Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door vagebond
#1533759
Hai, behalve de teckels hebben we een aanloopkat bij de stallen. Teckels zijn geen katten gewend, dus Sofie komt niet hier in de tuin of binnen.
Zelf ben ik eigenlijk een beetje bang van katten, maar zij is erg lief. Er komt hier altijd vanzelf een kat aanlopen, die krijgt dan gewoon eten en verder niet.
Nou ja, Sofie is de eerste poes die met de teckels meebarft en dat vindt ze erg lekker.
Ik gaf haar in het najaar om de 2 maanden stronghold. Daar ben ik niet blij mee, hou daar helemaal niet van. Ze heeft nu weer de binnenzijde van de achterpootjes helemaal kaal.
Net weer stronghold gegeven en de oude deken weggegooid en een nieuwe neergelegd.
Kan het iets anders zijn dan vlooien? Ze krijgt 4x per dag een klein beetje eten, zelf jaagt ze ook. Ik geef haar sinds deze week visolie bij.
Ik denk dat ik toch maar een keer de vlooienkam erdoor heen moet halen, anders kom ik er nooit achter, dan moet ik weer iemand charteren die ze vasthoudt. Ze wil dan weglopen, dan durf ik haar dus niet tegen te houden :-\ Gr. Ingrid
Door deja
#1541115
Ik heb ook een poes waar de binnenkant achterpoten kaal van zijn ook haar buik is kaal en het trekt nu haar staart in.
Deze toestand is al 9 jaar zo, ben 9 jaar geleden bij mijn  dierenarts met haar geweest en die zij allergie ik zal je prednison geven en daar kom je niet meer vanaf, in de maanden okt. tot febr. hoefde ze het niet te slikken want dan ging het weer een beetje groeien buikje bleef wel kaal.
Ik ben van de week bij Erwin van Geijtnbeek in Heiloo met haar geweest voor een 2e beoordeling hij keek er naar en zij onmiddellijk dit is hormonale kaalheid komt door de sterilisatie is niets aan te doen.
Hij had wel medicijnen ervoor maar dan werd ze dik en met veel bijwerkingen ze komt bepaalde stoffen tekort.
Zoals oestrogeen en nog iets.
Misschien is dat bij jou kat ook wel hormonaal als hij of zij geen vlooien heeft en zij likt er niet aan bijt er niet aan en het is symestrisch dan is het volgen Erwin Hormonaal.
Door deja
#1541366
Ik weet niet aan wie je het vraagt maar mijn poes is 10 jaar geleden gesteriliseerd en daarna begon het heb dat nooit geweten maar nu valt het kwartje bij mij.
Door Limpy
#1542823
Was eigenlijk voor de kat van vagebond.... (weet je nl nooit zeker met aanlopende poezendames)

Vroeger had ik nl ook een poezedame die wel eens hormonaal kaal werd (na castratie werd het wel minder maar enkele plekken bleven)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door