Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door IceCat
#1825284
Beste mensen

Ik heb hier veel gelezen over een steeds terugkerende vraag over blaasproblemen en vooral blaasgruis…

Graag wil ik even mijn ervaring hiermee posten om anderen te helpen..
Mijn Bolleke was een lieve kater, een kruising tussen een gewone huiskat en een Noorse Boskat.
Op 9 maanden werd hij gecastreerd (of dit te vroeg was en mogelijk de oorzaak van het blaasgruis laat ik in het midden) maar wat later begon hij last te krijgen van blaasgruis…

Tàlloze bezoeken aan de DA, tàlloze crisissen, cortisone/hormonen spuitjes (kennen jullie vàst wel: het schreeuwen, niet kunnen plassen, in de kattenbak liggen, zich niet wassen, niet eten etc…..) én DIEETVOEDING (S/D Hill’s) – en dàt jarenlang TOT……met één homeopathisch middel/spuitje hij VOORGOED én metéén  verlost werd van dit pijnlijke probleem!
De rest van zijn dagen heeft hij zonder pijn probleemloos GEWONE voeding – àlles – kunnen eten tot hij vorig jaar, op 15-jarige leeftijd is overleden, ik mis hem nog steeds..

Ik gruw van de gedachte dat er zelfs penisamputaties worden uitgevoerd omdat de reguliere dierengeneeskunde onbekwaam lijkt om dit veel voorkomende probleem op te lossen.
Helaas weet ik het middel niet en de homeopatische DA is dit jaar overleden maar de béste raad volgens mij voor katten met blaasproblemen is: ga naar een homeopatische DA met kennis van zaken om dit probleem voorgoed op te lossen ipv jaren te zoeken, zoals ik met allerhande middeltjes/dieet/bachbloesems etc…. dit in het belang van het diertje.
Het had véél leed én kosten kunnen besparen indien ik dit vroeger had geweten….. :'( dus hopelijk kan dit mensen én vooral katten verder helpen....
Door Sylvi@
#1825511
IceCat schreef:
Ik gruw van de gedachte dat er zelfs penisamputaties worden uitgevoerd omdat de reguliere dierengeneeskunde onbekwaam lijkt om dit veel voorkomende probleem op te lossen.
Er worden ook penis amputaties door homeopathisch werkende da'sen uitgevoerd.

Mooi je bericht, maar we hebben er weinig aan als je niet weet om welk middel het gaat.
Door Lizzy
#1825556
Zouden katten niet generatie in, generatie uit werden gevoerd met de verkeerde voeding (lees brok en blik), zouden ze nooit tot in het diepst van hun genen verziekt zijn en struviet of ander blaasgruis ontwikkelen. Dus ik ga er vanuit dat jij met 'gewone voeding' ook de enige echte juiste bedoelt. Vers. Rauw.
Door Mevroi Kruim
#1825627
Daar ga ik dan ook maar van uit, van rauwe voeding  :D

En verder kun je hier ook legio mensen vinden die van allerlei homeopathisch geprobeerd hebben met hun katten en waar dat ook niet helpt. Een resultaat bij een individuele kat geeft absoluut geen garantie voor altijd resultaat bij alle katten. Helaas.
Door -Marjolein-
#1827033
Ik ga er ook maar van uit dat je rauwe voeding bedoelt...
Hier een kat aan rauw in combinatie met Carny van Animonda. Bij de vorige eigenaar zoveel mee geklooid dat we zodra ze hem afstonden in de dierenkliniek omdat ze de behandelingen te duur vonden worden meteen besloten tot penisamputatie, ik ving hem tijdelijk op en we zouden een nieuwe eigenaar zoeken maar het werd een blijvertje :). Een springlevende, jonge 3-jarige ex-kater die het prima naar z'n zin heeft, een warm mandje heeft, en lichamelijk niets mankeert met de beste voeding die er is...
Door Zsary
#1834430
2 jaar terug haalde mijn 91 jarige oudtante haar laatse kat uit het asiel, een blaasgruiskerel, nu is zij 3 weken terug overleden en is ons gezin uitgebreid van 7 naar 8 katten. het was lang geleden dat ik Whiskaszakjes (dieetvoer deed mijn tant niet aan) had geroken en geprakt, maar helaas zat er niets anders op, moest toch gaan mengen met wat hij gewend was. Het hele huis stonk naar blik, bleeeeh en hoe weinig vlees ik er ook door deed, hij vrat het NIET!
Ik merkte dat hij te lang wachtte met plassen en dan in paniek op zoek ging naar een bak in zijn nieuwe vreemde huis en zelfs zijn eigen bak in z'n bench niet kon vinden en ging gewoon ergens zitten waar hij voor mijn gevoel wel 500 cc uitplaste, door m op de voet te volgen was ik m steeds voor door op de bak te zetten als ik het paniekzoekgedrag zag, maar in de nacht of als ik op mijn werk was deed hij het ook in zijn mand in de bench ipv de bak. Urine laten testen, niks mis mee! Dit wordt een langdurig moeilijk drama dacht ik; Feliway in alle stopcontacten, tijdelijk maar Zylkene er tegenaan over eten, terwijl de aanwezigheid van 7 super sociale katten van dag 1 top ging!
Plan B: Supermarkt kipfilet gehaald en laat ie dat nou vreten als een dijkwerker, dus het was niet het vlees door de Whiskas dat ie niet moest, maar de Whiskas door het vlees, want vlees door de kipfilet maakt m geen klap uit, eet ie zo op en in 2 weken verhoudingen veranderen, eet ie lekker alles wat de andere 7 ook eten en ik heb nu ruim een week geen verkeerd plasgedrag meer en ook niet meer zulke grote plassen! Wat een opluchting! Zelfs een kuiken in stukjes eet ie op, dus wie weet straks ook andere prooidiertjes als zijn gebit dat trekt!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door