Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1564057
Voor de honden weet ik nu :) mijn dochter heeft 4 katten en gaat ieder jaar naar de DA,ze komen niet buiten alleen op een afgeschermd balkon.

Is hier nog een schema voor?
Door Hilde__
#1564065
Ik geloof dat kattenziekte 3 jaar geldig is, niesziekte 1 jaar. Zelf ent ik ze tegen beiden zo ongeveer om de 2 jaar. Die van mij komen alleen buiten in de ren  ;)
Door bloemetje
#1566227
Mijn dames komen niet buiten. Heel soms in eigen tuin. Als kitten zijn ze geent en daarna niet meer. Mijn eigen poezen zijn 8/9 jaar en de kater van mijn moeder is 15/16 jaar.
Door Limpy
#1573665
Mijn jongste kater (nu 7½ mnd) heeft bij de fokker 2 entingen gehad, heeft zij puur voor de toekomstige eigenaren gedaan.
Zelf titert ze haar katten voor een evt buitendekking en als het nodig is dan wel enten, en anders niet...

Mijn katten komen hier ook alleen maar op balkom dus ik ga binnenkort met de homeopatische/holistische DA overleggen over titeren, hier wordt iig niet meer onnodig aan entingen gedaan!

@senta: hoeveel entingen heeft je kitten nu gehad?
Door flodder en dwarrel
#1574192
Senta schreef: Maar heeft zij het kitten ook een herhalings inenting gegeven want tegen dat punt loop ik een beetje aan, wel of geen herhalingsenting en zoja welke leeftijd?
eh......ik heb geen kittens......de jongste is 12 en de oudste bijna 18
Door Limpy
#1574847
Op mijn gevoel zou ik zeggen 1x enten tegen alles en dan nix meer en eens navragen bij holistische DA hoe de afweer dan is....
Mits je hopelijk zo´n DA in de buurt hebt? Er zitten anders ook een paar DA´s hier op het forum die je daarmee kunnen helpen.
Door flin
#1575078
Senta schreef: Nog geen één, vandaag is zij 8 weken geworden dus ze zou deze week mogen.
Maar ik heb begrepen uit mijn vorige topic dat je beter op 12 weken kan gaan enten ivm weerstand,
en daarna herhalen.

Ik vraag mij dus af of hij dan het jaar daarop herhaald moet worden, en dat titeren hoe doen ze dat en wat zijn de kosten?
alst goed is krijgen kitzels die mooi de  (vooral eerste) melk bij mams hebben gedronken genoeg weerstand mee om die eerste weken genoeg afweerstoffen te hebben, tegen de tijd dat ze zelf wat moeten gaan opbouwen; zeg zo'n 8 weken, dan ist normaal gesproken een slimme periode om ze te enten
omdat niet helemaal duidelijk is, hoe die enting aanslaat,(als er nog genoeg afweerstoffen van mams zijn, doet die enting weinig)  ist slim om een vervolg enting te geven , na zo'n 6 tot 8 weken,(ook hier zijn de meningen over verdeelt)
en dan liefst na de 3 maanden leeftijd van kitzel, als/wanneer de afweer bij kitten redelijk optimaal is

alles hangt af van de afweer/sterkte van kitzel; stress is 'n risicofactor (verhuizen/...), en kan allerlei nare reacties veroorzaken
  lees jezelf er goed over in, laat je voorlichten, en trek je eigen conclusie

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 394.0.html
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door