Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#1932169
Limpy´s aai-assistente schreef: Arme sokjes, hoop dat hij snel weer gaat eten!
Ik gaf Bambi net een paar brokjes, en toen stond hij als een haas weer naast haar, dus het gaat de goede kant op! Hij heeft een paar brokjes van d'r gejat en zoekt nu naar meer, maar de da zei dat hij vanavond nog niet zoveel mocht hebben. Ik geef hem dus straks maar wat gemalen vlees (of zou hij al gemalen konijn aankunnen?) en kijk hoe het zich verder ontwikkelt. In ieder geval spint ie weer volop als ik hem aai, en als ik me niet vergis zit hij nu de aanvalshoek te berekenen tot Bambi's staart... :D Hij begint dus weer de oude te worden!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1932198
Interesse voor andervrouws staart is een goed teken!
Ik zou even geen heel bot geven, zeker niet omdat hij wat brokjes heeft gegeten. Spiervlees, al dan niet gemalen, kan wel. Als je alleen gemalen konijn waar veel vlees aan zat hebt, kan dat denk ik ook wel. Als hier Sien ziek is, krijgt ze bv ook een muffin van Ot ipv haar gewone menu met hele botjes.
Door Too
#1932281
He fijn dat de Sok weer bij de wereld is, eten... niet al te bottig maar verder normaal [al ben ik de meut die al blij is met elke hap  ::)]
Door Anne in Zweden
#1932454
Too schreef: He fijn dat de Sok weer bij de wereld is, eten... niet al te bottig maar verder normaal [al ben ik de meut die al blij is met elke hap  ::)]
Hij heeft net wat kleingesneden rundvlees gehad, maar heeft toch wel duidelijk de voorkeur voor Bambi's brokken... >:( Naja, misschien is ie die morgen weer vergeten, als hij weer een half kwarteltje mag hebben. In ieder geval is hij net op de kattenbak geweest; heb nog niet gezien wat ie daar gedaan heeft, maar dat controleer ik straks nog even.

Koekje, wat zit er eigenlijk in die muffins van Ot? Kan een mens die zelf maken? Sokjes is geen heel gemakkelijke barfer, hij wil eigenlijk alleen kwartel, eendagskuiken, biorundernier en konijngehakt eten (of gemalen konijnenkoppen met andere gemalen konijnenorganen erdoor); kalkoenvlees eet ie niet graag, van paard houdt ie ook niet, rundvlees mondjesmaat. Hij krijgt verder wel gemalen eend en gemalen gans, maar echt met grote geestdrift stort hij zich ook daar niet op. Kippennekjes moet ie niet, vers noch gedroogd.
Dan is z'n mama toch een stuk makkelijker... ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1932470
Ja, de muffins kan je zeker zelf maken, want hier zijn ze ook home made. Het is gewoon zelfgemalen barf voor een maand en dan per portie in een muffinvorm ingevroren. De percentages blijven iedere keer gelijk, de diersoorten wisselen naar gelang de voorraad. Meestal wel 5-6 diersoorten per batch. Ik stop er geregeld iets in wat ze minder lekker vindt (paardenvlees bv of eend), maar dan zorg ik er wel voor dat er verder alleen maar dingen inzitten die ze wel graag eet. Zo krijgt Otje wat meer variatie. En krijgt ze ook bot naar binnen. Ik stop er geen vissen en geen kuikens in. Kuikens eet ze zo los als ontbijt en vissen eet ze pertinent niet (2x per jaar niet meer dan 3 muizenhapjes makreel uit blik als Sien dat heeft laten liggen).
Ik doe er overigens ook geen kwartels in, heel soms kwartelkarkasjes als ik die heb. Kwartel heeft ze zo maar te eten, samen met Sien (om de beurt een hapje).
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door