voor honden en katten.
Door *Yvje*
#2080235
Ja, dat klopt, ik gebruik ook tandpasta van Virbac, bij de DA te koop en een babytandenborsteltje,
want die borstels zijn me veel te groot voor een klein kattenbekje maar het wil op zich prima zo ..
Wel veel geduld hebben, hij vind het niet leuk en wil wel weg maar ik stop gewoon even wanneer
hij te veel tegenstribbeld, krijgt ie even een brokje zodat ie weet dat het ook leuk is vanwege de brokjes
en dan weer verder dan weer eff stoppen en brokje.. etc..  tot het een beetje schoon is.. ben ik meestal
zo'n 6 min mee bezig ..
Door Lil
#2080771
Dat is inderdaad lastig. Hier paste de kleine kant van de dierentandenborstel perfect in kattenmondje (ook in die van yorkie lief, die is evengroot als een kat). De tandpasta waren ze hier dol op. Niet dat het dan makkelijker poetst als ze het proberen van de borstel af te eten, maar ik hoefde niet te stoppen haha.
Door *Yvje*
#2151634
Hoi, ik ben inmiddels ook regelmatig hier Axl gebitje aan het poetsen, wel een gedoe hoor !
Hij vind het maar niks en zet steeds z'n poot op mijn hand ..
Ik heb alleen nog nergens zo'ns handig tandenborsteltje gezien, ik doe het met een
ienieminie peuter tandenborsteltje vanaf 2 jaar ofzo geloof ik .. gaat ook wel aardig goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door