Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1482792
Oke, het DA voer is echter misschien 10 gram op ca. 70 gram CB per keer... puur om haar een geur en smaakje te geven....  ik dacht eigenlijk misschien dat het van de Giardia kon komen, want volgens mij zijn het ook die van hem die zo aromatig ruiken haha..

Iig al 2 dagen geen plakken poep er meer uit gevist, dus ik denk dat ze allebei nu stevige (ik hoop niet TE hard) drolletjes produceren... tenzij zij al 2 dgn niet gepoept heeft, maar hoor haar wel regelmatig graven en doen dus ik DENK dat zij ook wel e.e.a. heeft neergelegd...

Wat een gedoe! Hoop maar dat ze er snel v.a. zijn....  :-[

Ik hoor trouwens goede berichten over Bibi... dat de katten het lekkerder lijken te vinden, dat er meer smaak aan zou zitten en dat het meer geschrokt wordt dan bijv. CB.

Hebben anderen ook die ervaring? Wellicht dat ik dan een keer wat verschillende merken en smaken ophaal en als er iets van aanslaat kan ik het bestellen via Gelukkigdier.nl Ik zag dat ze namelijk ook in Heino leveren en daar heb ik een zuske zitten  :biggrin2: Kan ik haar misschien overhalen tot vers hihi...  ;)

Gaat overigens niet goed met haar kater ... 5 jr en half Ragdoll geloof ik.... viel enorm af, bleken de nierwaarden ietsje gestegen.. volgens die DA nauwelijks noembaar, maar kreeg wel dieetvoer mee gelijk... toen onder narcose en zijn gebit gereinigd (was er al aardig aan toe zeg maar) en sinds die dag gaat hij snel achteruit  :'(

Zelf heb ik het idee dat zijn nierwaarden nu de lucht in zijn gegaan... continue overgeven, heel weinig eten, minder drinken, zijn vacht ziet er ook slecht uit en hij loopt op eieren... ik herken Nicky hierin en bij Nicky was het zelfs niet zo lang zo erg....

Weer naar de DA en hij heeft zijn bekkie geroken o.a. volgens hem was dat allemaal goed.... is er iets wat lijkt op nierfalen qua symptomen, of denken jullie ook dat het weleens toch de niertjes kunnen zijn die ineens achteruit zijn gegaan?

Weet iemand hier of nierwaarden door het narcosemiddel oid kunnen stijgen als ze al ietsje aan de hogere kant waren??

Zij zitten net als ons enorm krap bij kas en zijn al vaak naar de DA geweest laatste tijd dus hij is nog niet opnw getest. Ik heb al aangegeven dat het toch moet gebeuren ZODRA het kan.
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op do 14 jan 2010, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#1484708
bij nierfalen worden ze vaak wel misselijk en gaan ze moeilijk doen met eten. Drinken doen ze meestal juist heel veel.
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat van bepaalde narcose de nierwaarden idd kunnen stijgen, zelfs weleens dat nierfalen veroorzaakt zou kunnen worden door verkeerde narcose. Maar uiteraard kan ik nergens meer vinden waar ik dat gevonden heb.

Kunnen ze overigens niet gewoon de nierwaarden testen als je dat vermoeden hebt?
#1484843
Evelien01 schreef: bij nierfalen worden ze vaak wel misselijk en gaan ze moeilijk doen met eten. Drinken doen ze meestal juist heel veel.
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat van bepaalde narcose de nierwaarden idd kunnen stijgen, zelfs weleens dat nierfalen veroorzaakt zou kunnen worden door verkeerde narcose. Maar uiteraard kan ik nergens meer vinden waar ik dat gevonden heb.

Kunnen ze overigens niet gewoon de nierwaarden testen als je dat vermoeden hebt?
Hm... Ja het meeste weet ik van Nicky (onze vorige poes), maar ik wist dus niet of het ook door narcose kon komen... Ze gaat hem wel laten testen weer, maar ik vroeg het mij af aangezien hij na die tand toestand en dus narcose ineens hard achteruit ging. Ik weet dat het ook nog schildklier of voedselintolerantie kan zijn, want dan schijn je ook dergelijke symptomen als bij nierfalen te kunnen hebben, maar ik heb straks zijn plasje geroken en pfoehhh..! Dat rook zelfs nog erger dan van Nicky en bij haar waren de waarden toen al 53 en 700! Torenhoog dus...
#1484844
Lo schreef: De eitjes liggen overal en nergens, schone poeperds zegt helaas niets.

Ga zo door en dat dweilen, ooit hoeft dat niet meer zoveel.

Sterkte met het doorzetten  ;)
Ik zet door hahah... hoe zit het met vloerbedekking? Hebben wij boven namelijk, is stofzuigen dan wel voldoende?? De rest wordt allemaal gedweild, maar om mn vloerbedekking nou te dweilen  :P  :-[
#1484845
Ulrike schreef: Wat balen van de kat van je zus zeg! Dat is schrikken.. Ik wou dat ik je er mee helpen kon, maar eigenlijk verder dan zelf googlen kom ik ook niet.
Hai hai,

Geeft niks.. veel weet ik ook nog ivm onze vorige poes nicky... hebben wij een paar mnd terug moeten laten inslapen, omdat zelfs infuusjes e.d. niet meer hielpen (nierfalen en HCM, net als haar zusje die paar jaar terug al is overleden...) Ik hoop niet dat door de narcose die waarden kunnen stijgen, naja... zodra hij weer bloed heeft laten testen weten we snel meer.
#1485019
Als je zus wil weten hoe het zit met de nieren dan moet ze bloed en urine laten onderzoeken. Aan de bek ruiken kan wel iets zeggen maar echt betrouwbaar is dat niet. Iets verhoogde waardes kunnen komen door uitdroging en het heeft totaal geen zin om dan gelijk rare en dure nierdieten te gaan voeren, gewoon meer drinken dus water door het eten. Is sowieso een goed idee na een behandeling of narcose.
Ik heb trouwens meen ik ergens gelezen (Lonsdale dacht ik) dat na een tand-behandeling er bergen schadelijke bacterien vrij kunnen komen waar het dier alsnog erg ziek van kan worden. Zal nog ff zoeken naar wat en hoe.
#1485217
Mevroi Kruim schreef: Als je zus wil weten hoe het zit met de nieren dan moet ze bloed en urine laten onderzoeken. Aan de bek ruiken kan wel iets zeggen maar echt betrouwbaar is dat niet. Iets verhoogde waardes kunnen komen door uitdroging en het heeft totaal geen zin om dan gelijk rare en dure nierdieten te gaan voeren, gewoon meer drinken dus water door het eten. Is sowieso een goed idee na een behandeling of narcose.
Ik heb trouwens meen ik ergens gelezen (Lonsdale dacht ik) dat na een tand-behandeling er bergen schadelijke bacterien vrij kunnen komen waar het dier alsnog erg ziek van kan worden. Zal nog ff zoeken naar wat en hoe.
Oke, heel erg bedankt! Ik zal het haar iig doorgeven en idd gaat ze bloedprikken hoor.. hij geeft zo vaak over gewoon zielig  :'( Zn vacht is ook stug en niet mooi meer en hij is zo mager al geworden...
#1485348
Mevroi Kruim schreef:
Ik heb trouwens meen ik ergens gelezen (Lonsdale dacht ik) dat na een tand-behandeling er bergen schadelijke bacterien vrij kunnen komen waar het dier alsnog erg ziek van kan worden. Zal nog ff zoeken naar wat en hoe.
ja dat klopt...

das bij alle tandheelkundige behandelingen waar bloedingen bij verwacht kunnen worden,
  aangezien dit bacteriën de mogelijkheid biedt om de bloedstroom binnen te dringen
#1490385
Lo schreef: Es, hoe gaat het?
Hey!

Nou, veel gebeurd weer... Maandag de castratie (cryptorch) Hij deed het wonderenswaardig goed na de operatie maandag. Was al om 10 uur klaar en werd al wakker. Om half 2 heb ik hem opgehaald. Hij keek wel sloompjes nog en waggelde wat, maar eenmaal thuis duurde het geen kwartier of meneer stond alweer te schooieren in de keuken! Einde middag beetje CB gegeven en later weer, ging goed. Hij rochelde echt heel erg met ademen en madam moest ineens niks meer van hem hebben... blazen en grommen en als hij heel onschuldig naar haar toe rende of liep werd hij weggeknauwd... ach gossie.. hij keek heel zielig  :-[ en vol onbegrip naar zn zusje en naar ons...

Verder was hij die dag en avond ERG druk en speels! Ik maakte mij wat zorgen met al het gespring en gespeel ivm de grote buikwond (groter dan bij sterilisatie)... Aldus met het slapen gaan kwam hij onder deken tegen mij aan gedrukt liggen, waar hij de hele nacht heeft liggen trillen... heel zielig. Waarschijnlijk van de pijn omdat hij te druk was geweest die dag... Vandaag trilde hij ook even (vanavond), maar dat was een half uur en toen was het weg gelukkig. Hij krijgt een pijnstillertje 's ochtends en ik denk dat die 's avonds is uitgewerkt... :-\ Het balletje zat bij de liesingang, maar kon dus niet gevoeld worden vandaar alsnog via de buik uiteindelijk.

Zijn bloedwaardes waren goed, maar hij heeft een ontstekingsbeeld... kan door het wisselen (tandjes) komen zeiden ze , maar over 2 weken met de hechting uithalen willen ze nog een keer checken. Anders moet hij aan de AB kuur als de ontsteking aanhoudt. Ik zag meerdere waardes die buiten de normen vallen, maar ze zeiden dat alles goed was en ik weet niet wat die waardes zijn.... eentje zou aangeven dat er sprake kan zijn van suikerziekte(?), maar nogmaals ze zeiden dat alle waardes verder goed waren dus ik zal morgen nog wel even bellen om dat na te vragen...

Ik kan de waardes die afwijken wel even neerzetten. 1e is gemeten daarnaast is de norm. Ureum, kreatinine, fosfatase e.d. valt allemaal binnen de norm:

Granulocyten 16.4 (2,8-13)
Lymfocyten 7.6 (1,8-7)
Mid cells 2.2 (,2-1)
MPV 8.9 (12-18)
Trombocyten 113 (200-500)
Leucocyten 26.2 (5,5-19,5)
Glucose 7.6 (3,4-5,7)


Hij is af en toe behoorlijk suf en ik kan niet horen of hij soms nou kreunt of dat het het vocht is (rochel) en als hij slaapt, slaapt hij heel diep en rochelt nog iets... Ze zeiden van het slangetje, maar dat het wel over moest gaan dus ook daarover morgen bellen maar even.

Als hij echt wakker is, dan speelt hij wel en hij springt rustig ergens op en af, hoewel ik hem vandaag wel iets zieliger vind overkomen dan gisteren en zelfs eergisteren.  :'(

Zij eet aardig goed (beetje af en aan, maar gemiddeld lukt het om ca. 130 gr. weg te krijgen. Al dan niet met ietsje Hills erdoor....) de Giardia is er overigens nog steeds!  :'( Al het gepoets en de kuren hebben dus nog niet geholpen... Na de kuur ineens toch weer diarree en gisteren weer snaptest ivm einde kuur afgelopen zondag. ik weet niet wat ik hiermee moet  :'(  en hoop maar dat dit geen verhaal van ook een half jaar wordt zoals bij sommigen!

De fokster weer over alles geïnformeerd, maar kom er niet verder mee.. alles wordt of ontkend of kan niet enz... Hij had dus wel degelijk Cryptorch dus ook dat aangegeven.

Kijk nou hoe zielig...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op wo 20 jan 2010, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door