Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1274027
Hi allemaal!

Ik heb echt jullie hulp nodig; ik weet namelijk niet wat er met haar aan de hand is...  :'(

Sinds 1 jaar heeft mijn kat Puck (poes) met enige regelmaat aanvallen. De aanvallen vinden ongeveer 1x per maand plaats, en duren niet langer dan 5-7 minuten.
Het lijkt een soort spierverkramping van de nekspieren en tegelijkertijd een spierverlamming van de achterbenen.
Puck is nu 7 jaar oud, en gesteriliseerd.
Ze krijgt zowel 's ochtends als 's avonds wat zachtvoer (zakje) en overdag staan brokken klaar. Ze drinkt goed, ze plast normaal, en ze is niet vermagerd. Zelfs haar vacht glanst enorm!

Bij 1 van haar eerste aanvallen vorig jaar ging ze eerst heel langzaam met haar kopje naar 1 zijde, naar haar schouder, helemaal verkrampt.
Vervolgens wilde ze toch gaan lopen, ook langzaam, maar haar achterpoten waren plotseling verlamd, dus ze viel elke keer om. Deze aanval duurde zo'n 7 minuten. Puck bleef 'aanwezig', ze ging niet schuimbekken, liet geen urine vloeien, en reageerde wel op mijn stem. Na een paar minuten was ze weer helemaal gezond, geen enkele verlamming meer.

Afgelopen zaterdag had ze wederom een aanval, ditmaal een lichtere. Ze draaide klein beetje met haar kop naar 1 zijde. Vervolgens ging ze lopen, eerst langzaam, waarbij ze door haar achterpoten zakte. Daarna ging ze wat sneller lopen. Ze had een hele bolle rug, en trok haar achterpoten heel hoog op, waardoor ze bijna als een paard ging lopen.
Dat werd na een paar seconde weer wat minder heftig, maar 1 van haar achterpoten bleef een beetje verlamd er achter aan. Ook haar staart houdt ze nog hoog op.
Na 5 minuten trok ze weer bij, en was ze weer normaal.
Ik heb hier gelukkig wel een filmpje van gemaakt, deze staat op youtube, de link is .

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en daarmee Puckie ook!

Thanks alvast!!!

Suzan
#1274046
Hai Suzan

Geen grote hulp van mij, maar wat ziet dat er akelig uit, ben je al bij de dierenarts geweest?

Ik heb ooit een "aanval" van mijn ouwetje meegemaakt maar dat leek meer op een epileptische aanval [ze was echt van de wereld, liet alles lopen en ik dacht dat ze er niet meer uit zou komen... haar 'bijkomen' leek erg op wat ik zie  op je filmpje]
Bij de ouwe Omo [toen 20jr] was t een stress-gerelateerde aanval [voorbereidingen op een verhuizing, de mens was nooit thuis etc]
ik hoop dat je erachter komt wat dit veroorzaakt

Sterkte !!


Ennn we zijn 'hier' allemaal erg pro-vers... wellicht dat Puck dat erg lekker vindt!! ;)

Barfplaats wordt gesponsord door