Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tine
#180154
Hij heeft de tweede keer geen nieuw afkrabsel gemaakt.......Maar omdat het grote plek een stuk rustiger was geworden ,maar nog niet helemaal over.......Er was dus een klein plekje bijgekomen,vandaar dat ie nog een srronghold heeft gegeven...... Het plekje is eerst groter geworden,maar is nu aan het weggaan......
Het rare vind ik dat mijn kat al meer dan een half jaar vers eet met daarnaast brok......Hij krijgt nu meer vers en ik ben benieuwd,want het is wel balen: zo'n mooie witte kat met van die plekken...... :(
Door tine
#185187
De plekken zijn terug.........:(.Het is geen voedselallergie volgens mij en wel mijt(huidmijt).Weet iemand een homeopatisch middel om dit te behandelen en anders is het weer op naar de da......Maar dat lukt niet eerder dan eind van de week :(.

Alle tips zijn welkom!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#185206
huidmijt moet door de da behandeld worden bij katten is dit een vrij hardnekkig iets zeker als het demodexmijt is
Door WorldOfDani
#194096
Hoe is het nu met je kat? Is het al over?
Ik ben wel nieuwsgierig of je nog een keer naar de (of een andere) dierenarts bent geweest.

groetjes
Danielle
Door tine
#195311
Ik ben twee weken geleden dus terug geweest bij de da.......Een collega van hem.Die dacht aan een schimmelinfectie... :(...Das al helemaal niet leuk natuurlijk.....Maar goed ,ze heeft een schimmelkweek gemaakt en dan moet je wachten he? Er staan 10 dagen voor......Ze heeft me een zalf meegegeven: surolan.Drie keer per dag smeren......Dat gesmeer daar had mijn kater niet veel zin meer in.......Elke keer met veel pijn en moeite insmeren en binnen 5 minuten had ie het er weer afgewassen!!! Ben er toen mee gestopt.......
Ben ook wat rond gaan neuzen in de bib van dit forum en kwam topic over colloidaal zilverwater tegen.......Met veel interesse gelezen..........Via internet kwam ik aan de weet dat ie misschien ook een verminderde weerstand had.........Dus wie niet waagt ,wie niet wint...........via de huisdierendokter wat prodier huidjeuk,echinea force(schrijf ik dat goed?) en zilverwater bestelt......Nou,binnen twee dagen waren de rode plekken 10 keer zo klein geworden!!!! De roofjes vielen er gewoon af........De huid weer mooi roze en inmiddels groeit er ook weer haar op!!!

Gisteren kreeg ik uitslag van de schimmelkweek: negatief !! Ik heb haar nog niet verteld wat ik gedan heb......OP een of andere manier voelde het niet goed om het wel te doen en ik bezit onvoldoende kennis om het goed te verdedigen......
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door