Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1430067
Loeka schreef: Ik werk ook 5 dagen per week, maar mijn dieren krijgen 2 x per dag eten. Niks mis mee, ik zie niet waarom ze overdag ook persé eten moeten hebben.
Nee  ;) tuurlijk het hoeft ook niet perse, maar ik vind het zelf wel zielig om maar 2x per dag te geven aangezien een poes/kat uit zichzelf en van nature normaal gesproken 10 tot 12x op een dag kleine beetjes eet. Ze zullen er uiteraard wel een keer aan wennen dan, maar als je 2x geeft, krijgen ze 2x dus vrij veel in verhouding en zullen de maagjes ook groter worden en het lijkt mij dat ze dan de hele ochtend en hele middag juist heel erg honger zullen hebben, althans zo werkt dat bij mensen wel.

3x vind ik zelf wel echt minimaal, maar dat is misschien persoonlijk het gevoel dat ik daar bij heb. Verder als zij 's ochtends hun buik vol eten en ik zet een aantal uur later (in de middag) weer wat brokjes neer, dan springen ze er wel op af en hebben zichtbaar echt honger en 's avonds weer... Ik moet er zelf niet aan denken dat ze de gehele ochtend en de hele middag verder dan niks hebben, nadeel nu (nog) is alleen dat Paley niet altijd haar hele bordje leeg eet (soms maar de helft) en ze is al zo klein. Vandaag ging het overigens wel beter moet ik zeggen... 4x gegeten en alle keren een stuk meer als gisteren (gelukkig ;) )

En van de brokjes af stappen zie ik zelf gewoon niet als een optie, hoe graag ik ook alleen CB zou willen geven. Ik kan ook met vakanties e.d. niet van een ander verwachten dat ze 3x per dag hierheen gaan om ze CB te geven.

Morgen wordt ze gelijk goed nagekeken en zal ik even kijken wat zij zeggen ivm gewicht/leeftijd. Ik heb ook vandaag ergens gelezen dat een katje wat klein geboren wordt en bijgevoed is e.d. vaak ook wat kleiner blijft.

Maar wel heel erg bedankt allemaal voor het meedenken ;)
#1430069
Mevroi Kruim schreef: Ik ben het roerend met de vorige schrijfsters eens. Paley heeft bovenal super goede kwaliteit voeding nodig om bij te komen en brokjes zijn dat gewoon niet. Dat je misschien weer een keer aan het werk gaat zou voor mij geen reden zijn om zo'n onderkomen beestje nu geen goede voeding te geven. En verder kunnen katten idd prima leven op 2x daags een portie die gelijk op moet, er is echt geen enkele reden om de hele dag eten te willen laten staan. Dikke kans dat jouw dikke kater alles opvreet en tot rolmops muteert terwijl de kleine niks krijgt.
Hai hai,

Ik had net gereageerd op een vorige haha...

alleen CB is helaas dus geen optie (zie vorig berichtje van mij). Verder wil ik ook absoluut niet alleen brokken voeren ;), maar deels zal toch moeten en niet alleen ivm werk maar ik wil niet dat als wij op vakantie zijn en zij dan wel ineens  brokken krijgen (omdat je niet iemand kan vragen om 2x of 3x per dag hierheen te komen) dan dat ze het niet meer eten of lusten en dus niks eten.

Ik ben absoluut voor vers eten, maar de kitten brokjes van Royal Canin zijn echt niet slecht en er zitten ook weer veel extra vetten en toevoegingen in juist voor opgroeiende kittens. Ik geef ook zeker liever alleen vers, maar aangezien dat niet kan geef ik liever allebei dan alleen brok. Ze krijgen nu meerendeel CB, alleen in de middag krijgen ze brokjes en die vinden ze gelukkig ook heerlijk. Verder is af en toe brok ook weer goed het gebit en het kauwen.
#1430076
EsdeVos schreef: Hai hai,

Ik had net gereageerd op een vorige haha...

alleen CB is helaas dus geen optie (zie vorig berichtje van mij). Verder wil ik ook absoluut niet alleen brokken voeren ;), maar deels zal toch moeten en niet alleen ivm werk maar ik wil niet dat als wij op vakantie zijn en zij dan wel ineens  brokken krijgen (omdat je niet iemand kan vragen om 2x of 3x per dag hierheen te komen) dan dat ze het niet meer eten of lusten en dus niks eten.

Ik ben absoluut voor vers eten, maar de kitten brokjes van Royal Canin zijn echt niet slecht en er zitten ook weer veel extra vetten en toevoegingen in juist voor opgroeiende kittens. Ik geef ook zeker liever alleen vers, maar aangezien dat niet kan geef ik liever allebei dan alleen brok. Ze krijgen nu meerendeel CB, alleen in de middag krijgen ze brokjes en die vinden ze gelukkig ook heerlijk. Verder is af en toe brok ook weer goed het gebit en het kauwen.

:o :o Je weet toch wel beter Es!
Gezond kauwen doen ze op een lapje vlees, kippennek oid, brok verpulverd en levert tandplak op!
Kompleet versvoer [als CB] levert precies de juiste nutrienten, ook voor opgroeiende krummels.
#1430082
Lo schreef: brokken - vlees -brokken - vlees....

niet echt fijn voor poesje lijkt mij?

Meerdere keren per dag aanbieden, ja eens met Loeka.

Toen Lo dus zo sja ziek was, fietste ik tussen de middag naar huis. Om eten te geven. Ik stond ook heel vroeg in de ochtend op. Om gewoon zeker 5x per dag de baby te voeden. Nu is Lo gewoon geen grote eter, nooit geweest, ze eet in etappes, ja heel onhandig.

Ik geef haar 's ochtends een kuiken en zet CB klaar. Het is koud in huis, nee niet ideaal maar het is niet anders.

En dan thuisgekomen van het werk weer kuiken en cb en voor ik naar bed ga.

En het kleine kittenmeisje, och, je moet haar echt bijvoederen... ze moet echt aansterken...
Je hebt nu eenmaal een baby in huis dus tja...

Sterkte en ik vind ze wel ontzettend schattig hoor.

Maar wel goed laten eten dus. En het liefst alleen maar vlees, want tussen brokken geven en vlees geven moet een behoorlijke tijd zitten, ik meen 8 uur en dat redt dat kleine poezenkind niet eens.

Suc6!
Hai hai,

Idd van CB raden ze sterk aan om het niet langer dan een uur te laten staan. Het schijnt dat bacteriegroei in versvlees erg snel ontstaat.

Je geeft aan dat er 8 uur moet zitten tussen brok en vlees? Dat heb ik niet eerder gehoord, ivm wat is dat? Ik ken namelijk meerdere mensen (ook hier op Barfplaats) die naast brokjes vers vlees voeren.

Ik voer haar zoveel ze wil en bied dus al vaker aan en ik probeer het tussendoor ook iedere keer nog weer. Maar als zij een half bordje eet en dan wegloopt en gaat wassen, wil ze niks meer... ook niet na een uur... hoe vaak ik haar er ook weer bij zet en het bijv. op haar bekje dep.. pas na ca. 3 of 4 uur eet ze dan weer en dan wel weer een normale portie (of soms dus wederom de helft). Tussendoor haal ik alles ook weg en zet het af en toe alleen voor haar even neer, omdat Phrabu gewoon door blijft eten hahah... als hij een cirkel draait en zn bordje in vizier krijgt en er ligt IETS op, vliegt hij er direct weer op af en begint te smakken hahaha.. heel erg!

Ik hoop dus idd dat dat er wat af gaat nog bij hem, anders kan ik uberhaupt idd niks laten staan overdag, zoals mevroi Kruim al zegt... ook geen brokjes.. Fijn dat hij wel goed eet maar hij moet natuurlijk niet TE dik worden. Ik vind hem al vrij vors... behoorlijke buik.

Nu is het allemaal nog niet zo erg, omdat ik nog thuis ben... maar als ik werk zal het Zwolle of verder worden en dan kan ik niet ff naar huis tussen de middag op een fietsje ;) en dus dagen dat we er niet zijn, zoals vakanties e.d.

Ik zal morgen gelijk even vragen of de botjes die ik voel bij haar TE erg is, of dat het toch misschien "normaal" of iig binnen de perken is. Je merkt het verschil gewoon zo goed met hem, maar dat zeg ik die 2 zijn niet te vergelijken ;)
#1430093
Too schreef: :o :o Je weet toch wel beter Es!
Gezond kauwen doen ze op een lapje vlees, kippennek oid, brok verpulverd en levert tandplak op!
Kompleet versvoer [als CB] levert precies de juiste nutrienten, ook voor opgroeiende krummels.
Hahahaha.... ja ja ik weet het ook ;) Ik zit me hier suf goede redenen voor brokjes te bedenken haha... Er zijn wel ook mensen die juist zeggen dat je kittens juist dit soort brokjes moet geven, omdat daar extra bepaalde vetten in zijn gebracht die voor kittens heel erg nodig zijn(?) Ik geloof ook wel dat CB beter is en natuurlijker. Maar als ze merendeel CB krijgen per dag en tussendoor 1x brokjes, dan zal het vast meevallen met de tandplak en hebben ze wel ook 1x per dag dat ze echt de tandjes gebruiken. Ik lees juist overal dat af en toe brokjes juist de tandjes schoonmaakt van tandplak... maar misschien is dat wel meer als je bijv. brokken en blikvoer geeft ofzo.

Laat ik het dan zo zeggen, ik vind het zielig als wij in februari bijv. een week weg zijn en ze krijgen 1x op een dag CB en hebben verder 24 uur helemaal niets te eten. Ja Phrabu zal zich op de brokken storten en in zo'n week misschien wat aankomen, maar het is in mijn ogen de enige optie die ik heb. Dat degene die ze voert CB geeft en daarna brokjes neerzet voor de rest van de dag.

Nogmaals liever alleen CB!  :) Maar er zijn heel veel mensen die alleen brokjes voeren en die katten zijn ook bijna 20. Niet dat ik daarvoor ben hoor (!), eerder tegen, maar ik bedoel meer aan te geven dat CB idd veel beter is, maar brokjes (erbij) niet per definitie slecht. Anders zouden dierenartsen en diëtisten dat ook niet goedkeuren en soms zelfs aanprijzen.

Maar goed..... Heeeeel misschien heb ik een buuf die ik kan vragen. Zij zou idd misschien dan (hopelijk) 2x kunnen geven (ochtend en avond).... dan wordt het al ietsje makkelijker, maar toch vind ik zelf 2x wel heel weinig en wat zielig... Al zal het heus kunnen, want meerderen doen het zo. En wie weet stap ik er zelf ook ooit wel helemaal op over, maar blijf het wat zielig vinden. Moet er zelf ook niet aan denken dat ik alleen om 8 uur mag eten en dan pas om 6 uur weer.

Maar even wat anders .. hoe doen jullie dat dan als je op vakantie gaat bijv. Of hebben jullie mensen in de buurt die meerdere keren per dag kunnen langs gaan voor de katten?
#1430108
Pas op voor de brokmafia!!  ;)

Ik denk dat we t daar niet over eens zullen worden... ook al is mijn ouwe teut 22 geworden op supermarkt-vreten  ::)

Zolang je hummels nog klein zijn is t goed ze meerdere keren per dag te voeren [ik zou er trouwens geen toestand van maken, als ze zelf vindt dat t genoeg is bied je t pas een paar uur later weer aan]
Volgroeide katten kunnen prima overweg met 2 maaltijden [of zelfs 1]

Als ik er niet ben is er een lieve buuf die met alle plezier 2xdaags komt aaien en voeren,
de ouwe teut was zo ontzettend relaxt dat ze ook makkelijk uit logeren kon [dat was helemaal ideaal]
ik heb ook wel s een logerende oppas gehad
#1430111
voor meerdere keren vers voeren zijn ook andere opties als je er niet bent hoor..
je hebt maar 2 katties..
dus kun je bijv. voedermachientjes met timer en koelelement gebruiken..
dan hoeft de oppas maar 1x te komen..
dan vullen ze de timer én krijgen de katjes eten..
je zet de timer voor 8 uurtjes later en pling!!!
het ding gaat open..
dan zit je alleen met dat die dikke wil gaan eten..
maar dan zou je die kleine haar eten in een speciaal hokje kunnen zetten met kattenluik waar zij alleen een magneetje voor heeft?
dan kan die dikke er niet bij..

overigens krijgen mij (weleswaar volwassen katten) maar 1x per dag eten hoor..
savonds voor t slapen gaan zet ik dat neer.. en zo kunnen ze de hele nacht rustig snoepen..
ze krijgen zon 125 gram per dag.. en soms blijft daar nog van staan..
smiddags krijgen 3 van de 4 nog een kuikentje.. de 4e lust dat niet..
ze zijn allemaal dik genoeg en gezond.. doen het er prima op..
dus tegen de tijd dat jij op vakantie wil, zijn die van jou ook al groter.. en kunnen ze 2 x op een dag eten gerust wel aan..

er zijn nog verschillende topics over wel of niet wachten tussen brok en vlees.. en/of het helemaal niet doen..
het heeft te maken met verschil in zuurgraad van de maag..
#1430138
Een kat is een carnivoor.

Het spijsverteringsstelsel van iedere huiskat is nog steeds identiek aan die van de zijn wilde voorouders.
Allereerst is het gebit van een kat het gebit van een carnivoor.
Het is ´ontworpen´ om te snijden, te knippen en te scheuren.
Daarnaast bevat het kattenspeeksel vrijwel geen enzymen die koolhydraten afbreken.
De taak van het kattenspeeksel is voornamelijk om voeding makkelijk door te laten glijden maar niet, zoals wel bij ons mensen, om voedsel ook alvast af te breken.
Kruimels koolhydraatrijke brok die tussen de tanden blijven plakken kunnen daardoor makkelijk tandplak veroorzaken.

Een kat is een savannedier en haalt het vocht voornamelijk uit zijn prooi.
In brokjes zit geen vocht, brokken zijn droog. Hierdoor drinken katten vaak te weinig, waardoor gemakkelijk blaas- en nierproblemen ontstaan (zoals blaastonsteking, struvietvorming en nierfalen).
Sommige brokkenfabrikanten voegen daarom ´dorstopwekkers´ toe aan de voeding, vaak in de vorm van zouten.

Katten hebben het vocht uit een prooi dus echt nodig om voldoende vocht binnen te krijgen.
Veel brokken bestaan voor het overgrote gedeelte uit granen en dus koolhydraten, toegevoegde vitamines en mineralen en bewerkte vetten en houdbaarheids-anti-oxidanten en smaakversterkers,  een kat kan hier niet veel mee, granen vallen niet onder het natuurlijke dieet van een kat, en onnatuurlijke vitamines en mineralen zijn moeilijk opneembaar.
Katten hebben met name behoefte aan vet en natuurlijk eiwit en calcium uit botjes.

De darmen van een carnivoor, en dus ook die van een kat, zijn relatief gezien vele malen korter dan die van een omnivoor, en helemáál dan die van een herbivoor. Omdat de darmen van een kat relatief gezien zo kort zijn, zijn ze slecht in staat om granen en groentes te verteren; hier zijn ze niet op gebouwd.
Veel ontlasting, een moeilijke of juist te snelle stoelgang of braken kunnen allemaal het gevolg zijn van teveel granen.
Ook zorgen deze granen en koolhydraten voor een basische urine, terwijl deze juist zuur hoort te zijn.
In deze basische urine slaan gemakkelijk kristallen neer die in een zure urine niet neerslaan.

Daarnaast zal een carnivoor meer voldoening en langer plezier hebben door 't eten van prooidieren of gedeeltes daarvan, omdat dit natuurlijke voer lang niet zo snel door de spijsvertering heen gaat als gemalen spul, alle nodige voedingsstoffen worden makkelijk opgenomen,(dus weinig afvalstoffen) of brok die daarnaast ook nog n's zorgt dat de suikerspiegel drastisch stijgt, en weer snel daalt dankzij de aanwezige koolhydraten
#1430238
Geef je niet gewoon te veel tegelijk? het poesje is nog heel klein (en meestal zijn poezen ook wel wat kleiner dan katers). Weet je hoe groot het maagje dan is? Ik geloof dat ik probeerde meer te geven in meer kleinere porties.
Als je de katten gescheiden moet laten eten, dan is een bak met timer geen optie. Weet wel wie die leeg eet.
En een kat een carnivoor? Was ik tot voor kort met iedereen eens, maar wil je het zelfgekozen menu van mijn kat zien (ze krijgt het niet, maar steelt het bij elkaar): groente (rauw of gekookt), aardappelen, de schillen van in de schil gekookte aardappelen, brood, ontbijtkoek, kaas. Eigenlijk alles wat niet in een carnivoren menu hoort, behalve fruit en sterk gekruid voedsel.
gr.
Nicolette
#1430289
spreeuwtje schreef: voor meerdere keren vers voeren zijn ook andere opties als je er niet bent hoor..
je hebt maar 2 katties..
dus kun je bijv. voedermachientjes met timer en koelelement gebruiken..
dan hoeft de oppas maar 1x te komen..
dan vullen ze de timer én krijgen de katjes eten..
je zet de timer voor 8 uurtjes later en pling!!!
het ding gaat open..
dan zit je alleen met dat die dikke wil gaan eten..
maar dan zou je die kleine haar eten in een speciaal hokje kunnen zetten met kattenluik waar zij alleen een magneetje voor heeft?
dan kan die dikke er niet bij..

overigens krijgen mij (weleswaar volwassen katten) maar 1x per dag eten hoor..
savonds voor t slapen gaan zet ik dat neer.. en zo kunnen ze de hele nacht rustig snoepen..
ze krijgen zon 125 gram per dag.. en soms blijft daar nog van staan..
smiddags krijgen 3 van de 4 nog een kuikentje.. de 4e lust dat niet..
ze zijn allemaal dik genoeg en gezond.. doen het er prima op..
dus tegen de tijd dat jij op vakantie wil, zijn die van jou ook al groter.. en kunnen ze 2 x op een dag eten gerust wel aan..

er zijn nog verschillende topics over wel of niet wachten tussen brok en vlees.. en/of het helemaal niet doen..
het heeft te maken met verschil in zuurgraad van de maag..
Oke... van die zuurtegraad wist ik niet en volgens mij dus meerdere mensen niet. Staat ook geen van de voeren vermeld, wel stom.

Ja zo'n voederbak zou dan idd wel een optie zijn als hij het zeker weten goed doet.... Zou dan idd per dag ingesteld en gevuld moeten worden, anders vertrouw ik het niet met rauw vlees, wat je maar hooguit een uur mag laten staan. Hm... dat is wel een idee trouwens zeg! ;)

Phrabu is een veelvraatje, maar gelukkig niet zo dat hij haar wegduwt of er niet bij laat... vaak is zij zelf degene die er bij wegloopt als ze en genoeg heeft gehad en hij zn snoet in haar maaltje drukt. Hij zal dan wel wat teveel eten in zo'n periode, maar dat is dan maar tijdelijk...
#1430291
flin schreef: Een kat is een carnivoor.

Het spijsverteringsstelsel van iedere huiskat is nog steeds identiek aan die van de zijn wilde voorouders.
Allereerst is het gebit van een kat het gebit van een carnivoor.
Het is ´ontworpen´ om te snijden, te knippen en te scheuren.
Daarnaast bevat het kattenspeeksel vrijwel geen enzymen die koolhydraten afbreken.
De taak van het kattenspeeksel is voornamelijk om voeding makkelijk door te laten glijden maar niet, zoals wel bij ons mensen, om voedsel ook alvast af te breken.
Kruimels koolhydraatrijke brok die tussen de tanden blijven plakken kunnen daardoor makkelijk tandplak veroorzaken.

Een kat is een savannedier en haalt het vocht voornamelijk uit zijn prooi.
In brokjes zit geen vocht, brokken zijn droog. Hierdoor drinken katten vaak te weinig, waardoor gemakkelijk blaas- en nierproblemen ontstaan (zoals blaastonsteking, struvietvorming en nierfalen).
Sommige brokkenfabrikanten voegen daarom ´dorstopwekkers´ toe aan de voeding, vaak in de vorm van zouten.

Katten hebben het vocht uit een prooi dus echt nodig om voldoende vocht binnen te krijgen.
Veel brokken bestaan voor het overgrote gedeelte uit granen en dus koolhydraten, toegevoegde vitamines en mineralen en bewerkte vetten en houdbaarheids-anti-oxidanten en smaakversterkers,  een kat kan hier niet veel mee, granen vallen niet onder het natuurlijke dieet van een kat, en onnatuurlijke vitamines en mineralen zijn moeilijk opneembaar.
Katten hebben met name behoefte aan vet en natuurlijk eiwit en calcium uit botjes.

De darmen van een carnivoor, en dus ook die van een kat, zijn relatief gezien vele malen korter dan die van een omnivoor, en helemáál dan die van een herbivoor. Omdat de darmen van een kat relatief gezien zo kort zijn, zijn ze slecht in staat om granen en groentes te verteren; hier zijn ze niet op gebouwd.
Veel ontlasting, een moeilijke of juist te snelle stoelgang of braken kunnen allemaal het gevolg zijn van teveel granen.
Ook zorgen deze granen en koolhydraten voor een basische urine, terwijl deze juist zuur hoort te zijn.
In deze basische urine slaan gemakkelijk kristallen neer die in een zure urine niet neerslaan.

Daarnaast zal een carnivoor meer voldoening en langer plezier hebben door 't eten van prooidieren of gedeeltes daarvan, omdat dit natuurlijke voer lang niet zo snel door de spijsvertering heen gaat als gemalen spul, alle nodige voedingsstoffen worden makkelijk opgenomen,(dus weinig afvalstoffen) of brok die daarnaast ook nog n's zorgt dat de suikerspiegel drastisch stijgt, en weer snel daalt dankzij de aanwezige koolhydraten



Hai Flin... ;) Ik weet het  :biggrin2: Daarom zeg ik ook het liefst helemaal aan de CB. Misschien vind ik het ook nog wel eng, omdat ze nog zo klein zijn en ik eerder nooit zo met eten bezig ben geweest en al mijn katten altijd brokjes hebben gegeten (ook vorige nog gezonde katten).

Daarbij zit ik gewoon nog te vogelen hoe ik het allemaal het beste kan doen voor ze en ook als ik werk (hopelijk) en als wij op vakantie zijn enz...
#1430301
oebaya schreef: Geef je niet gewoon te veel tegelijk? het poesje is nog heel klein (en meestal zijn poezen ook wel wat kleiner dan katers). Weet je hoe groot het maagje dan is? Ik geloof dat ik probeerde meer te geven in meer kleinere porties.
Als je de katten gescheiden moet laten eten, dan is een bak met timer geen optie. Weet wel wie die leeg eet.
En een kat een carnivoor? Was ik tot voor kort met iedereen eens, maar wil je het zelfgekozen menu van mijn kat zien (ze krijgt het niet, maar steelt het bij elkaar): groente (rauw of gekookt), aardappelen, de schillen van in de schil gekookte aardappelen, brood, ontbijtkoek, kaas. Eigenlijk alles wat niet in een carnivoren menu hoort, behalve fruit en sterk gekruid voedsel.
gr.
Nicolette
Hahahah... zo'n smulaapje hebben wij vroeger thuis ook gehad. At zelfs sla e.d. gek beest...

Ik denk niet dat ik teveel geef tegelijk... ik geef haar ca. 30 gr CB per portie, waarvan ze ca. 20 opeet. Soms eet ze er iets meer van en soms dus maar de helft.... Ze krijgen nu ca. 4 keer op een dag te eten (waarvan slechts 1x wat brokjes). Ze eet er iedere keer van tot ze vol zit.

Ik ben ook bang als ik nu naar meer keer per dag weer ga, dat ik ze straks helemaal niet meer naar 2 of 3x hooguit terug krijg op tijd hahaha... we gaan in febr. al een week weg namelijk. Desondanks probeer ik bij haar wel of ze tussendoor ook wil, maar dat lukt eigenlijk nooit. Er moet bij haar toch wel een uurtje of 3 of 4 tussen zitten voor ze uberhaupt weer wat wil. Dan eet ze trouwens op zich wel aardig goed, maar dat zeg ik soms ook maar de helft terwijl ze juist moet aankomen.


Trouwens net terug van de DA.

Het was nog niet zorgwekkend, omdat ze erg weinig woog en klein was bij de geboorte is ze in verhouding toch wel goed gegroeid. Hij zei wel dat ze naar de magere kant neigt, omdat je de botjes toch net iets te goed voelt. Het was echter niet zorgwekkend, zolang ze maar gestaag aan gaat komen en absoluut niet afvalt. Dus blijven wegen en ik mag daar ook gratis wegen.

Verder zei hij dat ze zondag nooit 1 kg geweest kan zijn en de volgende dag 900 gr. (wat ze dus idd weegt net). Dus ze woog al minder toen ze met ons mee ging.

Ze ziet er verder heel goed uit en lekker levendig en het hartje e.d. klonk ook allemaal heel goed en absoluut niet te snel (vieuwww)

Ze mag dus wel wat hoger in gewicht zitten, maar gezien haar geboortegewicht was het nog niet alarmerend en is dus toch wel goed gegroeid e.d. in verhouding. Maar ze moet dus wel gaan aankomen uiteraard.
#1430313
EsdeVos schreef: Oke... van die zuurtegraad wist ik niet en volgens mij dus meerdere mensen niet. Staat ook geen van de voeren vermeld, wel stom.

Ja zo'n voederbak zou dan idd wel een optie zijn als hij het zeker weten goed doet.... Zou dan idd per dag ingesteld en gevuld moeten worden, anders vertrouw ik het niet met rauw vlees, wat je maar hooguit een uur mag laten staan. Hm... dat is wel een idee trouwens zeg! ;)

Phrabu is een veelvraatje, maar gelukkig niet zo dat hij haar wegduwt of er niet bij laat... vaak is zij zelf degene die er bij wegloopt als ze en genoeg heeft gehad en hij zn snoet in haar maaltje drukt. Hij zal dan wel wat teveel eten in zo'n periode, maar dat is dan maar tijdelijk...
je hebt dus bakjes met timers die gekoeld worden.. dan is t net of je het in de koelkast hebt staan..
hier staat overigens het eten de hele nacht hoor.. als ik dan smorgens beneden kom haal ik het weg, maar gaan de katten nog snel even een happie doen.. dan staat t er dus al vanaf 12 uur snachts..
katten zijn kieskeurig.. als het niet goed meer is eten ze het echt niet..

@ oebaya..
wb dat stelen door de ander..
daarom opperde ik een kastje waarin het voer kan staan met timerbakje waar je een kattenluikje met magneetklepje in maakt..
ik had vroeger toen ik nog brokjes voerde ook 4 katten wv 1tje dieet voer kreeg..
niemand anders kon er bij zo..
#1430337
spreeuwtje schreef: fijn te lezen dat ze toch gezond bevonden is..
ik kijk altijd eerst naar de kat zelf..
vaak zie je aan het beestje wel of het iets mankeert of niet..
Ja dat is ook zo. Ik ben nu alleen wat ongeruster omdat ze zo ieniemienie is nog haha... en daarbij hij juist het dubbele van haar en juist teveel neigt te eten en zij iets te weinig in mijn ogen.

Ach en ook door onze vorige poezen... beiden bleken HCM en nierfalen te hebben. Eentje was met 4 jr ineens dood en de ander hebben wij dus drie weken terug of 4 moeten laten inslapen op slechts 8 jarige leeftijd  :'(

Ik vind wel snel iets zielig voor diertjes en wil daarbij gewoon "zeker" weten dat ik ze goed verzorg en goed voor ze zorg.

Idd vaak zie je wel of er iets is, maar ze zijn er natuurlijk nog maar een paar dagen dus je kent ze nog niet zo goed om al dingen te HERkennen denk ik... naja.. beter zekere voor het onzekere nemen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door