Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1316733
Ja, heb ik eens gelezen hier op BP.  :biggrin2: Het zijn koolhydraten die van nature aanwezig zijn in het dier.

[quote="koekje"]
maar zijn er dan ook dierlijke koolhydraten?
[/quote]
Door Too
#1316804
Hai en Welkom

Wat een ellendig verhaal, Jazzy moet zo snel mogelijk van de jeuk af!

Wat medicatie betreft heb ik weinig te melden

Als t mijn  Jazzy was.. stapte ik per vandaag over op een goede , koolhydraat-vrije kant-en-klaar-vers-voeding [volgens mij hebben carnibest en bandit koolhydraatvrij]

Als dat niet werkt kun je altijd een serieuze eliminatie inzetten met bv eend of konijn
Als ze die nog niet eerder heeft gegeten zijn dat prima diersoorten voor eliminatie.. goed te verkrijgen [zowel, vleesbot als spiervlees als orgaan]
Een eliminatie-dieet is nl een behoorlijk langdurig proces en áls t idd een gluten/koolhydraten allergie is heb je dat met een koolhydraatvrij-kvv ook al boven water

Succes met de kriebels
Gebruikersavatar
Door koekje
#1316849
oh, je kan al snel terecht!
je kan aangeven dat je wilt barfen (of kvv voeren). daar kunnen ze je zeker bij helpen. en in de winkel kan je er ook vanalles kopen aan rauw spul.

beterschap voor het poezenkind.
Door Loeka
#1317599
Das mooi zeg, dat je zo snel terecht kunt! Laat je weten hoe het gegaan is? Duim duim duim
Door yavana
#1317838
Ik ben net terug van de dierenarts. Er is veel aan de hand met deze poes. Ze heeft ooit binnen 3 jaar 3 verschillende eigenaren gehad. Mijn poes is een fokpoes geweest. Komt van een fokker vandaan,waar ze enorm werd gepest. Toen is ze naar een andere eigenaar gegaan die haar wel leuk vond,maar zoiets had van he bah al die haren. Omdat ik vaak bij haar kwam en de kat al helemaal gek van mij was is bij mij gekomen,daar woont ze al meer dan de helft van haar leven. Ze heeft hierdoor een trauma opgelopen. Stephan de dierenarts vermoedt toch dat het een voedselallergie is. Ik heb een creme gekregen voor haar koppie Het heet wondgel van Puur.Mochten er nog meer nieuwe mensen komen met katten die wonden hebben op hun koppie,dan kan ik ze dat aanraden. Daar moet ik haar mee insmeren tot de jeuk verdwenen is. Ook krijgt ze een reiningskuur Dex comp. van phytonics.  Ook heb ik chineese kruiden meegekregen. Het voer wat ik geef is op zich goed. "almo nature" blikvoer. Ik ga wel proberen met haar te barfen of kvv-en.  Door de bijna vegetarische tarwebrokjes  die ze vroeger kreeg voordat ze bij mij kwam,hebben haar tanden aangetast. Dus echt barfen zal wel wat moeilijk worden,aangezien ze niet goed kan kauwen.
Wisten jullie dat Atopica een soort chemo is. zo slecht is het!!Ben blij dat ik ermee gestopt ben. Dan maar 55 euro kwijt dan mijn kat.

Wisten jullie ook dat katten maar EENMALIG voor kattenziekte geent hoeven te worden. De meeste dierenartsen weten dat ook,maar gaan gewoon door met Enten. Kunnen ze centjes aan verdienen. Niesziekte enten hoeft maar om de 3 a 4 jaar.

Ik zei tegen Stephan. De voedingsindustrie houdt de farma industrie aan het werk. Want het zijn een boeven hoor.  Geld verdienen over de rug van de ontwetende.
Door Denise1
#1317923
Da´s even goed dat ik dat weet zeg over die entingen :o :o

Fijn dat je zo snel al terecht kon en ook nog eens dat de meds helpen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1317948
je kan iig bij zoo-natuurlijk je kat ook laten titeren. hiermee worden dmv een eenvoudig bloedtestje de anti-stoffen in het bloed bekeken, en kan er zo op maat gevaccineerd worden.
ik ben er zeker niet voor om zomaar klakkeloos te blijven vaccineren. helemaal niets doen vind ik ook weer risicovol. hier en daar komt er nog zeker kattenziekte voor en niesziekte is niet altijd even onschuldig. gelukkig kan je dus titeren.
zijn die almo-blikjes wel koolhydraatvrij? dan kan dat wel de stap zijn naar kvv. eerst even mengen en dan langzaam steeds meer kvv en minder blik geven. tenzij je kat niet ingewikkeld doet en in 1x zonder pardon overstapt. ik vind blik ook niet geweldig, omdat het toch platgekookt spul is. en je weet nooit 100% zeker wat er allemaal wel en niet inzit (is met kvv ook zo, maar das wel natuurlijker en rauw, dus beter opneembaar qua vitamines en andere voedingsstoffen).

barfen zou ze best nog wel kunnen hoor. zelfs katten met nog amper tanden kunnen dat vaak. als ze geen korsten meer heeft straks en weer hersteld is, heeft ze mss een tandreiniging nodig. hier en daar kan er een tandje of kies getrokken moeten worden, maar meestal zijn ze niet in 1x het hele gebit kwijt.
Door yavana
#1317964
Koekje, Stephan heeft dat gedaan hoor. Een beetje bloed afgenomen en gekeken of ik haar hoefde te vaccineren. Hij meldde mij dat ik volgend jaar eventueel kan vaccineren. Ook kan ik haar gebid laten reinigeren,maar laten we er eerst voor zorgen dat ze weer beter wordt.  Almo natuur is laag in koolhydraten. 1% in koolhydraten. Het is ook holistisch voer hoor.  Geit lust madam niet. Vind ze te min en loopt met opgehoogde hoofd weg  ;D ;D ;D Ga straks kalkoen proberen. Kijk of madam dat wel lust.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1317980
het makkelijkste is om te beginnen met spiervlees van niet te ingewikkelde smaken. stukje rundvlees of kipfilet, eventueel eerst koken (en dan steeds minder diep koken en uiteindelijk rauw geven). geit lijkt me een vrij sterke smaak hebben, en echte kalkoenfilet (tenzij het heel erg opgespoten is) kan dat ook hebben.

de term holistisch voor voer vind ik wel erg hilarisch  ;D
het blikje gaat dus van de hele kat uit, ipv alleen zn bek of kont?  ;D
Door Mevroi Kruim
#1318008
Holistisch voer  ;D  ja, da's fijn, dat het voor de hele kat is  :biggrin2:

Blik = blik = gekookte meuk. En als er dan toch gekookt moet worden dan doe ik dat liever zelf, weet ik tenminste wat kat krijgt.
Gebit reinigen kan zin hebben als de kat er last van heeft met eten, dan kun je wel wachten maar dan gaatie toch niet beter eten als z'n tandjes pijn doen.
Door yavana
#1322791
jazzy is al bijna 13 jaar. Dus echt barfen zal nooit helemaal lukken vandaar de blikjes. Er zitten geen granen in. Het gaat al beter met Jazzy. zie foto. Het was nog erger. Krijgt af en toe rauw vlees. Want het lukt me gewoon niet om haar vlees te geven. Dan is dit blikvoer in ieder geval beter dan gewone brokken.

Gisteren heb ik voor haar een kap gekocht zodat ze niet meer aan de wondjes zit.
Afbeelding

Ze is superslim gisterenavond vond ik haar zonder de kap. Ze heeft 'm weten ondoen. Leuk is het niet,maar de wondjes moeten genezen en als ze er steeds aan krabt,zal het niet genezen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door yavana op do 30 jul 2009, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door