Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1390700
Kruimeltje kan dus ook zonder medicijnen gewoon leven?
Ik weet niet of ik Ingvar nog van de medicijnen zou durven afhalen, ik zou bang zijn dat hij dan weer een terugval krijgt of misschien wel dood neervalt :-X

Ik hoop en duim nog steeds dat het medicijn goed blijft werken, vanochtend heeft hij in ieder geval een behoorlijke maaltijd gegeten. Hij doet er alleen wel 2x zo lang over als de anderen, dus ik moet er echt bij blijven staan, anders kapen ze het eten onder zijn neus weg :-[
#1391275
Gisteravond wilde Ingvar weer niet eten :-\

Hij heeft een paar likjes blikvoer genomen, maar ook dat ging niet van harte.
We zagen wel dat hij weer wat meer pompte met ademen en Ro zat eraan te denken een half pilletje meer te geven.
De da had dat aangegeven, dat als het niet voldoende werkte, dat dat wel kon.

Maar ik hou er niet van om er meer in te stoppen dan nodig is, dus ik heb gezegd dat we het even een dagje aankijken. Hij was gelukkig niet zo benauwd dat het heel ernstig was.

En vanochtend heeft hij gelukkig wel weer gewoon gegeten en pompte hij een stuk minder! :D

Nu weer in de gaten houden dus.... we leven dag voor dag.
#1391929
Als hij beroerd is dan zou ik hem zeker meer medicatie geven. De kwaal is dan toch erger dan het middel, van een echt slecht hart word je goed beroerd en dan is hulp welkom.
Kruimel heeft wel een slecht hart maar duidelijk niet zo slecht. De vierdaagse loopt ze niet meer (ook lastig met 3 poten op je 19de) maar ze hopst nog tierig rond en heeft praats voor 10. Ingvar klinkt een stuk zieker  :-* :-*
#1392172
Het wisselt tot nu toe elke keer met Ingvar :-\
Gisteren waren we erg laat thuis en kregen ze dus ook laat te eten, en toen heeft hij behoorlijk goed gegeten.

Maar vanochtend wilde hij weer niks hebben :'(


Wel zag ik gisteravond dat hij erg veel dronk, daar maak ik me erge zorgen over. Tot nu toe kon ik de bakjes water net zo vol weer leeggooien omdat ze nauwelijks tot niet drinken, maar gisteren had hij 1 bakje helemaal leeggedronken.... :-[
Morgen even bellen met de da om te vragen hoe dat kan, want het staat niet als een van de bijwerkingen vermeld....
#1393957
Na die ene keer heb ik niet meer gezien dat hij zoveel gedronken heeft, dus we houden hem extra veel in de gaten.

Qua eten wisselt het nog steeds. De ene keer eet hij helemaal niks, gisteravond wilde hij zelfs een stukje runderhart proberen.
Hij heeft het uiteindelijk niet opgegeten, wel wat blikvoer....

Heb toch het idee dat hij ook last van zijn gebit heeft, dus vandaag maar weer overleggen met de dierenarts. Die wilde dat Ingvar eerst aansterkte en het goed deed op de hartmedicatie, maar als ie niet (goed) eet, sterkt ie nooit aan natuurlijk :'(
#1395074
Gisteravond heeft Ingvar een klein beetje grof gemalen vlees gegeten :daisy:
Het was zeker niet genoeg om als hele maaltijd te tellen, maar het is de eerste keer sinds zijn problemen dat ie weer barf eet, dus ik ben een gelukkig mens 8)

Vanochtend heeft hij bijna een gewone maaltijd aan blikvoer gegeten, dus hij heeft vandaag in ieder geval wat in zijn buikje.
Laten we hopen dat de medicijnen nu goed aan beginnen te slaan en dat dit het begin van het herstel is!
#1396224
Gisteravond heeft hij helaas geen barf gegeten (hij keek me aan alsof ik hem wilde vergiftigen :-X het was gewoon kip....)
Maar hij heeft gelukkig wel bijna een normale hoeveelheid aan blikvoer gegeten.

Vanochtend ongeveer een half hapje gegeten, dus hij heeft wel weer wat in zijn buikje.

Ik hoop nog steeds dat hij weer gewoon gaat barfen, maar blijkbaar heeft hij daar nog wat andere ideeën over :-\
#1397222
ochjee, nog steeds aan het kwakkelen met het eten. ik zou ook gewoon promair blik voeren in jouw geval hoor. er zijn genoeg soorten blik zonder koolhydraten verkrijgbaar, ook hele stinkende die daarmee extra smakelijk zijn. sien vindt de premiumpatékuipjes van kruidvat huismerk met zalm en garnalen wel erg fijn ziekenvoer. het is een luchtige moes, en daardoor makkelijk oplikbaar (ot vindt het teveel meuren, maar die is ook meer van de 'volwassen' smaken als volwassen mannelijke weekendrat en mannetjesmuis).
hoe is verder zijn conditie? knapt hij verder wel iets op?
#1397584
Ik heb wel het idee dat hij wat minder 'pompt' met ademen, maar ik voel wel dat hij afgevallen is :-X
Volgens de da kon hij het wel hebben, hij was niet dik, maar ook niet echt mager.

Heb wel het idee dat hij meer slaapt als eerst, maar ik kan me ook wel voorstellen dat hij moe zal zijn als het hartje niet goed werkt :'(


Ik zal morgen eens kijken bij het kruidvat voor die kuipjes, dat is misschien wel een hele goede tip. Af en toe heb ik het idee dat de 'gewone' blikjes die ik altijd wel heb staan niet meer zo in de smaak vallen :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door