Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door IzMi
#1610624
Lisa schreef: Helaas helpt dit middel ook niet altijd. Bij mijn poes ook geprobeerd, ging even goed, denk je dat het werkt en dan toch gaat het weer mis (overigens gaat het nu al lange tijd goed gelukkig). Begreep toen van de dierenarts dat zij dit patroon vaker zag. Maar goed, als het helpt, is dat erg fijn natuurlijk!
Het is waar wat je zegt! Bij ons lijkt het wel IETS te doen... We hebben het in het begin van het probleem gebruikt maar niet lang genoeg, toen zagen we weinig effect en hebben we niet doorgezet. Nu hebben we de hele opbouw gedaan en zitten op de onderhoudsdosering, het lijkt hem echt goed te doen. MAAR ik moet ook zeggen dat het soms ook komt door een combinatie van middelen. Dat het ene het andere net even ondersteunt waardoor het andere beter zijn werk kan doen. Of net iets anders elimineert waardoor het andere middel nèt iets beter tot zijn recht komt en zijn werk kan doen...
Het is dus erg verschillend en afhankelijk van allerlei dingen is mijn idee. Maar voor nu lijkt het goed te werken bij ons katje!

Maar nu gaat het al lange tijd goed zei je? Gebruik je nog bepaalde middelen die hiertoe bij hebben gedragen? Of dit constant houden?

Groetjes Izmi
Door Lisa
#1616468
Ik heb het middel heel wat maanden geprobeerd. Voor nu: als ik eraan denk: 's ochtends 3-5 druppels appelazijn door het eten (vindt ze niet leuk) en een plens water.  En ik ben overgestapt op Bibi. Ze krijgt daar de hond versie vital (zonder granen) van en afgewisseld met de kattenvarianten. Eigenlijk ook al lange tijd pH niet meer gemeten, is zo'n ellende met haar. Ze gaat niet op een lege bak (of Katkor korrels) en heb hier nog 2 katten rondlopen. Haar pH bleef ook altijd hoog, zelfs met gruisoplossende brokken die ik uiteindelijk maar eens geprobeerd heb.
Door IzMi
#1616627
Lisa schreef: Ik heb het middel heel wat maanden geprobeerd. Voor nu: als ik eraan denk: 's ochtends 3-5 druppels appelazijn door het eten (vindt ze niet leuk) en een plens water.  En ik ben overgestapt op Bibi. Ze krijgt daar de hond versie vital (zonder granen) van en afgewisseld met de kattenvarianten. Eigenlijk ook al lange tijd pH niet meer gemeten, is zo'n ellende met haar. Ze gaat niet op een lege bak (of Katkor korrels) en heb hier nog 2 katten rondlopen. Haar pH bleef ook altijd hoog, zelfs met gruisoplossende brokken die ik uiteindelijk maar eens geprobeerd heb.
Heb je het dan nu over Cystease, dat is me niet helemaal duidelijk? Ik gebruik verder geen appelazijn, wat zijn PH is eigenlijk altijd best goed geweest. Hij eet volledig BARF en de druppels die hij krijgt, krijgt hij in een spuitje water dus daardoor krijgt hij nog wat extra water binnen! Het gaat nu verassend genoeg best aardig!! Al weken geen bloed meer gezien... :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door