Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Shifra en Sharel
#1784983
Mijn oudste poes(15) vertoont raar gedrag.
Ze is altijd wel opdringerig geweest, maar de laatste tijd wordt het steeds meer.
Kom ik in de huiskamer, stinkt het naar kattenpis, en ja hoor in de hondenmand heeft ze geplast(kattenbak is schoon).
Heb niet het idee dat ze een blaasontsteking heeft, want ze plast, gewoon haar plas, die ze eigenlijk in de kattenbak moet doen, geen kleine plasjes, maar of in de hondenmand, en laatst zelfs was ze mijn slaapkamer ingeslopen en het op mijn bed gedaan(ook heerlijk)
Ze loopt de hele dag te miauwen, maar niet een zacht miauwtje, als ik niet reageer, gaat ze steeds harder miauwen, ze vraagt dus echt om aandacht.(die ze dan ook wel krijgt)
Verder oogt ze niet ziek, speelt nog spontaan met haar schaduw of gaat heerlijk op het balkon liggen.

Ik dacht zelf aan (beginnende??)dementie, zou dat kunnen?

Rolanda
Gebruikersavatar
Door koekje
#1785292
dat zou mss kunnen, maar ik zou toch ook andere oorzaken graag uitgesloten hebben.
swarts was ook aardig dement, maar heeft nooit iets buiten de bak gedaan. tot op het laatste moment dat ze het echt niet meer snapte.
Door Shifra en Sharel
#1786514
Heb haar even laten nachecken, geen ontstekingen aan blaas.oid.
Je krijgt de terugkomende vragen van ander grit enz, maar jee, ze is al 15, en geen jonge poes, die aan alles nog moet wennen.
Ik kan dus verder geen reden bedenken, dan of..ze gaat wat dement worden, of ze protesteert tegen haar afwisselende tijden dat ze in haar kamer moet met Angel de 11 jarige kater.(die overigens goed met elkaar kunnen zijn)
Maar dat zijn al 3 jaar de omstandigheden, daar zal ze ook wel aan gewend zijn geraakt neem ik aan, en daar ligt ze ook lekker op haar eigen plekje.

Ze kan heel opdringerig zijn, zit ze op de bank leuning en ik ben aan de telefoon vlak naast haar, slaat ze me met haar pootje op mijn mond, dat ik stil moet zijn ???
Ze heeft gewoon van die eigenaardige trekjes, altijd al gehad, maar het plassen vind ik iets minder, ik ga nu proberen om een extra bak in de badkamer te zetten, heb er 3 staan in het huis en 1 op het balkon.
Dan weet ik het ook even niet.
Door Too
#1787655
Cholodin helpt soms bij [beginnende] dementie

Als lichamelijk alles is uitgesloten zou ikzelf ws bloesems [bv Bach] of homeopathie kiezen... als je geen homeo/natuur arts kent of in de buurt hebt:
ik weet dat Astrid [Borke]  heel veel baat heeft gehad bij de adviezen van: homeo-natura [www.homeo-natura.nl]
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door