Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadia
#1688890
Lief dat je vraagt..
Het gaat nogesteeds goed! Hij eet goed, slaapt goed.. Heeft vanavond 1 kalkoen hartje gehad..  Dus verwacht eigenlijk wel dat er geen problemen meer gaan komen..
Door Lil
#1689178
Nadia schreef: Ahhgrrr Vanochtend was het weer raak :(

Hopen dat het door de hoeveelheid eten kwam. Vandaag maar weer even rustig aan doen.
Niet te snel gaan meid!!!!!

Echt het duurt heel lang voordat de maag weer wat kan verdragen. Verkeerde diersoort, te veel bot, te veel eten daar kan hij nog lang last van hebben.
Ik moest met Cay 1 week lang 8 keer per dag voeren in kleine porties en na die week gedurende 2 weken langzaam aan afbouwen naar 2 tot 3 keer voeren. Het liefste nog langer dan 2 weken gebruiken om het aantal keren per dag af te bouwen.
Vandaar dat ik schreef dat kleine problemen nog 2 tot 3 maanden aanhouden na een infectie/bacterie.
Door Nadia
#1689181
Ik had Yordi gevraagd om voer neer te zetten.. Hij hoefde alleen nog maar de bakjes neer te zetten.. Hij dacht dus, neerzetten en weglopen.. Ik bedoelde dat hij niks meer hoefde af te wegen.. Dat had ik namenlijk al gedaan..

er lagen voor nox nog 2 kalkoen hartjes (1 had die gisteravond gehad) en voor Vaya lagen er nog 3. Dus in het ergste geval heeft ie 5 hartjes gehad.. :-\
Ik weet dat ik niet te snel moet gaan.. Hij heeft alleen nog alles van bot gemalen gehad en steeds 15 gram per keer..
Dus het was een miscommunicatie met nare gevolgen.. Ik hoop dat het hier bij blijft.. Straks krijgt ie alleen nog spiervlees.. Laat het bot wel even achterwegen.. Dat kan vanavond wel als het spiervlees goed gaat..
Door orinake
#1689353
Kan je hem niet eventjes op KVV voor poezen zetten?
Dan krijgt hij toch netjes alles in verhouding binnen.
Al is het maar om hem ff op zijn positieven te laten komen?
Door Nadia
#1689514
Daar had ik ook aan gedacht.. Echter wil ik graag weten wat hij precies binnenkrijgt nu.. Dat weet ik met een KVV niet.. Dus krijgt hij steeds zijn % bot ed.. In verhoudingen gedeeld. Snap je wat ik bedoel?? Ik weet hoeveel hij KAN eten.. Dus geef zoveel vbot als vlees ertegenover staat..

Zo eet hij in verhouding alleen wat minder
Door orinake
#1690035
Nadia schreef: Daar had ik ook aan gedacht.. Echter wil ik graag weten wat hij precies binnenkrijgt nu.. Dat weet ik met een KVV niet.. Dus krijgt hij steeds zijn % bot ed.. In verhoudingen gedeeld. Snap je wat ik bedoel?? Ik weet hoeveel hij KAN eten.. Dus geef zoveel vbot als vlees ertegenover staat..

Zo eet hij in verhouding alleen wat minder
Was maar een ideetje ;)
Ik heb hier een kat die soms ook wel eens een paar dagen alles overgeeft (als ze weer eens op wandel geweest is bvb en overal bij de buurtkatten brok gaat pikken). en dan durf ik ze wel eens KVV voorzetten.
Door Lil
#1690245
Vervelend he zo'n miscommunicatie, maar als verder alles goed gaat hoef je je daarover niet te druk te maken.
Alles goed gegaan vandaag?

Ik zou juist wel kvv geven, doe ik ook bij zieke honden en poezels. Juist omdat ik niet voldoende gemalen bot kan geven in verhouding tot spier en orgaan. Ik durf best carnibest te geven en mijn da verkoopt dat. Lekker gemakkelijk. Ik neem dan wel de diabetes omdat daar nauwelijks graan in zit.
Door Nadia
#1690539
Mijn da verkoopt ook carnibest..
Hoezo kan je niet voldoende gemalen bot geven??
Gister is voor de rest alles goed gegaan.. Dus we gaan weer vrolijk verder..
Door Lil
#1690698
Nadia schreef: Mijn da verkoopt ook carnibest..
Hoezo kan je niet voldoende gemalen bot geven??
Gister is voor de rest alles goed gegaan.. Dus we gaan weer vrolijk verder..
Dan kom ik uit op herby mix en daar houd ik niet van (weet niet wat erin zit. Leuk als ze gezond zijn en niet als ze ziek zijn) en om een kat 2 maanden alleen op gemalen kip van de poelier uit stein te zetten... ze kunnen me niet zeggen wat daarvan bot en wat kraakbeen is, maar ik zie zelf aan de substantie dat er nauwelijks bot in zit.
Gemalen eierkarkas mikken ze zo uit hun bakje, maar heb dan ook geen koffiemolen.
Weet niet hoe ik verder nog gemalen bot zou moeten geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door