Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1490654
Loeka schreef: Dat zijn zusje bozig doet is logisch. Hij ruikt ineens niet meer naar zichzelf, maar heel erg vies. Dat vertrouwd ze gewoon niet.

:-* voor de kleine knul!
Ja precies... en dan tot overmaat van ramp zn superman shirtje haha... ze zal wel gedacht hebben. Samen met het gerochel wat als grommen klonk, tsja.

Inmiddels hebben ze weer bij elkaar gelegen en zelfs naast elkaar gegeten! Gaat gelukkig dus weer goed  :)
#1490655
Too schreef: Och de frummel, ineens is t niet meer t stoertje ...

Giardia kán heel hardnekkig zijn, ik hoop dat je t snel eronder krijgt


....  :-* :-* voor jullie!
Ik hoop het ook... niet alleen financieel wat we gewoonweg niet meer hebben, maar vooral voor hen... iedere dag Giardia is weer een dag slecht voor de darmpjes...
#1491384
Jemig zeg, wat ziet frummeltje er op die foto toch omoptevreten uit...

Giardia is hardnekkig en juist omdat ze zo klein zijn en eigenlijk in een fase zijn om weerstand op te bouwen, is het dubbelop lastig.

Voor de darmpjes is het niet fijn nee, maar vooral is het niet fijn dat de voedingsstoffen slechter worden opgenomen.

En nu ga ik je ook iets positiefs vertellen: katten zijn ijzersterk, kunnen veel hebben.

Als je Lo nu ziet en hoe gemakkelijk ik met haar en haar eten omga, nou, madame heeft een hele goede weerstand opgebouwd, ondanks haar eerste 8 maanden diarree.

Door blijven boenen, blijven schrobben en hou op maar op over geld, ik weet er alles van.
Gewoon blijven doorgaan. En af en toe hier posten. Vooral ook foto's  ;) ;D

Sterkte Es
#1491399
Lo schreef: Jemig zeg, wat ziet frummeltje er op die foto toch omoptevreten uit...

Giardia is hardnekkig en juist omdat ze zo klein zijn en eigenlijk in een fase zijn om weerstand op te bouwen, is het dubbelop lastig.

Voor de darmpjes is het niet fijn nee, maar vooral is het niet fijn dat de voedingsstoffen slechter worden opgenomen.

En nu ga ik je ook iets positiefs vertellen: katten zijn ijzersterk, kunnen veel hebben.

Als je Lo nu ziet en hoe gemakkelijk ik met haar en haar eten omga, nou, madame heeft een hele goede weerstand opgebouwd, ondanks haar eerste 8 maanden diarree.

Door blijven boenen, blijven schrobben en hou op maar op over geld, ik weet er alles van.
Gewoon blijven doorgaan. En af en toe hier posten. Vooral ook foto's  ;) ;D

Sterkte Es
Dankjewel weer voor je lieve reactie  :-*

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is de katjes zelf wassen... ik hoopte eigenlijk dat dat niet nodig zou zijn, maar ik begin toch te twijfelen of het niet toch zal moeten  :-\

Hij houdt zich overigens heel goed na zijn operatie. De lieverd.. zo stoer en nu af en toe zoooo zieligjes en volgens mij soms ook bewust hoor haha.. hij heeft ook ontdekt dat hij het klitteband van zijn shirtje kan open trekken  ??? Hahahah... heb voor de zekerheid al een kapje ook gehaald, want hij moet niet aan zijn buik gaan zitten natuurlijk. Wond is heel netjes en ziet er goed uit, vandaag even laten controleren. Verder heb ik extra pijnstillertjes, omdat hij 's avonds wat rilde en kreunde en strak tegen mij aan komt liggen in bed (de HELE nacht) ... dus ikke niet slapen natuurlijk, want als ik mij omdraai heb ik een platte Boe!

Ik mocht de pilletjes (zijn vergelijkbaar met morfine zeg maar) drie keer per dag naast de andere geven, maar ik geef deze alleen in de avond. Overdag heeft hij duidelijk genoeg aan dat andere pilletje dus zo min mogelijk erin stoppen dacht ik zo  ;)

Madam eet overigens nog aardig goed ook! Ben er achter als ik de CB met een beetje Bibi meng dat ze dat wel erg lekker vinden! Maar eens kijken of ik dat dan ga bestellen bij Gelukkig dier.

Naja.. morgen maar WEER dweilen, kattebak en schepje weer met kokend water, stofzuigen... zucht  :D

Ze spelen ook weer met elkaar gelukkig...  :biggrin2: en zelfs eten ze weer zij aan zij... dus madam heeft weer in de gaten dat het toch echt haar broertje lief is haha...
#1491415
Ik heb Lo zelf nooit gewassen, of dat nou nodig is  :-\

O wacht  :-[ kan je nagaan hoe snel een mens vergeet wanneer het weer goed gaat: ja, ik heb de plakkaten uit haar vacht moeten trekken en met warm water moeten uitspoelen en dan een beetje drogen met de handdoek ja... Dat is waar ook ...

Maar niet met shampootjes ed hoor. Heeft echt geen zin.

Ik val om van de slaap, ik ga naar bed. Yep, gewoon blijven dweilen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik meer moeite heb gehad met de cryptosporidia. Aangezien geen enkel schoonmaakmiddel hielp behalve alles met hete stoom bewerken (hetgeen niet ging) hield ik het simpel bij alles goed schoonhouden.

Welterusten voor straks en sterkte voor het mannetje, is niet niets zo'n operatie en zijn weerstand is dusdanig naar beneden gegaan, dat de parasiet de overhand heeft kunnen nemen.
Dus hij moet idd goed opknappen, niet aan de wond kunnen komen, goed eten. Nou, daar zorg je allemaal goed voor en ook de tijd zal haar werk moeten doen, helaas, daar ontkom je niet aan.

Verstand op nul, blik op oneindig en heel goed de rit uitzitten.

Alles gaat uiteindelijk voorbij.

:-*
#1492090
Ha Es

probiotica is ook goed daarmee herstel je de darmflora na de anti-biotica, en een gezonde darmflora komt de algehele conditie ten goede

Echinacea is een weerstand verhogend middel wat ook t herstel na ziekte kan versnellen/ondersteunen
Voor mezelf [en de katten] heb ik Echinacea forte van Bloem daar zit ook Cat's claw en Plantago in

Ik weet niet of t in deze situatie goed/t beste is vandaar mijn vraag aan Lo en andere knappe koppen  ;)

Poets ze!
#1492094
Too schreef: Ha Es

probiotica is ook goed daarmee herstel je de darmflora na de anti-biotica, en een gezonde darmflora komt de algehele conditie ten goede

Echinacea is een weerstand verhogend middel wat ook t herstel na ziekte kan versnellen/ondersteunen
Voor mezelf [en de katten] heb ik Echinacea forte van Bloem daar zit ook Cat's claw en Plantago in

Ik weet niet of t in deze situatie goed/t beste is vandaar mijn vraag aan Lo en andere knappe koppen  ;)

Poets ze!
Ah oke..! Ik had nog gekeken voor Isogel, maar de kliniek in Zwolle zei dat Isogel niet echt tegen de Giardia helpt. Het zorgt er alleen voor dat dunnen ontlasting steviger wordt en te harde ontlasting juist iets zachter.

Verder zit ik ermee dat nu de DA in Hasselt denkt dat ze zich idd herbesmetten dus opnw aan de panacure :( verder zeggen zij 3e en 5e dag van de kuur de katten wassen! Maar Phrabu kan ik voorlopig sowieso niet wassen met die wonden en daarbij denk ik niet dat het lukt met deze twee monstertjes... als ik al zie hoe ze reageren als ze een kuurtje moeten hebben, mn handen wil je niet zien al weken!

Iemand nog andere tips qua schoonmaken? Er zit geen ontlasting aan de poesjes zelf overigens...

En op de trap en boven hebben wij vloerbedekking.. is stofzuigen dan wel voldoende? En hoe bijv. met de krabpaal en dingen die niet gewassen kunnen worden....
#1492857
dat wassen van katzels zou 'k overleggen met de Hasselt-da,
  of, hoe, en met wat

betreft isogel; als de dunne ontlasting daar minder dun van wordt, zal 't misschien de darmen minder irriteren?

krabpalen en vloerbedekking en vanalles, zijn goed te doen met een stoomreiniger, die spuwt loeihete stoom

  succes en sterkte!
#1493134
Eerlijk gezegd raak ik geirriteerd over de opmerking van de da over isogel  >:( en ook: ik had het al veel eerder aangeraden Es... echt het helpt jouw katjes zo!!!

Het is heel fijn voor een kat die al lange tijd aan de diarree is om de dunnen poep tot een sigaar te laten binden, irriteert het de darmen niet meer.

En ja ik kan er over meepraten, ik zie Lo nog verschrikt over de vloer schuiven met haar kont, er hing de eerste keer isogel een plakkerige sigaar aan haar kont. Ja dat was even schrikken voor haar, zo kon nl ook gepoept worden.  :-\ Daarna bleef de drol niet meer plakken, was gewoon ff wennen voor haar en ze heeft daarna sigaren van diarree gepoept. En haar poepgaatje was niet meer rauw.

Dus gewoon isogel kopen en geven.
Laatst gewijzigd door verwonderd op za 23 jan 2010, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#1493140
Oh en dat wassen van die katten, ik weet het niet hoor, zeker met een katertje dat nog van een operatie moet herstellen lijkt mij dat niet handig.
Overigens, wat voor shampoo is het?

Als er nl weer wordt gepoept, kan je aan het wassen blijven.

Ik ben voor schoonmaken, domweg doorgaan daarmee en er voor zorgen dat katten goed blijven eten en daardoor weerstand opbouwen. Probiotica, isogel en de kuren die gegeven worden afmaken en desnoods herhalen.

Maar wassen? ik heb daar eerder mijn twijfel over uitgesproken.
#1493176
Lo schreef: Eerlijk gezegd raak ik geirriteerd over de opmerking van de da over isogel  >:( en ook: ik had het al veel eerder aangeraden Es... echt het helpt jouw katjes zo!!!

Het is heel fijn voor een kat die al lange tijd aan de diarree is om de dunnen poep tot een sigaar te laten binden, irriteert het de darmen niet meer.

En ja ik kan er over meepraten, ik zie Lo nog verschrikt over de vloer schuiven met haar kont, er hing de eerste keer isogel een plakkerige sigaar aan haar kont. Ja dat was even schrikken voor haar, zo kon nl ook gepoept worden.  :-\ Daarna bleef de drol niet meer plakken, was gewoon ff wennen voor haar en ze heeft daarna sigaren van diarree gepoept. En haar poepgaatje was niet meer rauw.

Dus gewoon isogel kopen en geven.
hai hai!

Ja ik weet dat je dat had gezegd en toen ben ik ook gelijk gaan kijken daarnaar... later dus gevraagd aan de arts van de kliniek en toen zei zij dat je dan nog beter een ander middel kon gebruiken wat de darmwand beschermd. Ik wil alles wel kopen en proberen, maar financieel is niet leuk meer en ik wil ook graag blijven kunnen eten hahaha...  ;) Maar als ze nu na deze kuur WEER diarree krijgt, ga ik het sowieso halen en proberen.

Dat was overigens die betere DA (kliniek) die dat zei trouwens... hm... iig zijn ze weer aan de panacure en het aparte vind ik zodra ik daarmee begin is ook haar ontlasting weer gewoon stevige drol. Zij heeft wel langere periodes diarree gehad en heeft tot nu toe binnen ca. 5 dgn na een kuur dus weer diarree, maar ze heeft tussendoor soms ook nog wel gewone drolletjes, gek he? Hij heeft sowieso geen diarree meer, al sinds de eerste kuur metrodinazole... ik denk dat hij sterke darmpjes heeft al! Qua voer ben ik al wat terug gegaan, want ze werden in de breedte toch wat groter al dan in de lengte ahum... zelfs zij is lekker rond zeg maar haha... Gelukkig maar! Hij mocht iig niet dikker worden.

Vandaag weer alles gepoetst en gedweild en gezogen (ik hoop dat het scheelt dat onze stofzuiger weer keihard zuigt nu) enz.. mandjes e.d. worden weer gewassen en morgen nog een keer. Heb nu het kleed uit de huiskamer ook weggehaald. Voor de zekerheid ook het bed maar even extra verschonen, daar liggen ze ook op natuurlijk.

Ik besefte mij dat ze op het kleed van de huiskamer een tijd terug een keer diarree had laten lopen (gelukkig 1x en niet vaker ergens) en ik heb dat toen wel helemaal schoon en weer wit gekregen (met warm water en citin), maar ik begon nu toch te twijfelen of die cysten daar niet in geraakt konden zijn.. dus maar weg ermee  ;) Was toch niet supermooi meer en was wol dus ik werd al gek van alle pluisjes dagelijks.

Ik heb hun poepertjes net even goed bekeken en ze zijn erg schoon, eromheen ook, en dat is meestal wel zo eigenlijk... soms als zij diarree heeft zit het in haar vacht, maar meestal gelukkig niet en ik probeer dat in de gaten te houden en gelijk weg te halen... laatste tijd doet ze het erg netjes allemaal en gelukkig zijn de kontjes niet rood oid... misschien moet ik hun poeperds af en toe ook even afnemen met een nat washandje en de achterkant verder? Wassen zie ik nu idd niet zitten en daarbij de DA die dat nu zegt, weet nog niet dat hij al geholpen is door de kliniek en de kliniek zei ook dat wassen niet nodig zou moeten zijn dus ja... Beetje lastig, want bij de oude DA halen wij nog de kuren, helft goedkoper daar namelijk... maar we zijn aan het overstappen al naar de nieuwe en over een mnd loopt dan ook de verzering dus dat scheelt weer en dan kunnen we ook makkelijker meer dingen laten onderzoeken evt.

Ik heb het idee dat zij sinds de protexin probiotica nog weer speelser en levendiger is geworden trouwens (en ze was al BEST druk en gaat veel langer door altijd dan hem! hahah)
Zou dat kunnen na een week probiotica al? Dat dat o.a. dat effect op ze heeft? Iig gisteren gestart met de panacure weer en hups ze heeft weer normale ontlasting.

Ik hou de bak ieder uur bij en maak hem schoon dagelijks met kokend water (soms om de dag als ze bijna niet gepoept hebben).
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op za 23 jan 2010, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door