Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1751477
Swarts is heel ziek, meneer koekje belde net.

Ze is al een oude taart van 18 ofzo en al enige tijd blind en ook erg hardhorend, zo goed als doof. Ik merkte al een tijdje dat ze niet alles meer goed snapte en mij niet meer herkende. Ik was gewoon visite. Haar man (meneer koekje) herkende ze nog wel. Vaak liep ze de hele dag heel hard te mauwen en stopte daar dan mee als meneer koekje haar oppakte en op schoot nam.
Swarts heeft een keer iets gehad wat op een hersenbloeding of TIA leek.

Ze loopt nu de hele tijd rondjes, voornamelijk naar links. Ze heeft geen rare pingpong-ogen, maar is wel behoorlijk van het padje. Ze loopt wel ineens door de waterbak heen en het mauwen in het niets is gestopt. Ze bijt ook niet meer als ze vast zit aan haar man met een nagel, dat deed ze normaal wel. Toen ze op de bak werd gezet, ging ze wel graven, maar daar bleef het ook bij.
Het is niet ineens zo slecht gegaan van de ene op de andere dag.

Meneer koekje gaat nu met haar naar de dokter.
Ik maak me zorgen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1751580
Ze heeft geen koorts, dus geen ontsteking aan het evenwichtsorgaan, waar ik stiekem op gehoopt had. Ze heeft onderhuids vocht gehad en een ontstekingsremmer (geen idee welke of wat voor). De dokter begon ook over kwaliteit van leven.
Vanmiddag was het niet meer kat-waardig, maar ze is nu weer wat rustiger.
Het is even maximaal 2 dagen aanzien wat die ontstekingsremmer gaat doen, maar ik hou er heel erg rekening mee dat het de laatste week van haar leven is.

Morgen nemen de vaste oppas en haar 2e man (1 van mn zwagers) haar mee naar de dokter, eventueel voor een nier-onderzoek ofzo.
Door Ewald en Stephanie
#1751677
koekje schreef:

Ze is al een oude taart van 18 ofzo en al enige tijd blind en ook erg hardhorend, zo goed als doof. Ik merkte al een tijdje dat ze niet alles meer goed snapte en mij niet meer herkende. Ik was gewoon visite. Haar man (meneer koekje) herkende ze nog wel. Vaak liep ze de hele dag heel hard te mauwen en stopte daar dan mee als meneer koekje haar oppakte en op schoot nam.
Swarts heeft een keer iets gehad wat op een hersenbloeding of TIA leek.

Ze loopt nu de hele tijd rondjes, voornamelijk naar links. Ze heeft geen rare pingpong-ogen, maar is wel behoorlijk van het padje. Ze loopt wel ineens door de waterbak heen en het mauwen in het niets is gestopt.
Zo herkenbaar koekje :(

Onze Vixen (RIP) :'( heeft toen ze 13 jaar was een hersenbloeding gehad, en ze liep toen ook inderdaad rondjes naar links.
Vixen kon ook heel hard in het niets mauwen, Onze ouwe Momo van 17 jaar (zus van Vixen) doet dat sinds kort ook, we noemen haar dan ook weleens "dementia".
Vixen is, na haar eerste hersenbloeding, 2 dagen helemaal van de kaart geweest, zo erg dat we al hadden besloten om haar te laten inslapen.
De volgende dag (dag van afspraak met DA) wilde  ze nog naar buiten, wat ons heel erg verbaasde want ze was bijna stekeblind (dachten we).
Omdat wij aan het water wonen konden we haar niet alleen naar buiten laten gaan, eenmaal aan de waterkant begon ze opeens naar een Bamboeblaadje te tikken.
We zijn nog wel naar de DA geweest maar haar toen natuurlijk niet laten inslapen
Ze heeft uiteindelijk nog 8 weken geleefd, de tweede hersenbloeding was te veel voor haar, we vonden haar toen we thuiskwamen van ons werk op de keukenvloer, te schuimbekken en te trillen.
Arm kind hoe lang had ze daar wel niet gelegen?
We zijn toen weer naar de DA gegaan hij zag er geen heil meer in oogjes trilde (verticale contractie) wat volgens de DA duidde op zwaar hersenletsel.
Niet alleen wij maar ook de DA heeft toen een traan gelaten. :'(

Veel sterkte.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1751845
Ojee koekje, ik kan mee voorstellen dat jullie je erge zorgen maken.
Zal duimen hier dat ze toch weer snel opknapt en nog wat tijd met jullie door mag brengen.
Sterkte daar!
Door Limpy
#1752687
Oh jee, dat klinkt niet fijn  :'( :'( :'( die arme ouwe dame toch!
Die rondjes lopen klinkt idd als een tia of iets dergelijks.

Is de DA inmiddels al wat wijzer?

Sterkte ermee meid!
:bigarmhug: :bigarmhug: voor jou en meneer koekje
Gebruikersavatar
Door koekje
#1752959
update.
de dokter vermoedde gisteren mogelijk iets van een hartprobleem. wat wel te verwachten is met een dergelijke leeftijd.

vanochtend rekte swarts zich lekker ouderwets helemaal uit na het slapen en leek ze weer wat normaler. mn schoonouders hebben haar vanmiddag mee naar de dokter genomen en swarts heeft de dokter goed in zn vingers gebeten  :D
dus het leek weer een stuk beter te gaan. ze is nog steeds wel duidelijk in de laatste fase van haar leven, maar het lijkt een stuk minder acuut dan afgelopen weekend.

meneer koekje (en de dokter?) legde zelf een verband met het rare mauwen in het niets wat ze al langer doet, ik had ook al eerder gezien dat ze behoorlijk dement is.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1757730
van de week heeft swarts een heel klein TIA'tje gehad, zo leek het, maar verder deed ze het weer redelijk.
tot ik net een telefoontje kreeg. het oplapmiddel (vocht en die ontstekindsremmer) is uitgewerkt en ze is weer helemaal van het padje. ze is alleen rustig als ze op schoot zit. weer oplappen wordt ze niet beter van. wss morgen een enkeltje naar de dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door