Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
#1479752
kijk goed uit met verzekeringen, welke wat dekt.  er zit verschil in.
wij dachten voor de pup een goeie te hebben maar alles wat hij in de eerste maand ging mankeren ( en waar we later tig x voor teruggeweest zijn ) werd niet meer gedekt.  maag en darmklachten niet ( ook al zouden het andere maag/darm klachten zijn door een andere oorzaak ) en oogklachten ook niet, want in maand 1 was hij daarvoor ook al een keer naar de DA geweest.  zo boren ze honderden euro's door je neus.  dingen die nu al aan de gang zijn zoals de giardia krijg je natuurlijk niks voor vergoed.

over de poezenpil ; 
ik zou haar zeker laten helpen over een paar maanden.  vind het eerlijk gezegt vreemd om nog steeds te denken om met dit ongezonde poesje later misschien een nestje te nemen.  ook kosten nestjes vaak veel geld. onvoorziene kosten die je wel op tafel zult moeten leggen.  bv een keizersnede maar ook dingen zoals wij meemaakte;  één vd kittens krabte mams in haar oog en zij hield daar een beschadiging aan over die geopereerd moest worden - dan ben je weer een paar honderd euro kwijt.
ik had 2 poesjes in het nestje, 1 heel kleintje ( wel heel gezond ) en omdat de broertjes met 5 maanden al interesse in de dames kregen werden die al geholpen.  met de poesjes wilde ik even wachten tot de kleinste op goed gewicht was.  de grootste kreeg voor 2 maanden de pil , de DA vond dat totaal geen probleem. 
( wist ik veel  :-[  ) 
ze werd daarna schijnzwanger, ging op haar tepels zuigen wat dwangmatig gedrag werd, ze kreeg bulten bij haar tepels, ik ben een jaar bezig met haar, van DA naar andere DA's voor second opinion, medicijnen, gedragstherapie.  wat heb ik een spijt gehad van die pil zeg  :-X

nou dat was mijn ervaring weer....

in jou geval zou ik broer zolang apart houden, het is niet anders, tot je een DA vind die hem zo snel mogelijk kan opereren.  en haar laten helpen zodra ze een beetje is opgeknapt.
sterkte joh !!  :bigarmhug:  het zit allemaal niet mee  :(
Door Esmeralda77
#1479791
Hai hai,

Even over een nestje... dat was iets waar wij in het begin rekening mee wilden houden, maar zelfs toen was ik er niet echt zeker van. Verder ga ik er nog steeds vanuit dat ook al kwakkelt ze nu meer dan Phrabu met die Giardia, dat ze wel zal uitgroeien tot gewoon een gezonde poes.. ik hou de hoop en positieve gedachten erin!

Maar ik verwacht idd ook niet dat zij een nestje zal krijgen een keer... met name om sowieso bepaalde risico's enz. te voorkomen.

Qua verzekeringen zijn we idd heel goed aan het kijken wie wat verzekerd. Bij de meesten heb je een wachttijd van 30 dagen en daarna krijg je de verzekerde dingen terug. Zal misschien voor deze giardia kuren ed. niet gelden nee, maar wellicht wel voor een nieuwe snaptest en Phrabu's castratie enz... (die castratie is bij voorbaat een buikoperatie geworden door die bal die zoek is in de buik).

Jeetje wat een verhaal van jou... dat is wel heel vervelend en heb ik nooit eerder van gehoord. Ik denk wel dat het een vrij uitzonderlijk geval is hoor overigens...

Apart houden zou een optie zijn, maar niet voor mij. Ik heb heel bewust juist 2 genomen, zodat ze elkaar hebben als wij niet thuis zijn e.d. Ze krijsen al als ze elkaar even niet zien om het hoekje haha... nee dat zou ik niet over mn hart verkijgen. Verder zou de een dan redelijk in de kou zitten en de ander heerlijk in de huiskamer... nee dat is hier geen optie, maar wel bedankt voor het meedenken!  ;)

Ik neem iig jou ervaring in woorden even mee als ik wel een pil moet gaan halen en zal het zeker even overleggen en voorleggen ed.
Door Too
#1479802
[quote="*Dorothea*"]
Ik zou nooit de poezenpil geven, ook niet voor een paar maanden. Ik zie toch wel erg veel tumoren aan de melkklieren door gebruik van de poezenpil op jonge leeftijd. Liever vroeg castratie dan de pil, eerlijk gezegd.
[/quote]

Neem je deze even mee in je denkerij??  :) Dorothea is [zoals je ws wel weet ] da
Door verwonderd
#1479854
Jemig, wat een zorgen Es
Suc6 met alle beslissingen die je moet nemen want het zijn me er nogal wat.
Door ibbi
#1479860
[quote="EsdeVos"]
Hai hai,

Even over een nestje... dat was iets waar wij in het begin rekening mee wilden houden, maar zelfs toen was ik er niet echt zeker van. Verder ga ik er nog steeds vanuit dat ook al kwakkelt ze nu meer dan Phrabu met die Giardia, dat ze wel zal uitgroeien tot gewoon een gezonde poes.. ik hou de hoop en positieve gedachten erin!

Maar ik verwacht idd ook niet dat zij een nestje zal krijgen een keer... met name om sowieso bepaalde risico's enz. te voorkomen.

Qua verzekeringen zijn we idd heel goed aan het kijken wie wat verzekerd. Bij de meesten heb je een wachttijd van 30 dagen en daarna krijg je de verzekerde dingen terug. Zal misschien voor deze giardia kuren ed. niet gelden nee, maar wellicht wel voor een nieuwe snaptest en Phrabu's castratie enz... (die castratie is bij voorbaat een buikoperatie geworden door die bal die zoek is in de buik).

Jeetje wat een verhaal van jou... dat is wel heel vervelend en heb ik nooit eerder van gehoord. Ik denk wel dat het een vrij uitzonderlijk geval is hoor overigens...

Apart houden zou een optie zijn, maar niet voor mij. Ik heb heel bewust juist 2 genomen, zodat ze elkaar hebben als wij niet thuis zijn e.d. Ze krijsen al als ze elkaar even niet zien om het hoekje haha... nee dat zou ik niet over mn hart verkijgen. Verder zou de een dan redelijk in de kou zitten en de ander heerlijk in de huiskamer... nee dat is hier geen optie, maar wel bedankt voor het meedenken!  ;)

Ik neem iig jou ervaring in woorden even mee als ik wel een pil moet gaan halen en zal het zeker even overleggen en voorleggen ed.
[/quote]

zijn operatie zul je niet vergoed krijgen omdat nu al bekend is dat hij dat mankeert. ( is mankeert met een t of een d ? )
snaptesten weet ik niet of die vergoed worden.

ik snap dat je twee katten hebt genomen omdat het zo gezellig is maar als hij nu niet geopereerd kan worden en zij kan niet aan de pil blijft er niks anders over dan ze apart te houden toch ... anders wordt het wel erg gezellig tussen die twee....  :-X
Door Esmeralda77
#1479949
[quote="ibbi"]
zijn operatie zul je niet vergoed krijgen omdat nu al bekend is dat hij dat mankeert. ( is mankeert met een t of een d ? )
snaptesten weet ik niet of die vergoed worden.

ik snap dat je twee katten hebt genomen omdat het zo gezellig is maar als hij nu niet geopereerd kan worden en zij kan niet aan de pil blijft er niks anders over dan ze apart te houden toch ... anders wordt het wel erg gezellig tussen die twee....  :-X
[/quote]

Hahah ja het is lastig allemaal... vandaar ook mijn gebrainstorm hier met jullie  ;)

Ws stappen we overigens toch over van de huidige DA naar de duurdere (waar Nicky uiteindelijk ook het meeste kwam), maar wel in mijn ogen veel betere en zij onderzoeken voor ze iets geven of zeggen (verdienen ze uiteraard ook flink aan maar dat terzijde)... houdt in dat we proberen ze met een "schone lei" in te schrijven daar en zodra de wachttijd van de verz. voorbij is laat ik hem castreren. De Giardia zal er dan idd niet onder vallen, maar dat is dan hopelijk achter de rug. Een evt. nieuwe test daarvoor zou wel onder de verz. kunnen vallen dan (na de wachttijd)... zo kunnen we ze hopelijk eens goed laten nakijken op alles en toch de kosten ook wat in de perken houden...
Door Esmeralda77
#1479966
[quote="Too"]
Neem je deze even mee in je denkerij??  :) Dorothea is [zoals je ws wel weet ] da
[/quote]

Hai Too!  :)

Neem ik zeker even mee ook! En nee dat wist ik niet! Sorry Dorothea voor ons evt. negatieve gepraat over sommige DA's  ;) Uiteraard niet bedoelt voor DA's die de moeite nemen om zelfs op BP te zitten  ;)

Qua pil...  Ik wil er iig nog mee wachten tot onze vakantie 5 februari.... (als die doorgaat ivm Paley's status dus)

Wellicht dat ik dan 2 weken bijv. haar zo'n pilletje geef en daarna wil ik Phrabu dan gewoon toch en alsnog zsm laten helpen. De kliniek in Zwolle (die DA) gaf ook aan dat hij het in 1x doorgepakt zou hebben vandaag... ik denk dat hij het dus ook wel adviseert om het alsnog zsm te doen.

Dan ben ik er ook denk ik! Toch?  :) :D

De 22e a.s. zijn ze 5 mnd... dus dan zouden ze nog 1 weekje dan van elkaar af moeten blijven haha  ::).. .en dan ivm de evt. vakantie (als alles dan goed is uiteraard) een pil en evt. de week erna nog eentje  en verder niet en dan zou Phrabu in principe onder het mes moeten kunnen en is wat dat betreft ook alles opgelost... Tenminste deze huidige DA gaf aan dat die operatie wel kon als hij een maand of 6/7 is... dus dat overleg ik wel even met die kliniek in Zwolle dan nog...

Zucht... puzzelen puzzelen puzzelen, maar we komen er uiteindelijk wel  ;)

Ik vind wel dat we erg veel pech hebben met die lieve diertjes allemaal.. Mindy, toen Nicky en nu dit weer .. moedeloos zou je worden, maar we gaan door natuurlijk!


@ Dorothea... als ik dan voor slechts 1 of 2 weken zo'n pil zou geven, dan kan dat geen kwaad denk ik toch?  :-[
Door ibbi
#1480008
[quote="EsdeVos"]
Hahah ja het is lastig allemaal... vandaar ook mijn gebrainstorm hier met jullie  ;)

Ws stappen we overigens toch over van de huidige DA naar de duurdere (waar Nicky uiteindelijk ook het meeste kwam), maar wel in mijn ogen veel betere en zij onderzoeken voor ze iets geven of zeggen (verdienen ze uiteraard ook flink aan maar dat terzijde)... houdt in dat we proberen ze met een "schone lei" in te schrijven daar en zodra de wachttijd van de verz. voorbij is laat ik hem castreren. De Giardia zal er dan idd niet onder vallen, maar dat is dan hopelijk achter de rug. Een evt. nieuwe test daarvoor zou wel onder de verz. kunnen vallen dan (na de wachttijd)... zo kunnen we ze hopelijk eens goed laten nakijken op alles en toch de kosten ook wat in de perken houden...
[/quote]

is het niet zo dat de oude gegevens ook opgevraagt worden of ingevult moeten worden door de DA... een DA gaat echt geen valsheid in geschrifte doen naar de verzekering toe, dus ik denk dat jou truckje niet gaat werken...  :-X

zelfs korte tijd de pil geven kan al problemen geven zoals ik die had met Lily.
Door Esmeralda77
#1480015
Dat zal ik even moeten bekijken ook nav wat er ingevuld dient te worden en door wie, maar we gaan zoals het er nu voorstaat iig overstappen van DA en ze verzekeren. Hij denkt wel veel mee en kwam zelf met het idee van verzekeren, dus wellicht niet direct valsheid nee, maar wellicht wel enige hulp of coulantie erin...

Ik zie dan wel even of ik het nu al zo kan regelen en anders is het iig voor toekomstige dingen (hopelijk niet te vaak) een heel stuk goedkoper.. valt iig dan minder snel op in de portemonnee  :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1480060
[quote="EsdeVos"]
@ Dorothea... als ik dan voor slechts 1 of 2 weken zo'n pil zou geven, dan kan dat geen kwaad denk ik toch?  :-[
[/quote]

Als het maar om 1 of 2 weken zou gaan, dan zou ik ze scheiden.
Waren die dierenartsen zo stelling in hun overtuiging dat een kater met een binnenbal kan dekken? Ik weet niet beter dan dat de temperatuur in de buik te hoog is om zaadcellen goed te laten rijpen.
Door Borke
#1480269
Es... aan de ene kant vind ik het heel rot voor je dat je al deze tegenslag hebt!

Maar ik wil wel eerlijk zijn... aan de andere kant vraag ik me af of het zin heeft dat wij je hier adviseren, want ik zie je er zo weinig mee doen  :-\

Ik had je meteen al gewaarschuwd voor broer en zus, nu zit je helaas met de gebakken peren.
Anderen hebben je al geadviseerd naar een andere DA te gaan...

Natuurlijk is het een slecht idee om dit poesje wat toch al ziek is ook nog eens te gaan belasten met een hormonenbom wat de poezenpil is.
Natuurlijk is het een veel betere oplossing als je ze scheidt totdat een van beiden gecastreerd is en natuurlijk is je kater die gezond is daarvoor de eerst aangewezene.
Overigens is het feit dat hij maar 1 bal heeft ingedaald voor een leek al prima te zien, nou kan ik me indenken dat jij dat niet had gecontroleerd, maar een goede fokker die moet dat weten.
Ik zou derhalve contact opnemen met de fokker voor de extra kosten en kijken of daar iets voor te regelen valt. Zo niet dan zou ik haar laten weten dat je contact opneemt met haar kattenvereniging (niet dat die je zullen helpen, maar dan weten ze maar wat hun leden uitspoken en misschien helpt die dreiging en wil ze je dan van dienst zijn).
Ik snap niet hoe een DA een kitten onder narcose kan brengen en dan pas ziet dat er maar 1 bal is ingedaald, dat had hij direct al moeten kunnen zien.

Het weghalen van die bal uit de buikholte is inderdaad een zwaardere operatie, echter een gezond katertje van 6 maanden moet dat wel aankunnen lijkt mij?

Ik heb toch echt met jouw poesje te doen, arm diertje en dan dacht je er ook nog aan om haar te belasten met een nestje, ik mag hopen dat je daar nu definitief van af ziet!

Sterkte!
Wat het zit je wel heel erg tegen, eerst 1 doodziek poesje en nu problemen met 2 kittens  :'(
Door boskat
#1480288
Ik zou inderdaad je zieke kitten niet aan de pil zetten.
Lijkt me niet echt gezond nu,om het poesje aan de pil te ztten :(
Laat haar eerst maar eens gezond worden en dan pas  goed nadenken overwel of geen een nestje,van deze poes!  
Door Esmeralda77
#1480289
[quote="Borke"]
Es... aan de ene kant vind ik het heel rot voor je dat je al deze tegenslag hebt!

Maar ik wil wel eerlijk zijn... aan de andere kant vraag ik me af of het zin heeft dat wij je hier adviseren, want ik zie je er zo weinig mee doen  :-\

Ik had je meteen al gewaarschuwd voor broer en zus, nu zit je helaas met de gebakken peren.
Anderen hebben je al geadviseerd naar een andere DA te gaan...

Natuurlijk is het een slecht idee om dit poesje wat toch al ziek is ook nog eens te gaan belasten met een hormonenbom wat de poezenpil is.
Natuurlijk is het een veel betere oplossing als je ze scheidt totdat een van beiden gecastreerd is en natuurlijk is je kater die gezond is daarvoor de eerst aangewezene.
Overigens is het feit dat hij maar 1 bal heeft ingedaald voor een leek al prima te zien, nou kan ik me indenken dat jij dat niet had gecontroleerd, maar een goede fokker die moet dat weten.
Ik zou derhalve contact opnemen met de fokker voor de extra kosten en kijken of daar iets voor te regelen valt. Zo niet dan zou ik haar laten weten dat je contact opneemt met haar kattenvereniging (niet dat die je zullen helpen, maar dan weten ze maar wat hun leden uitspoken en misschien helpt die dreiging en wil ze je dan van dienst zijn).
Ik snap niet hoe een DA een kitten onder narcose kan brengen en dan pas ziet dat er maar 1 bal is ingedaald, dat had hij direct al moeten kunnen zien.

Het weghalen van die bal uit de buikholte is inderdaad een zwaardere operatie, echter een gezond katertje van 6 maanden moet dat wel aankunnen lijkt mij?

Ik heb toch echt met jouw poesje te doen, arm diertje en dan dacht je er ook nog aan om haar te belasten met een nestje, ik mag hopen dat je daar nu definitief van af ziet!

Sterkte!
Wat het zit je wel heel erg tegen, eerst 1 doodziek poesje en nu problemen met 2 kittens  :'(
[/quote]

Hai Borke,

Nee een nestje was ik sowieso al niet zo voor, laat staan met Paley. Ook al kan het wel goed gaan als ze eenmaal oud genoeg is en wellicht dan gewoon gezond, ik wil de extra risico's niet nemen hoor! Verder vind ik een nestje heel lief, maar ik kan ze dan toch niet wegdoen, dus dat is niks voor mij haha...

Verder doe ik juist wel veel met de adviezen, dus waar dat vandaan komt begrijp ik niet.

Dat je gewaarschuwd had voor broer en zus, ja dat weet ik natuurlijk ook dat dat lastiger is, maar aan de andere kant volgens mij hadden wij toen al wel besloten ze te nemen en ik had natuurlijk ook niet al deze ellende voorzien. Als hij gewoon geholpen was maandag, zoals gepland, dan was er namelijk niks aan de hand geweest! Dan is het uberhaupt geen probleem dat je broer en zus hebt... ik kan ook niet voorzien dat zijn bal niet is ingedaald en idd.. ikzelf heb dat ook niet gezien. Hoewel ik wel eens daar heb gekeken ook omdat ze groot genoeg moesten zijn ivm de castratie. Ik zie nu nog niet hoor dat hij er maar 1 heeft zitten...

Verder leek het mij nogal een verschil of je de poezenpil een paar mnd gebruikt of dat je hem misschien slechts een week of twee gebruikt en ja deze DA zei dat het helemaal geen kwaad kon. Nu geloof ik niet alles van een DA, maar aan de andere kant hoop je wel een beetje dat ze toch ergens verstand van hebben  :-[

En nogmaals (had ik al eerder geschreven) dat ik een nestje overdacht (wij) was voordat het gedonder begon. Verder ga ik er vooralsnog vanuit dat de meeste problemen door de Giardia komen bij haar en dat ze alsnog gewoon een gezonde poes kan en hopelijk zal worden, maar nee ik wil met haar geen nestje nee.
Door Borke
#1480295
[quote="EsdeVos"]ik kan ook niet voorzien dat zijn bal niet is ingedaald en idd.. ikzelf heb dat ook niet gezien. Hoewel ik wel eens daar heb gekeken ook omdat ze groot genoeg moesten zijn ivm de castratie. Ik zie nu nog niet hoor dat hij er maar 1 heeft zitten...
[/quote]
Het is ook heel lastig te zien of er 1 of 2 ballen zijn, feitelijk moet je dat kunnen voelen als fokker en als DA. Dat jij zelf dat niet kunt voelen is normaal, het is niet gemakkelijk om te constateren bij katten.
Maar kwalijk dat DA en fokker het niet tijdig geconstateerd hebben!

Nee ook voor een paar maanden zou ik een jong ziek poesje geen kattenpil geven.
De gezondste oplossing is ze te scheiden totdat een van beiden gecastreerd is.
Ik hoop dat je wel zo verstandig bent dat je de kittens binnenhoud?
Door Esmeralda77
#1480316
[quote="Borke"]


Nee ook voor een paar maanden zou ik een jong ziek poesje geen kattenpil geven.

Ik hoop dat je wel zo verstandig bent dat je de kittens binnenhoud?
[/quote]

Juist niet een paar mnd, 2 weken ongeveer (das 2x een pilletje). En uiteraard hou ik ze nog binnen... ik vond het sowieso nog niet echt wat om ze nu naar buiten te doen met dit weer (kou, nat enz...) aangezien ze buiten nog niet kennen op 1x een kwartiertje na toen de ren net stond.  ;)

Over jou "vraag" toch nog even mbt of ik wel wat heb aan BP, want het zit mij wel wat dwars en ik wil voorkomen dat ik straks niks meer durf te vragen hier... ik heb gisteren ook ergens juist neergezet dat ik er veel aan heb en diegene ook extra heel erg bedankt e.d. ik heb overigens ook juist wel veel adviezen uitgeprobeerd en opgevolgd enz.

Ik adviseer kennissen er zelfs op.

Naar een andere DA gaan hebben wij toen ook op aanraden van jullie gedaan met Nicky... die bevalt heel goed (Zwolle/kliniek) maar is wel met alles letterlijk het dubbele in prijs....

En natuurlijk neem ik niet alles klakkeloos over wat iedereen zegt nee, ik zie ook niemand hier die dat doet. Ik weet dat ik soms lang van stof ben (daar probeer ik aan te werken, maar is erg moeilijk en lukt dus  niet altijd), maar sommigen lezen ook half wat er staat... komen dan met een advies of vraag wat ik juist al had neergezet.

En soms reageren mensen juist heel fel op de vragen en berichten van anderen en ook op "adviezen en reacties van hun eigen geposte berichten" bijv....  Het is toch ook juist een goede en handige plek om ideeen, tips, adviezen en reacties e.d. te krijgen en ervaringen te delen en dan zelf te kunnen kijken waar je zelf wat mee kunt? Soms krijg je ook adviezen van mensen hier waarop anderen direct gaan stuiteren, als ik alle adviezen, ideeen en tips allemaal klakkeloos zou doen zou niet best zijn denk ik  ;)

Als ik er niks mee zou doen en geen waarde aan de mening van anderen zou hechten... zou ik mij niet suf typen hier hoor  ;)

Verder hebben jullie mij ook al een tijd van de brok af hahaha... is al heel wat!!  ;) :D
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op di 12 jan 2010, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door