Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door maddoc
#1283896
Chato wordt nu al 21/2 week zeer intensief behandeld voor acuut nierfalen.
Begin vorige week leek het keerpunt te zijn, ze voelde zich weer veel beter, het testje voor de afvalstoffen in het bloed verbeterde en het bloed was haast verdwenen uit de urine en ze at zomaar met smaak twee keer achterelkaar wat stukjes kip.
Maar daar bleef het bij, ze heeft nu dus al haast 3 wkn zelf niets gegeten.
Van het weekend leek ze weer misselijker, ze begon weer giga te kokhalzen bij het ruiken en voorhouden van voer.
Dus (weer) besloten dat het over en uit was, nu ze slechter ipv beter leek te gaan.
Nog wel weer de afvalstoffen, ureum, bepaald en nu was die waarde vreemd genoeg
opeens helemaal goed, terwijl die dinsdags nog slecht was.
Zou kunnen dat het een vertekende uitslag is of dat er nog meer aan de hand is nu,
daarom toch maar weer uitgesteld en eerst vandaag nog weer bloedgeprikt voor een groot bloedonderzoek.

Hopelijk morgenmiddag uitslag en dan wordt het menens,
is de kreatinine waarde van de nieren nog steeds (heel) slecht dan heeft verder doorgaan geen zin en zo niet dan ligt het er aan maar ook dan
ziet het er somber uit.

Chato is nog steeds helemaal in haar sas als je haar komt kroelen, dan ligt ze te spinnen en kopjes te geven, gaat erbij op haar kop staan, op haar rug liggen zodat
je d'r buik kunt aaien etc.
Vanmiddag heeft ze lekker op de bank erbij gelegen en werd helemaal afgelebberd door haar surrogaatmoeder, waar ze dan zelf ook actief om vraagt en later nog eens door haar broer.
Staat gelukkig ook wat van op de foto en video.
Door verwonderd
#1283899
:-*

foto?  ;) Nee hoor, hoeft niet. Is een grapje. Geniet van en met Chato.
Door maddoc
#1284132
Dank je Lo!

ik zal één poging wagen, heb ze net op de computer gezet, maar ben echt een nerd wat dat betreft.
Door YaYa
#1284194
Ach Maddoc, dus het wil nog niet echt vlotten. Hopelijk knapt ze toch nog op. Heel veel sterkte met de verpleging van Chato. :bigarmhug: Nierpatientjes zijn zulke zorgenkindertjes. Soms lukt het en kun je ze nog een tijdje bij je houden maar meestal glippen ze tussen je vingers door en voel je je zo machteloos (is tenminste mijn ervaring).
Door maddoc
#1284197
http://cid-44e7d4d7842549d8.skydrive.li ... Chato?uc=5


even proberen of dit zo werkt..

Jaaa, hij doet het (iig als ik er op klik), laat nu wel beide albums zien.
De rechterfoto's zijn van vorig jaar, ze ligt daar samen met haar vader in het mandje (zij is het rechter poesje).
De linkerfoto's zijn van nu, behalve de foto waar ze met haar vader in het mandje ligt.
Zij is het sealpoint poesje.
De foto's waar ze in de bench zit zijn met de telefoon gemaakt, vandaar wat slechter.
De foto waar ze gewassen wordt was ze nog nat van het schoonmaken na het voeren en ook van het uitgebreide wassen.
Laatst gewijzigd door maddoc op ma 15 jun 2009, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door maddoc
#1284216
Yaya, dank je.

Je doet idd wat je kunt en verder sta je machteloos.
En als het dan verder de goede kant op lijkt te gaan en ze ook steeds zo in haar sas is, net zoals toen ze nog oke was, maar toch niet gaat eten
is dat best frustrerend.
Door YaYa
#1284221
Ach Maddoc, wat ziet ze eruit :'(
Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd. En nu pas, voor het eerst, lijkt het te lukken met Nikita. Ze is nu al 2 jaar nierpatient en geeft wel de nodige zorg maar ze heeft het nog leuk. De andere katten ben ik binnen 2 weken verloren na zoveel geprobeerd te hebben. Zoveel dwangvoederen, infusen etc etc etc en dan steeds maar die nierwaarden op zien lopen.
En zeker als je denkt dat ze opkrabbelt en dan alsnog niet eet. Het is zo vreselijk frusterend. Geef Chato maar een dikke knuffel.
Door maddoc
#1284992
pfff, het zit niet mee.
Nog geen uitslag doordat het bloed niet opgehaald bleek te zijn, koerier was naar de verkeerde praktijk gestuurd..
Bij het eerste bloedonderzoek ging het ook al niet goed, toen was het lab de helft vergeten te bepalen.

Wéér helemaal ingesteld op afscheid nemen en dan loopt het weer anders :(                              


               http://cid-44e7d4d7842549d8.skydrive.li ... aspx/Chato ;
nog een heel klein stukje film toegevoegd, filmpje dat ik eigenlijk erbij wou zetten was te groot om zo up te loaden, jammer.
Laatst gewijzigd door maddoc op di 16 jun 2009, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1285077
sjeemig, wat 'n knurften!

duimen dat je snel meer weet, nogmaals sterkte.. :(
Door Kefraya
#1285091
Dat is ook wat zeg, op zijn zachtst gezegd onhandig van die lui. Het zit niet mee he....
Heel veel sterkte en een voorzichtige knuf voor Chato.
Door YaYa
#1285187
Ach Maddoc, dat kan er nou net nog wel bij. Wat ongelooflijk stom van die mensen. Dat is dus al de 2e fout die gemaakt wordt met bloed van Chato. En ondertussen zit jij in spanning. Sterkte en knuffels voor Chato :-*
Door maddoc
#1285198
ja is echt balen,
het zwaard van Damocles blijft zo nog langer boven d'r hangen, je hoopt dat ie niet valt of ernaast,
maar je bent bang van wel..
Gebruikersavatar
Door koekje
#1285220
ik hoop zo voor je morgen hier een goed berichtje te lezen.
:bigarmhug: voor jullie
Door maddoc
#1285248
Dank je Koekje,
ik heb 'm doorgegeven aan Chato.

Ze ligt nu heerlijk op schoot bij me beneden op de bank, samen met haar vader, voor het eerst sinds dit begonnen is. (typt wel erg onhandig zo met de laptop half
op schoot over katten heen hangend typen en dan ook nog steeds even aaien :D)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door