Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1971694
Cinuforce van Vogel zou dat nog iets kunnen betekenen voor een niezende kat ?

Samenstelling:
Cinnabaris D8, Hydrastis canadensis D6, Kalium bichronicum D6, Lemna minor D4, Luffa operculata D6, Corrigens

Wanneer er 1 gaat niezen grijp ik meestal naar Echinacea, ze moeten er zelf 'doorheen' maar een klein duwtje kan geen kwaad imo,
nu kwam ik in mijn kast dit tegen, t is voortegen neusverkoudheid en bijholte ontsteking.
Poes raakt meestal niet aan snotteren, t blijft bij een rode neus en niesbuien.. dus voor nu ws niet t aangewezen middel maar zou t kunnen?
Door Lizzy
#1975630
Dit zijn de tabletten, neem ik aan? Dit middel is wel heel erg gericht op ontstekingen en taai pus in de holtes. Dus mijn eerste keus zou het niet zijn....
Door Too
#1976098
Dank je Lizzy, dan doen we t mooi niet.

Ze bliezen/blazen af en toe een mooie transparante neusbel, niezen natte niezen en poetsen zich bij tijd en wijle suf vanwege loopneuzen.. maar geen vastzittende zaken
Gezond eten [op de hoogtij dagen geen al te heftig kauw-/botwerk] , een klein kuurtje echinacea ter ondersteuning dan is t ook met een kleine week bekeken
Door kattenbella
#1976955
Ik denk dat het wel iets kan zijn voor mijn chronisch niezende Siep. Ze is benauwd en snottert echt volgens mij vanuit haar holtes.  De groene snotters vliegen in het rond.
Ik heb dit nieuwe middel gezien en voel er wel wat voor om het te proberen.
Nysileen en echinaforce helpen niet echt.

Hou ik jullie hier op de hoogte hoe het gaat. Verpulveren en door het eten doen.
Door Too
#1977003
Weet je wat de nies veroorzaakt.. herpes of 1 van de andere vormen.
Bij de herpes-variant schijnt l-lysine een goed middel te zijn, volgens mij zijn er ook op BP wel berichten over te vinden.
Echinacea is natuurlijk ook meer een weerstandsmiddel
Is er misschien een homeo-da in je omgeving, misschien dat die iets gerichter kunnen behandelen

Zelf heb ik geen 'studie' gemaakt van nies dat is [nog] niet nodig, dit was de 2de keer in bijna 4 jaar voor Too en niet zo heftig als de verhalen van 'echte' niesklanten. Geen groen, geen zere bekkies, geen dichte ogen... meer een verkoudheid[je] dan een fikse griep.
Lijkt me overigens heel naar om een chronische niezerd te hebben, ik ben liever zelf ziek  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door