Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tieneke
#1808237
Gisteravond begon Rodi ineens te spugen maar dit was zo weinig en hij was heel erg levendig,at goed en poepte mooie barfdrolletjes dus dacht dat het niets was.
Tot vanmorgen toen hij weer spuugde en bleef spugen en ik hem woog,hij was sinds gisteren dus 21 gram afgevallen en toonde ziekjes...Jaco meteen naar de Da gebeld en we konden direkt komen...4 kittens in het reismandje en in de auto.
Onze Da Jacob stond al klaar en Rodi werd onderzocht en getemperatuurd etc...conclusie:vlooien en waarschijnlijk een ernstige besmetting...ook Jane onderzocht en deze 2 kregen een spuit tegen de infectie plus voor Rodi het overgeven.De 2 andere zagen er goed uit maar zijn net als Rodi en Jane ook meteen ontwormd terwijl ik dit afgelopen week zelf nog had gedaan.
Als vlooienmiddel heb ik natuurlijke middeltjes maar vraag me nu af of ik toch maar bagger erop moet loslaten  :-\
Rodi is best ziekjes en nu maar hopen dat hij het redt...Jane heeft ondergewicht voor haar leeftijd(ondanks dat ik iedere 2 uur eten geef) maar ziet er wel goed uit,darmpjes en buikje etc voelt allemaal goed...nu even met de honden lopen en hierna maar weer kipfilet lichtjes koken met wat kittenmelk....pfff wat een zorgen weer om mijn flessenbaby's  :'(
#1808394
Achossie, arme poekies  :-* :-* beterschap!
Ik ging in dit geval voor het gif, bij zulke kleintjes is een stevige vlooienbesmetting erger.
Toen ik Kruimel kreeg was het ook meer vlo dan kat, toen had je nog geen echt geschikte anti-vlo voor kittens dus dat was kammen, en kammen, en kammen, en ........ ik heb er in totaal meer dan 500 afgehaald in de loop van een week  :-X Arme prulletje had ernstig bloedarmoede en wurmpies door al die vlooien  :'( de 'fokster' had ma met 12 maanden d'r tweede nest laten krijgen  :-X en bestreed vlooien met tea tree. Dat werkt dus echt niet afdoende bij van die kleintjes, zeker als ze ook nog ondervoed zijn doordat moeders het helemaal niet aan kan.
#1808722
Borke schreef: Ik zou in deze situatie maar naar gif grijpen Tien!
Tjee je bent er maar weer druk mee :-*

Wat vinden die Tsjechen nou van jou  ::)
Dat je helemaal gek bent om zoveel moeite voor dieren te doen?
We moeten morgen sowiezo terug voor controle met de 2 en ik ga inderdaad maar voor de bagger in deze situatie  ;) Rodi heeft vanmiddag nog 1 keer gespuugd en tot nu toe is hij gelukkig rustig....eten wil hij nog niet zelfstandig maar zit na wat kleine dwangvoedingen van gekookte kip gemixt met het kookvocht en wat kittenmelk nu godzijdank al 10 gram boven zijn laatste gewicht.
Heeft lekker na een klein hapje een uurtje bij mij en Jaco op schoot gelegen met een dekentje erover en gezellig zijn motortje aan,hierna de volgende kleine hap en nu ligt hij lekker te slapen met zijn broer en zusjes.

En de Tsjechen vinden ons inderdaad maar een soort van Alien  :biggrin2:
De Da vindt het volgens ons wel prachtig dat wij dit doen...iedere keer vraagt ie weer opnieuw hoeveel katten wij inmiddels hebben  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door