Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1333235
ja, van die blauwe of roze koelelementen. wel een handdoek of kleedje tussen leggen. als ze ontdooien, komt er toch condens af en mss is het zonder net te koud of vriest ze vast aan neus of voetzolen.
Door Wil
#1333703
Als ik het goed begrijp krijgt Minet dus maar 5 mg.
Vreemd, Felix kreeg meteen 10 mg. s'morgens 5g en s'avonds 5g.
Na 4 weken waren haar waardes nog steeds te hoog en moest ik s'morgen 5g en s'avonds 10 g geven. Omdat ik ergens gelezen had dat het het beste is als er een zo laag mogelijke dosering wordt gegeven. (onderhoudsdosis ) ben ik uiteindelijk terug gegaan naar 10 mg per dag. Deze dosering krijgt ze nu nog steeds  Af en toe als ik een weekend weg ben geweest en zij dus niets gehad heeft geef ik haar een keer 15 mg maar daarna weer gewoon. 10.
Felix weegt 3.7 kg.

Gaat Minet's hartje ook zo snel? bij Felix ging het als een razende te keer ook haar hele lijfje ging dan op en neer

http://www.dierenkliniekderijp.nl/katte ... o-die.html

Ik kwam net op google een oud topic van me tegen en het blijkt dat ik me  heb vergist.  Felix krijgt pas schildklierremmers sinds juni 2006 dus geen 4 jaar maar ruim 3 jaar :-[

Sterkte weer met Minet. Hopelijk heb je snel de uitslag van het bloedonderzoek

Wil
Door Loeka
#1333871
Ja, Minet kreeg maar 5 mg. Nu dus 10. Ik mag de twee tabletten ook in 1 x geven, maar ik denk zelf dat ik het beter kan verdelen. Zoals jij ze geeft, 's morgens 1 en 's avonds 1.

Nee, ik heb niet het idee dat Minet haar hart heel erg snel gaat. Ik heb een stethoscoop, dus ik kan zelf luisteren. Ga ik vanavond gelijk eens doen.

Dat bloedonderzoek is toch weer spannend. Ik hoop dat verder alles goed is. Vorige keer waren ook haar leverwaardes verhoogd, maar dat schijnt vaker voor te komen als ze een overactieve schildklier hebben. Had jouw Felix dat ook?
Door Wil
#1334824
Volgens mij niet maar ik kan me niet meer herinneren of dat onderzocht is. Maar dan zien ze toch gelig? Ik had vroeger een kat die een leverprobleem had. De slijmvliezen in zijn mond waren ongeveer citroengeel.

Ik vind het zo jammer dat ik die waardes niet meer heb. Ik weet alleen dat haar FT4 hoger dan 90 was op 5mg Felimazole (in het begin lukte het nl. niet altijd om die pillen 2x per dag te geven omdat ze vaak buiten was en gaf ik haar soms maar 1 x per dag. Toen ik met haar voor controle kwam was die ft4 natuurlijk te hoog.

Jammer genoeg weet ik ook de normaalwaardes niet bij katten.

Hoe is het met haar hartje?
Door Loeka
#1335152
Ze is niet geel hoor  :P Ik heb haar gisteravond 1 tablet gegeven, daarna een lekker snoepje(dat kreeg ze eigenlijk nooit die rotzooi) en eten. Dan zit ze 's nachts alleen in de kattenkamer, ze heeft dan alle rust die een ouwetje nodig heeft en kan lekker op haar gemak eten.  Vanochtend ook weer een tablet en daarna een snoepje(whiskas temptation) en weer een blikje eten(ze weigert vers). Daarna lag ze lekker uit te buiken  :biggrin2:

Haar hartje heb ik niet geluisterd, maar ik zie niet haar lijfje helemaal bewegen oid. Ze is wel heel erg nerveus, ze zit dan maar te poetsen aan haar kin tot bloedens toe  :( Ze is altijd wel een stresskipje/neuro'tje geweest en dat is wel een stuk erger geworden. Nu met de extra medicijnen is het een stuk minder gelukkig.
Door Loeka
#1335423
Geeft niet hoor, je hebt zelf genoeg ellende aan je hoofd.

Voelen die matten dan ook echt nat aan? Als dat zo, weet ik nu al dat ze er niet op gaat liggen  :-\

Ik heb de uitslag van het bloed binnen. Buiten het schildklierhormoon is Minet zo gezond als een vis! :biggrin2: Ze heeft een kleine afwijking in de witte bloedcellen. Dit kan zijn door een paraciet in het maagdarmkanaal(wormen) of door een allergie. Ze heeft al 12 jaar een irritatie onder haar kin, allergie kan dus heel goed. Ik geef haar een wormenkuur. Over 3 a 4 weken mag ze weer op controle en wordt ze gewogen. Volgens de da moet ze dan aangekomen zijn, haar kinnetje wordt ook bekeken. Helaas wil ze geen vers en eet ze dus brok en eigenlijk voornamelijk blik. Ze lust wel kipfilet, als het maar niet ingevroren is geweest. Ik vraag me alleen af of dat niet meer kwaad doet dan goed als je dit af en toe geeft naast haar blikvoer?

Oja de waarde van haar schildklierhormoon is 122; normaal moet dit < 70. Dit is met 1 tablet van 5 mg per dag.
Door Borke
#1335425
Een coolmat voelt niet echt nat aan, hooguit licht vochtig zoals een handdoek aan kan voelen.
Ik heb hier katten die wel op een natte vatendoek willen liggen, die zouden er geen probleem mee hebben.
Kijk anders of je er een kan lenen van een hondenbaas, want ze zijn wel prijzig!

M.b.t. het bijvoeren van kipfilet naast de brokken...
Als wij hier op BP redeneren dat als je 4 dagen per week kvv geeft, je best de andere dagen wat aan kan rommelen met Barf en het dan niet zo erg is als het niet compleet is, dan zou dat in jouw geval volgens mij ook moeten kunnen? Zeker als je er bijvoorbeeld wat gemalen eierschaal bij geeft als calciumbron.
Door Loeka
#1335431
Borke schreef: M.b.t. het bijvoeren van kipfilet naast de brokken...
Als wij hier op BP redeneren dat als je 4 dagen per week kvv geeft, je best de andere dagen wat aan kan rommelen met Barf en het dan niet zo erg is als het niet compleet is, dan zou dat in jouw geval volgens mij ook moeten kunnen? Zeker als je er bijvoorbeeld wat gemalen eierschaal bij geeft als calciumbron.
Ik bedoelde eigenlijk niet het volledig voeren, maar de combi brokken vs rauw. Haar maag is natuurlijk alleen die doodgekookte meuk gewend. :(
Door Borke
#1335451
Loeka schreef: Ik bedoelde eigenlijk niet het volledig voeren, maar de combi brokken vs rauw. Haar maag is natuurlijk alleen die doodgekookte meuk gewend. :(
Heel voorzichtig zou ik het gewoon proberen, iedere kat is uniek dus ook de jouwe.
Ik denk dat je alleen door eigen ondervinding er achter kunt komen door het heel voorzichtig op te bouwen en kritisch te volgen hoe ze reageert.
Door Loeka
#1337387
Met Minet lijkt het een stukje beter te gaan. Het voelt ook alsof ze aangekomen is. Ik heb geen coolmat gekocht, maar het kleedje van douche was een beetje nat geworden, daar is ze op gaan liggen. Een slimmerd is het! *trotssmilie* Ik heb er nog een koelelement in een theedoek bij gelegd. Daar lag ze net heerlijk op te rollen. Kortom een ben voorzichtig positief  :)
Door Kefraya
#1337554
Loeka schreef: Met Minet lijkt het een stukje beter te gaan. Het voelt ook alsof ze aangekomen is. Ik heb geen coolmat gekocht, maar het kleedje van douche was een beetje nat geworden, daar is ze op gaan liggen. Een slimmerd is het! *trotssmilie* Ik heb er nog een koelelement in een theedoek bij gelegd. Daar lag ze net heerlijk op te rollen. Kortom een ben voorzichtig positief  :)
Slim zijn soms he! Ze weten af en toe best wel wat goed voor ze is...
Klinkt als een positieve ontwikkeling, ik duim dat het doorzet!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door