Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1716789
spreeuwtje schreef: wat naar zeg..  :'(
hoe gaat t nu met haar?
Thanxx for asking  :-*
Het gaat...op en af eigenlijk.
Gisteravond heb ik anderhalf uur met haar gekroeld, be'reiki'ed, etc. (uhm, en dwangvoeding gegeven) Toen Smeagol erbij kwam, ben ik met een zak br*kkies op de grond gaat zitten...hmm, interessant, leken de beiden poezenkinderen te denken  ::) Dus steeds voor Smeagol een brokje weggegooid, die dook er dan achteraan, en Saam kreeg er dan ook 1, die ze met smaak weg knaagde. Dit zo een tijdje voortgezet...inmiddels had Yuk zich ook aangesloten, dus het was een mooi brokkenfeessie  :-X  ;)
Daarna is ze bij het waterbakje gaan zitten en heeft daar, met tussenpozen, een paar keer uit gedronken. Ik had er reeds een schoteltje aangelengde biogarde bij gezet, die ze daarna veroberde.
Toen heeft de kleine meis een lekker plekkie gezocht, tegen mij aan, op Yuk's kussen....

Uiteindelijk ben ik tevreden naar bed gegaan (met een zakje brokkies onder de dekens, voor eventuele nachtelijke bezoekers  ::)).
Vanmorgen zag ze er wel oké uit, maar eten was ze toch niet van plan. Dus weer dwangvoeding. En hoewel ze het echt niet leuk vindt, lijkt het haar wel goed te doen en is ze ook wel dankbaar achteraf...

Ik heb haar dmv bioresonantie laten testen en voornamelijk het element water is verstoord. De hoofdoorzaak is een emotionele belasting.  De test wees uit dat Bach zou kunnen helpen, maar dat ik die dan zou moeten nemen, want de emotionele verstoring heeft met mij te maken  :-[  :-\
Tevens een chemische belasting en een verstoring in kaakgewricht en nekwervels. Dat verbaast me dus helemaal niks...chemisch waarschijnlijk vanwege de narcose, en de verstoringen in kaak en nek zijn, denk ik, het gevolg van de tandenoperatie. Ik had al zo'n vermoeden omdat het leek alsof de eethouding haar pijn deed.
Ook had ze een tekort aan vitamines en mineralen.

Heb haar vandaag weer pijnstilling gegeven en zojuist heeft ze weer wat brokjes op (vis, kippenhartjes, kip etc hoeft ze niet). De eerst komende dagen geef ik haar een flesje tonicum per dag (dmv dwangvoeren), zodat ze wat kan opbouwen en ik zeker weet dat ze binnen krijgt wat ze absoluut nodig heeft. Alles wat ze daarbij eet is meegenomen.

Dmv bioresonantie worden de uitleidingsorganen weer open gezet en wordt er gewerkt aan de blokkades.

De geplande rit  naar de da voor bloedonderzoek, stel ik hierdoor nog even uit (weeeeeeer stress voor dat kleine kattenlijfje  :().

Ook ga ik een kitje aanvragen om haar ontlasting te laten onderzoeken op wormen. (de da doet dat niet, zei ze  :-\)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1716826
Het klinkt in ieder geval alsof je een heel end kan komen met die bioresonantie  :-*

Eén van de redenen dat ik ook de humane Bach opleiding ben gaan doen en ook de TTouch for you (voor mensen dus) is omdat ik er achter kwam dat je vaak een heel eind komt als je het baasje zou behandelen... huisdieren hebben toch de neiging onze lasten op zich te nemen of we dat nou willen of niet, ben ik me bij mijn katten ook altijd heel bewust van, is heel logisch en natuurlijk én bovendien datgene wat ze graag willen (of dat slim is is een tweede), rare beesten... maar goed, wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat het heel logisch is dat emotionele blokkades met de eigenaar te maken hebben, maar je moet het niet gaan omdraaien en denken dat jij de reden bent dat ze die emotionele blokkade heeft, want dat zit hem dan weer in de aard van het beestje ::)

Ik hoop dat ze snel opknapt en nog veel brokjes zal eten!!  :-* :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1716877
Saille schreef: Het klinkt in ieder geval alsof je een heel end kan komen met die bioresonantie  :-*

Eén van de redenen dat ik ook de humane Bach opleiding ben gaan doen en ook de TTouch for you (voor mensen dus) is omdat ik er achter kwam dat je vaak een heel eind komt als je het baasje zou behandelen... huisdieren hebben toch de neiging onze lasten op zich te nemen of we dat nou willen of niet, ben ik me bij mijn katten ook altijd heel bewust van, is heel logisch en natuurlijk én bovendien datgene wat ze graag willen (of dat slim is is een tweede), rare beesten... maar goed, wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat het heel logisch is dat emotionele blokkades met de eigenaar te maken hebben, maar je moet het niet gaan omdraaien en denken dat jij de reden bent dat ze die emotionele blokkade heeft, want dat zit hem dan weer in de aard van het beestje ::)

Ik hoop dat ze snel opknapt en nog veel brokjes zal eten!!  :-* :bigarmhug:
Ik heb een beetje het idee dat ze lijdt onder de extra zorg en aandacht die Yuki nu krijgt...
Daarnaast is mijn relatie sinds begin dit jaar voorbij, en zij mocht haar 'baasje' altijd erg graag, dus ook dat moet ze nu missen. Tel daar mijn verdriet en zorgen bij en dan wordt het een redelijk compleet plaatje, denk ik.
Het viel mij namelijk op dat ze erg veel aandacht haalt bij visite, terwijl ze eerder altijd zo eenkennig was...

Ik zal mijn leven beteren  :-[  :-[
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1716898
yuki11 schreef: Ik heb een beetje het idee dat ze lijdt onder de extra zorg en aandacht die Yuki nu krijgt...
Daarnaast is mijn relatie sinds begin dit jaar voorbij, en zij mocht haar 'baasje' altijd erg graag, dus ook dat moet ze nu missen. Tel daar mijn verdriet en zorgen bij en dan wordt het een redelijk compleet plaatje, denk ik.
Het viel mij namelijk op dat ze erg veel aandacht haalt bij visite, terwijl ze eerder altijd zo eenkennig was...

Ik zal mijn leven beteren  :-[  :-[
Dat kan op zich natuurlijk ook een positief iets zijn ;)
Wat mij betreft (puur gebaseerd op alle berichten van barfplaats natuurlijk, want ik ken je 'in het echie' niet) is er geen sprake van je leven beteren maar hooguit van het net nog weer iets beter voor je dieren zorgen  :-*
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1716931
Saille schreef: Dat kan op zich natuurlijk ook een positief iets zijn ;)
Wat mij betreft (puur gebaseerd op alle berichten van barfplaats natuurlijk, want ik ken je 'in het echie' niet) is er geen sprake van je leven beteren maar hooguit van het net nog weer iets beter voor je dieren zorgen  :-*
Minder Bp-en en meer tv kijken (vindt Samos gezelliger  :biggrin2:).
Door Limpy
#1716965
Wordt dus verplicht naar katten-programma´s op animal planet kijken met knabbels voor haar erbij?

Na ja, als je haar daarmee aan de praat het eten krijgt...zou super zijn!

Die bach vind ik zo gek nog niet, heb het zelf ook wel eens genomen als ik merkte dat m´n katten teveel van mij overnamen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1717003
nah.. ik vind het toch een positiever verhaal dan gister.. :circle: 
je hebt ook het idee dat pijnstilling toch wel iets doet?
kattenbeesten zijn zo moeilijk vind ik..  :-\  op een of andere manier kan ik meer met honden wat dit soort dingen aangaat..
katten zijn echte raadsels vaak..
ennu.. wb jouw persoontje..
je bent een sterke persoonlijkheid om om je heen te hebben..
ik denk ook dat dat "helpt"
als jij iets wil.. kom je dr wel..  :-*
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1717403
Saille schreef: Hoeveel brokjes heeft ze al gegeten vandaag?
:-[ Heb net even de dagportie afgewogen, wat ze zou moeten eten...dat is 55 gram. Ik denk dat ze 20 gram op heeft??? Misschien ietsie meer...
En tot nu toe 30 ml tonicum (onder dwang), daarvan zou 45 ml een dagportie zijn.

Vanavond nog maar weer eens een uurtje eraan spenderen.

Ze had trouwens diarree gisteren....vandaag zag het er wel iets beter uit. Ze oogt wel redelijk...
is boos nu vanwege huisarrest  ::)

Het valt me wel op dat ze, na de dwangvoeding, wel wat wil eten.

Vanmiddag even beetje met haar gespeeld, buiten met een stokje....daar hapt ze dan in, en dat lijkt haar dan toch pijn te doen. Idem met dwangvoeren aan de rechterkant van haar bekkie.
Ik vrees een beetje dat de da het randje bloedend tandvlees onderschat. (aangezien FORL van binnenuit onstaat, zou het misschien toch kunnen dat ze tandwortelpijn heeft  :-[
(maar ze is nu zo zwak dat weer een narcose wel erg risicovol is, denk ik :-[)
Door Limpy
#1717435
Maar ze krijgt nu toch wel pijnstiller? Verzacht dan wel maar lost de FORL natuurlijk niet op...

Arme samosje toch.....  :-* laat dr eerst maar op kracht komen hoor!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1717450
Limpy´s aai-assistente schreef: Maar ze krijgt nu toch wel pijnstiller? Verzacht dan wel maar lost de FORL natuurlijk niet op...

Arme samosje toch.....  :-* laat dr eerst maar op kracht komen hoor!
Ja, ze krijgt pijnstilling (novacam), maar ik vraag me af in hoe verre dat de pijn verzacht (als je zelf flinke kiespijn hebt, dan helpt een paracetamolletje ook niet echt, volgens mij  :-\)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door