Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ikke1980
#1581489
Hallo allemaal,

Wij hebben er sinds kort twee huisgenoten bij: 2 katten, vader en zoon. Vader (bijna 2 jaar) is netjes ingeënt, maar zoonlief nooit. Zoon is nu bijna 1 jaar oud. Hoe zit het nu met enten? Kan dat gewoon zomaar?
Ik ben namelijk altijd gewend dat katten werden ingeënt als kitten (2 keer geloof ik, is alweer een tijd geleden) en daarna nooit meer. Maar is er nu iets anders als ik zoon op 1- jarige leeftijd laat enten en verder niet meer? Werkt dat hetzelfde of zal hij dan nooit genoeg anti-stoffen hebben?
Het zijn overigens binnenkatten.
Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1584488
De meningen zijn hier uiteraard heel erg over verdeeld, en ik kan je eigenlijk vooral aanraden zelf veel te googlen en te lezen over de voors en tegens van vaccinaties en dan zelf je keuze te maken!

Persoonlijk zou ik katten niet zo snel meer laten inenten, helemaal al niet als het binnen katten zijn, maar dat is mijn keuze!
Door Too
#1584547
Ik blijf t een lastige kwestie vinden, ook voor mijn eigen [binnen]dametjes

Ze hebben [in t asiel] de kittenserie gekregen daarna niks meer [dus ook geen boost na 1 jaar], ze zijn nu bijna 3 en mijn voorkeur voor hen gaat nu uit naar een titerbepaling en aan de hand daarvan een keuze maken.

Als er in je omgeving een da is die titers bepaalt zou je dat kunnen doen, wellicht hebben de beide heren voldoende afweer
Door Ikke1980
#1585164
Moeilijk, moeilijk....heb al het een en ander gelezen maar het blijft lastig.
Ik neig toch naar enten en later titerbepaling. De katten komen dan wel niet buiten, maar ik heb ook een hond en mijn (schoon)ouders hebben ook katten, dus ben bang dat ik op die manier toch ziektes binnenbreng. Ik ga toevallig morgen naar de DA voor de hond, dus zal het er eens met haar over hebben. In elk geval bedankt voor jullie antwoorden!
Door Lisa
#1610106
Voor welke ziektes ben je dan bang? Mijn overweging om niet meer te enten is geweest dat ik een chronisch niezer in huis heb gehaald (járen terug) dus niesziekte enten geen optie meer was. Kattenziekte heb ik van Tannetje ook jaren terug begrepen dat er aanwijzingen zijn dat het een leven lang werkt. De hond ook niet meer, zijn laatste enting is van 3 jaar terug geloof ik (Nobivac). Hij heeft nu schildklierproblemen, is bijna 11 jaar, dus ook daar komt geen enting meer in.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door