Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Esthertjuh
#1686410
Kayleigh is ook maar 1 keer geënt door de fokker.
Als ik het goed heb doen ze die tweede enting alleen omdat kittens nog afweerstoffen van de moeder hebben waardoor de enting niet voldoende werkt.
Als ze de eerste enting dus hebben gehad rond de 12 weken of later zou de tweede enting niet meer nodig zijn.
Door Nadia
#1686650
Nou net terug. Heb daar dik 1,5 uur gezeten.. Pff..
Er werd bloed afgetapt om de lever en bloed te controleren. Meneer vond het niet zo prettig.. Maar hij heeft zich toch keurig gehouden.. Hij heeft nu een stoere kale plek 8)
Zijn suiker was iets hoog en zijn lever waardes ook iets anders, maar niks om alarm te slaan.
Zijn rode bloedlichaampjes waren verminderd, maar de kleur van zijn bloed was te sterk. Dus de lichaampjes waren te geconcentreerd.

Ik heb de hele lijst meegekregen wat getest is.
Dit had ie aangekruist: (voor de gene die de abracadabra snappen ;) )
HCT = L 0.238 (normaal is tussen 0.250 - 0.450)
HGB = L 14.0HL (normaal is tussen 4.9 - 9.3 )

Dan deze nog op een ander briefje.
BUN 6.9
Glu 5.9
ALP 129
T-Pro 75
GPT 34
Cre 111

Mij zegt het verder vrij weinig, ik heb de grafieken gezien, toen was het wel duidelijk.

We hebben weer een riedel aan medicatie gekregen. Ik moet doorgaan met de Bene-Bac
er is gespoten:
- marbocyl
- Cerenia (wederom)

De marbocyl heb ik tabletjes van meegekregen EN een wittig goedje, welke ik 3x daags 1ml van moet geven. Dit zorgde voor een filmpje over de maag. Naam heeft hij gezegd. Ben ik vergeten. Deze hoefde ik niet te betalen dus naam staat niet op factuur.

Vaya is ook eventjes nagekeken.. even vastgehouden enz. Ze had een goede volle buik :)

Mijn vraag of de rekening iets zachter kon is uitgekomen.. Wel voor 70 ct. 82,50 dit keer..  :-\  Maargoed. Daarvoor weten we wel dat er niks aan t handje (buikje) is.. Niks extreems in iedergeval
Door flin
#1686769
HGB = L 14.0HL (normaal is tussen 4.9 - 9.3 )
is (volgens mij ) oa toch door uitdroging....wat me met veel spugen niet onwaarschijnlijk lijkt?

~~
hct heeft iets met volume te maken...maar geen idee hoe of wat verder....lijkt ook op uitdroging

http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... fault.aspx

4.5 Hematocriet:
De hematocrietwaarde van het bloed, ook wel volumefractie van de erytrocyten (Hct) genoemd, is de waarde die de verhouding aangeeft tussen het volume van de erytrocyten en het volume van het bloed waarin deze bezinken. Ondanks het feit dat een volumefractie dimensieloos is, wordt er doorgaans toch procent als een eenheid achter de waarde geplaatst.

Wanneer men onstolbaar gemaakt bloed in een glazencilinder brengt, dan zakken de RBC door de zwaartekracht naar beneden tot ze op elkaar geplakt zijn. Door de lengte van de gezakte RBC te delen door de hoogte van de totale bloedkolom, heeft men een idee van de Hct. Men ziet tussen het plasma en de RBC nog een grijswit laagje (WBC en bloedplaatsjes).
Door Nadia
#1687196
Vanacht heeft ie netjes alles binnen gehouden.. Ben ik erg blij mee.. Hij klom zowat bovenop me omdat hij honger had!

Dat goedje wat het filmpje om de maag legt vind hij dus echt heeeeeeeeeel vies.. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Door flin
#1687280
bel ze en je weet 't !

ik hoop dat je iets van ulcogant ofzo hebt gekregen, en geen maagzuurremmer...

fijn dat z'n vreten er in bleef, hoe is z'n ontlasting nu?
Door maddoc
#1687905
Mooi zo! :)

Geen ontlasting nog is logisch als ie een paar dagen niet/weinig heeft binnen gehouden.
Wanneer heeft ie nu voor het laatst gebraakt?
Lever, nieren, suiker en totaal eiwit waren dus ook goed.

Was het flesje niet gestickerd? Daar zou op moeten staan wat er in zit lijkt me.
Door Nadia
#1687907
Nee, flesje was niet gestickerd..
Gister ochtend ergens tussen 5uur en 11uur heeft ie voor het laatst gebraakt.

Vandaag heeft hij zijn eten allemaal rauw gehad en er zijn geen gekke dingen meer gebeurd..
Vond het wel emo dat hij zich niet wilde laten prikken toen de assistente hem vast had maar toen ik hem overnam was er niks meer aan de hand. De kleine dondersteen..
Ben zielsgelukkig dat hij weer opknapt!
Door maddoc
#1687992
Nadia schreef: Nee, flesje was niet gestickerd..
Oepsss,
had je dan mondelinge instructies gekregen?
Nadia schreef: Gister ochtend ergens tussen 5uur en 11uur heeft ie voor het laatst gebraakt.
Had ik dat toch goed begrepen, maar waarom moest je dan gisteravond nog terug en bloedprikken als het de hele dag al goed was gegaan?

Grappig en een opsteker voor jou dat hij bij jou wel rustig was 8)
Door Nadia
#1687994
Ja mondelinge instructies en een geschreven sticker. Maar zonder naam..

Hij had gister ochtend gebraakt en had direct een afspraak gemaakt. Maar kon niet eerder dan 8 uur terecht. Dus vond het wel noodzaak om de afspraak na te komen..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door