Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door maddoc
#1503288
@Suzanne;
dan zet ik de silicea ook op mijn lijstje van te proberen dingen.


@Dorothea;
het PCR profiel V.L. is van Vetmed en test op 4 dingen; herpes, calici, chlamydia en mycoplasma felis.
Ik stond van de zomer al op het punt om het profiel te laten bepalen maar heb het toen door omstandigheden niet door kunnen zetten.

Ze heeft al wel een tijdje lysine gehad, alleen niet zo hoog gedoseerd als ik gewild had,
de famvir die ze nu voor de tweede keer krijgt is famciclovir, dus een stuk heftiger dan lysine.

Ik twijfel al een tijd over de interferon, zeer hoge kosten en succespercentage onduidelijk,
in Duitsland gebruiken ze Zylexis dat is iig een stuk goedkoper (in Ned niet te krijgen).

Baytril heeft ze idd nog niet gehad (zo uit het hoofd heeft ze doxyc, convenia, zithromax en clavubactin gehad, heb het idee dat ik nog iets vergeet). Baytril heeft ze bewust nog niet gehad vanwege het risico op blindheid als bijwerking, ik zou dan liefst eerst haar bloeddruk laten meten. Van de zomer wordt ze al weer 14.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1530565
vandaag met noez naar de d.a. geweest..
ze heeft ab gehad per injectie en ik heb weerstandscompositum meegekregen..
ik heb mogen proeven.. er zit vrijwel geen smaak aan..
de L-lysine van de groene os hebben we ook maar meegenomen..
ik zal vanavond eens proeven of daar veel smaak aanzit..
Door maddoc
#1531398
ohoh weerstandscomp...
daar heb ik nog een heeeele grote pot van staan en krijg ik er echt bij geen vd katten in..
het ruikt ook veel sterker dan de rustcomp.
Maar ik hoop dat jij er meer succes mee hebt.

Conchi is maandag geswabt voor het Luchtwegen Profiel en ik wacht nu op de uitslag.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1531791
je had pb.. :P
maar voor de volledige info als men de zoekfunctie intypt.
vannacht heeft noezels wel van het eten gegeten,
niet veel.. maar ook niet pertinent laten staan.. dus ik denk dat ze het wel eet..
de smaak van de WC is minder sterk dan bijv. de rustcompositum hoor.. voor mij iig..
hoe een kat dat ziet weet ik niet..
de L-lysine is heeeeeel zout..

wat is het luchtwegen profiel??
Door maddoc
#1532583
pb zag ik idd pas later..

Fijn dat ze er van eet, hopelijk blijft ze dat doen ::)
Wat ik al zei voor een kat is de geur heel belangrijk, als die niet oke is zal ie er ook niet van eten en die van mij en mijn neus vinden de Weerstandscomp een
veel typischer en sterkere geur hebben..


Luchtwegenprofiel, zie eerder, test op mogelijke verwekkers van niesziekte klachten.

Ik heb van Conchi uitslag terug; ze is verrassend positief op Calici  (ze heeft nl nooit geen zweren of tandvleesproblemen ed gehad wat je vaak bij Calici ziet)
en negatief op de rest.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1532739
ik heb eens gegoogled op calici.. noezels had als 3 jarige (geloof ik zoiets) een soort van chronische tandvleesontsteking..
ik was toen nog totaal bleu en onwetend, en mijn toenmalige d.a. heeft toen besloten om de tanden en kiezen die het ergst ontstoken waren, te trekken.. dus noezels heeft al heel lang vrijwel geen tandjes en kiesjes meer..  :'(
maar als kitten had ze dus heftige niesziekte.. dus zou dat dan de conclusie kunnen geven dat het van noezels de calici is?
ze is er nooit op getest.. ik wist niet dat dat kon?
hoe gaat dat dan?

vooralsnog lijkt alles een beetje aan te slaan..
ze snurkt niet.. het snotteren tijdens t eten was de helft minder.. ze kijkt ook iets helderder..
maar eigenlijk is dat wel heel erg snel.. zo snel kan alles toch niet werken??
zoveel heeft ze dus niet binnen gekregen nog van de lysine en weerstandscompositum..
Door maddoc
#1533091
Calici is zo niet te bewijzen maar lijkt dan wel waarschijnlijk.

Antibiotica werkt(e) bij Conchi ook altijd zo snel.

Met de test wordt met soort wattenstaafjes stevig in oog, neus en/of diep in de keel gewreven
en dat wordt dan onderzocht in het lab.

Maar dat kan niet als ze (net) antibiotica hebben (gehad).
En de test is duur, alleen de test was bij mij E100,
en lost de problemen ook niet direkt op.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1533092
Nee is zo, en noezels heeft zelden ab gehad dus vooralsnog doen we t zo. Misschien wordt de test vergoed? Ze at net direct van haar eten ondanks de lysine en de weerstand. Eef en doggies (evelyn) heeft voor me uitgezocht dat in geval van een virus de lysine en de weerstand heel goed samen kunnen gaan. Dat gaan we dus voorlopig doen.  Alleen vroeg ik me ook af of die combinatie samen kon met medicatie als atopica en vasotop. Max krijgt dat en die eet altijd noezels restje op en nu heeft max alweer 2 ochtenden gespuugd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1533587
maddoc schreef: Ik heb van Conchi uitslag terug; ze is verrassend positief op Calici  (ze heeft nl nooit geen zweren of tandvleesproblemen ed gehad wat je vaak bij Calici ziet)
en negatief op de rest.
Gaan jullie nu behandelen met Virbagen?
Door maddoc
#1534226
*Dorothea* schreef: Gaan jullie nu behandelen met Virbagen?
ik twijfel nog: ik kan alleen maar vinden dat er weinig bewezen effect is van  de interferon bij  herpes en calici , oa fabcats.
Heb jij persoonlijk ervaring met interferon bij calici?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1534378
maddoc schreef: ik twijfel nog: ik kan alleen maar vinden dat er weinig bewezen effect is van  de interferon bij  herpes en calici , oa fabcats.
Heb jij persoonlijk ervaring met interferon bij calici?
Nee, ik heb geen ervaring hiermee vandaar dat ik deze topic in de gaten houd.
Het is ook nogal een duur spulletje om even uit te proberen.
Door flin
#1537779
en hoe zattet met honden en parvo?

  is dit wel duidelijk?

'k kan ook zo geen artikelen vinden die bewijs leveren, wel wat niet onderbouwde dingetjes  :-\ 
Door maddoc
#1553938
hoe is het met Noezels, Spreeuw?

En hoe is het bij jou met het gesnotter, Flin?

Ik ben vandaag maar met de silicea begonnen voor Conchi,
ik wil mbt de interferon toch eerst wat meer info zien te krijgen over kans op succes en lange termijn effect.

2 tabletjes silicea opgelost in scheutje melk (niets anders voor handen) was niet interessant, theelepeltje zalmmousse erbij door en het was schoon op. Dat was al meer dan verwacht.
Zou dit zo kunnen of moet het echt alleen in vloeistof ,en dan geen melk dacht ik?

Interferon heeft iig een officiële registratie voor gebruik bij interferon parvo bedoelde ik.
Laatst gewijzigd door maddoc op vr 19 mar 2010, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door maddoc
#1553946
ik kwam deze tegen; http://www.vetcontact.com/interferon/

studies mbt interferon oa bij calici, wel al van 2004 en nog eerder.

de conclusie van de franse studie van Danielle Gunn-Moore is als ik het goed
lees dat het een reductie van de klinische symptomen kan geven.
Maar, weer als ik het goed gelezen heb, 3 van de 4 katten kregen een recidive na redelijk korte tijd nadat ze interferon en doxycycline langdurig gekregen hadden. :-\
Door flin
#1555072
maddoc schreef:
En hoe is het bij jou met het gesnotter, Flin?
laat 'k zeggen dat de ramen heul regelmatig schoongemaakt moeten worden  :(

wat 'k begreep van de interferon is dat 't bij de honden parvo dus wel degelijk zoden aan de dijk zou zetten,
  bij katten zit 't volgens mij nog steeds in de experimentele fase...of kan 'k gewoon geen up-to-dates vinden...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door