Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Migudu
#1670793
Wij hebben 4 coons, geweldige dieren en het is een hele harmonieuze groep. Er valt eigenlijk nooit een onvertogen woord.
We hebben 2 van die dingen aan de muur hangen waar ze op kunnen gaan liggen, weet even niet hoe je die noemt.
Nu is een paar maanden geleden een van die gevallen met een klap naar beneden gekomen terwijl een van de katten er op sprong.
Sindsdien is deze kat een beetje schrikkerig, hij is geen angsthaas, komt ook gewoon knuffelen enzo, maar van een onverwacht geluid schrikt hij nog steeds best wel.
Kunnen we hem hier iets voor geven?? Liefst een natuurlijk product. Of moeten we er niets aan doen?

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#1670807
ik zou de edjes (ik neem aan dat je edjes had hangen) extra goed bevestigen aan de muur, zodat ze er niet nog een keer vanaf keilen.
aangezien de poes in kwestie geen angsthaas is, zou ik hem niet drogeren voor zijn schrikkerigheid. ik vind het een logische reactie dat hij heel erg is geschrokken van het voorval. als hij weer ergens van schrikt, zou ik hem gewoon in zn waarde laten en respect hebben voor zijn schrikreactie. dan zal hij vanzelf gaan zien dat het niet eng is en weer meer uit zijn schulp kruipen.
bij generaliseerbaar angstgedrag kan je naar een gedragstherapeut ofzo, ondanks dat gedragstherapie voor katten nog wel heel erg in de kinderschoenen staat.
Door Mevroi Kruim
#1670850
Met koek eens, met de aanvulling dat Bachbloesems soms wonderbaarlijk goed kunnen werken bij dit soort gevallen. Ze zijn handiger voor katten dan homeopathisch omdat het gewoon bronwater met bloesem-toevoeging is ipv alcohol (honden eten dat wel, zie je wel dat ze meer op mensen lijken  :D)

Ik ben geen Bach-therapeut dus ik zou zo niet weten welke remedie(s) van toepassing is/zijn maar er zijn hier op BP wel mensen die er verstand van hebben. Je zou een oproepje in de Bar kunnen plaatsen.
Door Migudu
#1670921
De Edjes..ja...ik wist niet dat die naam hier ook al bekend was... ;D ;D
Ok....doen we voorlopig niks, want een angstige kat is hij absoluut niet.

Groetjes,
Gerda
Door miik
#1671252
Laatst les gehad van een homeopaat en dr is zeker wat voor om hem te ondersteunen. Weet de naam echt niet meer, maar ik zou zeker even een homeopaat bellen om even te vragen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door