Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1374132
Wat een narigheid, maar gelukkig lijkt hij er al weer bovenop te komen. Dikke  :-* :-* voor Loki!

Voor het gaas zou je ook eens kunnen kijken op: http://www.afcon.nl/ Ik heb het zelf inmiddels al weer jaren en het voldoet uitstekend. :thumbsupup:
Door wenche
#1374158
Hij mocht weer naar huis... De dierenarts zag bij ons bezoek hoe hij op ons reageerde en besloot ter plekke dat Loki goed genoeg was om mee naar huis te gaan...
Hij heeft in de auto een enorme plas gedaan en nu net al met smaak een zakje brokjes met gelei en wat brokjes gegeten...
Hij heeft een verbandje om zn poot, waar het infuus gezeten had... ik zat even te denken hoelang die er nog om moet blijven...

Zometeen gaan we naar het politiebureau aangifte doen van vergiftiging... Mogelijk dat we er nooit meer iets van horen, maar misschien zijn er al meer gevallen gemeld...
De rekening was overigens wel hoog... Daar ging onze vakantie, en ons vakantiegeld...
Door ibbi
#1374161
gelukkig gaat het weer een stuk beter met hem!!!!!!!!!!!!!

onze tuin is al jaren afgezet, ik vind 't veel te eng de katten buiten los te laten,
je hoort iedere keer van die nare verhalen  :-X
nettenlijn.nl heeft netten op maat.
en zooplus verkoopt ook netten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1374204
nou, gelukkig dat hij weer naar huis mag.
ik zou hem op blik en kvv zetten, ook om goed door te spoelen.

neem geen frambozennetje, maar een goede en stevige.
Door wenche
#1374226
Hij blijft maar mauwen... Zo zielig... Zodra ik hem kriebel is het goed... Maar zodra ik weer weg loop begint ie weer.... Voel me net zo'n ontaarde moeder...
Door Loeka
#1374236
Ach wat een zieltje, hij durft niet meer alleen te blijven  :P Geef em maar extra  :bigarmhug: :bigarmhug:

Enne, een pootmassage is dat een idee? Daar krijg ik de meeste hier mee rustig  ;)
Door Borke
#1374266
Fijn dat het weer een stuk beter gaat en dat Loki weer thuis is!

Met Haley gaat het super, die is feitelijk nooit ziek geweest al waren haar bloedwaardes heel slecht.
Lola's waardes waren net zo slecht en die heeft ook 5 of 6 keer een infuus gekregen (paar keer zelf gedaan, we hadden een eigen intensive care kamer thuis ingericht). beiden slikken nu nog Fortekor, maar met Lola gaat het alweer een heel stuk beter.
Lijkt nog wat rest schade te hebben in haar coördinatie, maar gaat toch steeds beter.
We hebben nooit geweten wat de oorzaak was, onze Cheri had dezelfde klachten en is er aan overleden...
Door wenche
#1374279
Loki heeft verder geen medicatie meegekregen... Alleen het advies om veel blik en water aan te bieden.. Dit om de reststoffen uit zijn systeem te krijgen... En omdat hij al bekend is met nier/blaasproblemen...
Hij ligt zich nu al een uur te wassen met tussen door klaagzang omdat het vrouwtje niet komt aaien...
Hij is nog steeds wat wankel, maar ja, wat wil je ook... Al lijkt ie al wat steviger op de poten te staan dan toen we hem net ophaalden...
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1374312
Borke schreef: Fijn dat het weer een stuk beter gaat en dat Loki weer thuis is!

Met Haley gaat het super, die is feitelijk nooit ziek geweest al waren haar bloedwaardes heel slecht.
Lola's waardes waren net zo slecht en die heeft ook 5 of 6 keer een infuus gekregen (paar keer zelf gedaan, we hadden een eigen intensive care kamer thuis ingericht). beiden slikken nu nog Fortekor, maar met Lola gaat het alweer een heel stuk beter.
Lijkt nog wat rest schade te hebben in haar coördinatie, maar gaat toch steeds beter.
We hebben nooit geweten wat de oorzaak was, onze Cheri had dezelfde klachten en is er aan overleden...
En jij hebt de katten toch wel in een afgezet stuk??? Dus ook dat geeft geen garanties voor hun veiligheid  :-\  :-X
Door wenche
#1374322
Is het normaal dat een kat na een vergiftiging (of dergelijks) zoveel honger heeft? Hij heeft natuurlijk gister helemaal niks gegeten, maar vandaag heeft ie al een blikje a/d en een zakje brokjes in gelei op, maar ik vermoed dat als ik een nieuw bakje neer zou zetten, dat ie dat ook zou opeten...

Gewoon maar weer een bakje erbij zetten en dit blijven doen tot ie genoeg heeft?
Door verwonderd
#1374601
Beetje late reaktie: ik zou mijn kat gewoon wat verder laten eten, mss niet meer zo heel veel, maar wat kleine hapjes.
Door Borke
#1375419
wenche schreef: Is het normaal dat een kat na een vergiftiging (of dergelijks) zoveel honger heeft?
Dat hadden Lola en Haley ook en is een goed teken, ik heb ze toen gewoon meer gegeven.

Ja Karin, wi hebben de katten in de afgesloten tuin, maar ik weet niet wat de vergiftiging veroorzaakt heeft, dat kan ook een infectie zijn, het hoeft niet te zijn dat ze iets giftigs gegeten hebben.
Je komt daar ook niet achter tenzij je sectie laat plegen en dan ook braaksel en maaginhoud laat onderzoeken en dat doen ze dan weer niet standaard in Utrecht. En ja... wij hebben besloten de katten dit jaar maar niet meer in de achtertuin te laten, alleen maar in de zijtuin die volledig bestraat is.
Door wenche
#1375636
Loki heeft vanochtend weer gespuugd (dikke paniek natuurlijk weer..) maar ditmaal zou het dan van zijn eten moeten komen...
Dinsdag tegen 13.00 hebben we hem opgehaald, thuis in de bench gezet, tot gisteravond dat we gingen slapen, toen is ie mee naar boven gegaan, samen met een kattenbak bij ons op de slaapkamer...
Vanaf we hem ophaalden tot gisteravond heeft ie van die zakjes met gelei gehad (mede ook voor het vocht) en gisteravond zijn dieetbrokjes (c/d)
Ik hou hem nu nauwlettend in de gaten... (hij zit nu overigens lekker te smullen van een zakje..)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door