Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1753842
Het heeft ook geen zin om een GT in te schakelen als jij nog bezig bent het medische probleem te tackelen. Eerst dit oplossen, is het probleem niet over dan is er pas een GT inschakelen.
Door flin
#1754106
SCA schreef: We kunnen om 15.40 uur terecht. Mijn vriend moet dus snel vanuit z'n werk komen :P We nemen ons andere katje ook gelijk mee, voor het geval dat het een of ander virus is, zodat ze haar ook kunnen testen.
We hopen er maar het beste van :-\
en? al wijzer?
Door SCA
#1760956
Sorry dat ik even niks heb laten weten, we hebben een paar drukke dagen achter de rug. Onze hond moet dinsdag geopereerd worden aan haar anaalklieren.
Dan moeten we dindsdag Kyra, de poes waar het om gaat, ook meenemen naar de dierenarts. Ze nemen haar dan een dagje op om haar te laten plassen en om urine en bloed te onderzoeken.

Ik hoop dat we er wijzer van worden. We zitten sinds kort bij een nieuwe dierenarts waar we erg tevreden over zijn. Ze zijn wat duurder, maar ze werken samen met de verzekering en ze denken echt met je mee. Als het geen medisch probleem is, gaan ze verder kijken wat het kan zijn en hoe ze kunnen helpen.

Nu bleek dat onze vorige dierenarts onze poes dus totaal niet geholpen heeft. Ze had toen een beetje blaasgruis en hij heeft toen antibiotica gekregen. Ik vond dit al vreemd. Voor een blaasontsteking is het natuurlijk logisch, maar voor blaasgruis niet. Maargoed, hij is de dierenarts.....
Maar nu kregen we dus van de nieuwe dierenarts te horen dat antibiotica helemaal niet werkt bij blaasgruis >:(
Daar zitten we dan..... We wachten de uitslagen komende week af en dan kijken we wel verder.

Voor ons een spannende week dus, de hond wordt geopereerd en dan hebben we nog de zorgen over een van de katjes. Maar we blijven positief en we hopen dat we erachter kunnen komen waar het aan ligt :)
Door SCA
#1765577
Daisy is inmiddels geopereerd, ze heeft een antibiotica en 2 soorten pijnstilling. Ze krijgt de komende tijd in totaal 9 pillen per dag :-\ Ze heeft veel last van de wond en van haar kap van 30 cm :o Maar de wond begint er al beter uit te zien nu. Het is 2 weken doorbijten en dan is ze gelukkig van alle ellende af :)

Kyra heeft van 's morgens tot 's avonds bij de dierenarts gezeten, maar ze wilde maar niet plassen, dus ze hebben uiteindelijk een blaaspunctie moeten doen :( Hier kwam uit dat ze nu een ontsteking erbij heeft gekregen. Dit allemaal dankzij de vorige dierenarts die haar geen goede medicatie (alleen antibiotica) heeft gegeven toen ze een klein beetje blaasgruis had. Dat is nog niet zolang geleden...

De nieuwe dierenarts heeft nu een punctie gedaan, het is op kweekje gezet. Ze heeft nu medicatie voor 10 dagen en daarna krijgt ze waarschijnlijk medicatie naar aanleiding van het kweekje. Als dat allemaal niet werkt, gaan ze medicatie proberen om het in huis plassen op te lossen, ook als er geen medisch probleem meer is.

We zien het allemaal wel :) Ik heb wel goede hoop nu :)
Door SCA
#1774067
Even een update :)

De hechtingen van Daisy gaan er maandag uit, dan mag ook die onhandige kap er weer af :biggrin2:

Met Kyra ging t erg goed, ze ging volop naar de kattenbak en deed niets meer in de badkamer of de slaapkamer. Helaas begon ze hier een dag of 3 geleden weer mee :(
Dus gelijk de dierenarts gebeld en nu moest ze 1 dag een dubbele portie van haar ontstekingsremmende pijnstilling krijgen. Als we nu na 2 dagen geen verbetering zien, dan moeten we terug komen en dan maken ze een echo van haar buikje...

Dus het is afwachten, blijven positief :)
Door Limpy
#1774426
Wijlen mijn Luna had 9½ jr geleden ook zo´n rare blaasontsteking die maar niet over ging, bij haar is toen eerst een contrastfoto gemaakt voordat ze een biopt wilden doen (want geeft weer extra infectiegevaar ivm naald die erin gestoken word)

Heeft jullie da dit overwogen vóór een biopt? Of kan dat niet?
Door flin
#1774540
Limpy´s aai-assistente schreef: Bedoel je nou dat mijn contrastfoto hetzelfde is al echo? Dan ben ik wellicht abuis....tis ook al zolang geleden idd......  :)
uuhh, neej, SCA laat 'n echo doen, mocht 't niet snel beter gaan, 

bij Kyra is dus al wel 'n blaaspunctie/biopt gedaan, en is op kweek gezet

  (of l#llen we nu langs elkaar?  :D )
Door SCA
#1774934
Haha, ik raak ook weleens in de war van al die termen hoor ;)
We hebben Kyra toen 's morgens om half 9 gebracht, met de bedoeling dat ze daar in een hok zou zitten en zou plassen. Ze had echter 's middags om half 5 nog niet geplast :-\

Dus ze belden ons om 5 uur dat we haar op mochten halen en dat ze een punctie hadden moeten doen. Wij hadden hier helaas niks over te zeggen, de punctie was toen al gedaan  >:(

Ze hebben de boel op kweek gezet en er zat geen bacterie in, dus ze heeft een pijnstillende ontstekingsremmer meegekregen. Deze gebruiken we nu 10 dagen (moest 10-14 dagen). Als de problemen dan aanhouden, gaan ze inderdaad een echo maken van haar blaas, om te kijken of er misschien blaasstenen zitten...

We moeten maandag met Daisy naar de dierenarts om de hechtingen bij haar anaalklieren eruit te laten halen en dan horen we gelijk wat we verder gaan doen met Kyra :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door